Voortand zit los

Author:
derk.d
Posted:
za, 05/06/2006 - 11:10
Ik heb vorige week tijdens een voetbalwedstrijd een bal tegen mijn gebit gehad, daardoor zat mijn ondertand los, maandag naar de tandarts geweest en die heeft hem met een soort van kunststof aan mijn spalk(heb een beugel gehad) weer vastgezet! Nu zit dat kunstof er nog maar ik voel dat die tand er niet meer aan vastzit. De tand zit dus nog steeds los(kan me ook niet voorstellen dat dit in een week weer vastgroeit) Mijn vraag is dus, kan dit kwaad of moet ik hem meteen weer vast laten zetten bij een waarnemende tandarts? Het is niet zo dat je de tand alle kanten op kan bewegen, hij zit een klein beetje los...
minique

Ik zou dit wel even met de tandarts opnemen. Die spalk is niet voor niets gemaakt. Als ik mij goed herinner toen mijn dochter een tand had losgestoten, moest die spalk een week of 6 blijven zitten.

:smt006 Monique
za, 05/06/2006 - 11:31 Permalink
derk.d

ja maar de spalk zat er al voordat ik de bal er tegenaan kreeg ivm met een beugel... zodra die beugel eruit is moet die spalk nog 10 jaar zitten anders kunnen je tanden weer verschuiven (tenminste dat zegt die beugeltandarts:))
za, 05/06/2006 - 11:40 Permalink
minique

Ik had er even overheen gelezen dat je de spalk al had door een beugel.
Bij mijn dochter was er een tijdelijk spalkje gemaakt voor die losse tand. Dat maakt die situatie wel iets anders, maar niet wat ik in mijn 1e zin al schreef: overleg even met de tandarts.

:smt006 Monique
zo, 05/07/2006 - 09:32 Permalink