Hallo allemaal......
Ik ben nieuw hier op dit forum:)
Ik zit met een vraag... 3 weken geleden heb ik een kies laten vullen...nu doet dit bij koude nog erg pijn..niet constant....Nu had ik vorige week een afspraak en heb dit gemeld....ze hebben er op geklopt en dat deed geen pijn... alleen de koude lucht was gevoellig.
Nu zag de tandarts dat ze de vorige keer een notitie had gemaakt... bij pijn kroon of trekken.
Het gaat om de laatste kies linksboven, volgens haar kan ik die beter laten trekken dan een kroon laten plaatsen omdat je best zonder die kies kan volgens haar en omdat een kroon toch kostbaar is......
Het is een vrij grote vulling en WK is niet eens genoemd.....
Ik ben een ontzettende angsthaas voor de tandarts ben 2 jaar niet geweest en tot nu toe al 4 vullingen vervangen....( spijt spijt spijt):(
wat kan ik het beste doen ?
Ik ben nieuw hier op dit forum:)
Ik zit met een vraag... 3 weken geleden heb ik een kies laten vullen...nu doet dit bij koude nog erg pijn..niet constant....Nu had ik vorige week een afspraak en heb dit gemeld....ze hebben er op geklopt en dat deed geen pijn... alleen de koude lucht was gevoellig.
Nu zag de tandarts dat ze de vorige keer een notitie had gemaakt... bij pijn kroon of trekken.
Het gaat om de laatste kies linksboven, volgens haar kan ik die beter laten trekken dan een kroon laten plaatsen omdat je best zonder die kies kan volgens haar en omdat een kroon toch kostbaar is......
Het is een vrij grote vulling en WK is niet eens genoemd.....
Ik ben een ontzettende angsthaas voor de tandarts ben 2 jaar niet geweest en tot nu toe al 4 vullingen vervangen....( spijt spijt spijt):(
wat kan ik het beste doen ?
Op zich kun je best een tijdje last houden na het plaatsen van een (witte) vulling. Dat kan soms wel enkele weken tot maanden duren, maar moet wel geleidelijk minder worden. Doordat je alleen last heb van koude (en niet van warmte) en het erop tikken geen pijn doet, heb je kans dat de zenuw geïrriteerd is, maar dat kan zich wellicht nog herstellen.
Verder vraag ik mij een beetje af hoe lang je pijn hebt/de kies gevoelig is als er kou tegenaan komt. Als dat maar een paar seconden is, dan zou het ook van blootliggende tandhalzen kunnen komen. Poetsen met een tandpasta voor gevoelige tanden wil dan nogal eens helpen.
Een andere optie is inderdaad het trekken van de kies. Op zich kan je best zonder die achterste kiezen (dat noemt men een verkorte tandboog). Aan de andere kant weg is weg...
:smt006 Monique
Misschien even afwachten of de pijn weggaat en anders toch een wkb vragen.
Overigens mis ik de kies die jij noemt. Inderdaad, met eten merk je het niet. Maar als er iets met de laatste kies gebeurt, heb je niets meer!
Dus niet te snel laten trekken.
Groetjes,
Joke
De pijn was vanmorgen helemaal weg ..helaas maar voor een uurtje.
Ik moet zeggen dat het de hele dag zeurt en dat ik al 2 dagen niet de heftige pijnaanvallen heb gehad ( of zo dat komen door onderdrukken met paracetamolletjes ? Of wen je eraan ?)
VAnmiddag eens een koude vinger op het tandvlees gelegd en AUW ! Maar ook dit trok gelukkig snel weer weg....
Ik kijk het nog een week aan en dan ga ik toch maar terug naar de tandarts... Dan maar trekken..en 2 dagen napijn dan dit , hier word ik ook zo zenuwachtig van.
Is het trekken van een een gewone kies minder pijnlijk dan een verstandskies??? Die ben ik nl alle 4 al kwijt !
Nou maar hopen op een pijnloze nacht....ik stel de molletjes zo lang mogelijk uit en dan lekker slapen :)
Groetjes Angsthaasje Amber