Hallo,
Ik Ben een meisje van 15 jaar en moet binnen 2 weken bij de orthodontist.. Mijn papa zou graag de prijs weten, hoeveel zou het kosten voor een vaste beugel en de behandeling erbij? ( Mijn tanden zijn nog niet zo erg..)
Ik Ben een meisje van 15 jaar en moet binnen 2 weken bij de orthodontist.. Mijn papa zou graag de prijs weten, hoeveel zou het kosten voor een vaste beugel en de behandeling erbij? ( Mijn tanden zijn nog niet zo erg..)
Overigens is het zo dat (in Nederland) orthodontie tot 18 jaar in de basisverzekering zit.
:smt006 Monique
Een bovenbeugel (18 mnd) kost ± 1000 euro
Een onderbeugel daarbij kost ± 500 euro daarbij
Alleen als het onder de Bijzondere Tandheelkunde valt en dat is in dit geval niet zo, lijkt mij.
Orthodontie wordt voor jeugd wel vergoed maar dan uit een aanvullende (tandarts) verzekering.
Alleen vergoeding vanuit de basisverzekering indien de regeling bijzondere tandheelkunde van toepassing is. (bv bij een dermatie grote afwijking dat er een kaakoperatie aan te pas moet komen, dus gecombineerd werk door kaakchirurg en ortho. En ook dan zou er nog wel eens sprake kunnen zijn van een eigen bijdrage).