Hoi hoi
Ik ben ramona en ben 27 jaar en ontzettend bang voor d tandarts.
Vroeger had ik er nooit geen last van tot aan mijn 12 jaar.
Maar mijn moeder die is zo ontzettend bang voor de tandarts dat het helemaal over is geslaan op mij en ben voor het laatst echt geweest toen ik 21 jaar was.
Maar vorige jaar kwamen de klachten kreeg pijn en mijn tanden waren heel gevoelig geworden en had zeker een aantal gaatjes ben toen 1x keer de tandarts geweest en die zou me een verstandskies trekken en 3 gaatjes vullen ben ook heel moedig gegaan op aandringen van mijn vriend maar was ook binnen 5 minuten weer buiten ik kon het niet en ben dus weggegaan.
Heb toen een nieuwe afspraak gemaakt maar ben daar niet heen gegaan en op 5 december moest ik wel naar de tandarts ik kon niks meer niet meer eten en drinken praten deed zelfs pijn het was mijn verstandskies die pijn deed en ik ben toen met heel veel moeite naar een vervangde tandarts geweest en die man kwam aan de telefoon heel leuk en vriendelijk over maar toen we daar waren deed hij grof en gemeen.
Ik ging liggen en toen ging hij dus verdoven en moest maar even in de wachtkamer wachten en was na 15 minuten weer aan de beurt maar ik zei tegen hem ik voel de pijn nog hij ja ach maakt niks uit de verdoving werkt wel goed nou echt ik heb alles gevoeld heb gegild van de pijn en mijn vriend schrok zich rot.
En de tandarts zat me echt zo aan te kijken van ach stel je niet aan je bent toch geen klein kind zei hij.
Nou echt was zo boos op hem heb toen navraag gedaan bij andere tandartsen en hij had me meer moeten verdoven en had de kies niet mogen trekken toen ik nog pijn had na de verdoving.
Heb meteen gezegd toen ik buiten was van ik ga nooit meer naar de tandarts ja en tot aan vandaag dan ik verga van de pijn heb weer last van een verstands kies en veel gaatjes.
En de tandart kon de kies er niet zelf meer uit krijgen en ik moet dus naar een kaakchirurg toe maar ben zo bang en weet niet hoe ik de knop om kan zetten.
Ik weet het moet gebeuren maar vraag me af hoe wil de huisarts maandag even bellen om te vragen of ik iets kalmerends mag nemen en heb op het net gelezen dat er ook kaak chririgen zijn die je helemaal verdoven of met lachgas werken.
Weet iemand hier meer over
Ik ben ramona en ben 27 jaar en ontzettend bang voor d tandarts.
Vroeger had ik er nooit geen last van tot aan mijn 12 jaar.
Maar mijn moeder die is zo ontzettend bang voor de tandarts dat het helemaal over is geslaan op mij en ben voor het laatst echt geweest toen ik 21 jaar was.
Maar vorige jaar kwamen de klachten kreeg pijn en mijn tanden waren heel gevoelig geworden en had zeker een aantal gaatjes ben toen 1x keer de tandarts geweest en die zou me een verstandskies trekken en 3 gaatjes vullen ben ook heel moedig gegaan op aandringen van mijn vriend maar was ook binnen 5 minuten weer buiten ik kon het niet en ben dus weggegaan.
Heb toen een nieuwe afspraak gemaakt maar ben daar niet heen gegaan en op 5 december moest ik wel naar de tandarts ik kon niks meer niet meer eten en drinken praten deed zelfs pijn het was mijn verstandskies die pijn deed en ik ben toen met heel veel moeite naar een vervangde tandarts geweest en die man kwam aan de telefoon heel leuk en vriendelijk over maar toen we daar waren deed hij grof en gemeen.
Ik ging liggen en toen ging hij dus verdoven en moest maar even in de wachtkamer wachten en was na 15 minuten weer aan de beurt maar ik zei tegen hem ik voel de pijn nog hij ja ach maakt niks uit de verdoving werkt wel goed nou echt ik heb alles gevoeld heb gegild van de pijn en mijn vriend schrok zich rot.
En de tandarts zat me echt zo aan te kijken van ach stel je niet aan je bent toch geen klein kind zei hij.
Nou echt was zo boos op hem heb toen navraag gedaan bij andere tandartsen en hij had me meer moeten verdoven en had de kies niet mogen trekken toen ik nog pijn had na de verdoving.
Heb meteen gezegd toen ik buiten was van ik ga nooit meer naar de tandarts ja en tot aan vandaag dan ik verga van de pijn heb weer last van een verstands kies en veel gaatjes.
En de tandart kon de kies er niet zelf meer uit krijgen en ik moet dus naar een kaakchirurg toe maar ben zo bang en weet niet hoe ik de knop om kan zetten.
Ik weet het moet gebeuren maar vraag me af hoe wil de huisarts maandag even bellen om te vragen of ik iets kalmerends mag nemen en heb op het net gelezen dat er ook kaak chririgen zijn die je helemaal verdoven of met lachgas werken.
Weet iemand hier meer over
Lees anders eerst het forum op je gemak.
Groetjes, Elvia
hallo
groetjes :smt006
Nou net mijn nieuwe tandarts gebeld en alles even besproken met hem we zijn namelijk net verhuisd en ik had een andere tandarts als mijn vriend vandaar.
Heb gelukkig wel vertrouwen in hem en we hebben alles even besproken en ik kan en mag onder gehele narcose in het ziekenhuis nou het was een pak van mijn hart hoor de tranen sprongen me in de ogen nou alleen nog kijken waneer het kan want ze hebben een wachtlijst.
12 juni staat er bij de tandart een afspraak en hij is ook goed met mensen die bang zijn voor de tandarts.
Ben echt hzo bang en ze begrepen het gelukkig wel want de mensen om me heen zeggen alleen maar stel je niet zo aan enz enz en ja dat doet je ook niet goed of ze lachen je uit ja en dat werkt dus niet.
hoop dat ik het vol kan houden kwa pijn en dat ik snel geholpen kan worden bbrr zit te trillen achter de pc
hoi
Nou ik hoop ook dat je snel geholpen kan worden want van wachten wordt je ook niet vrolijk. maar goed er is vooruitgang of niet dan
ik wens je heel veel sterkte
groetjes :smt006
Heb 29 mei een afspraak staan in het ziekenhuis eerst voor een gesprek en dan kijken of hij het er mee eens is dat ik helemaal onder narcose wil
Moet nu zo ook naar de tandarts toe :cry: de tand naast mijn slechte tand is ook afgebroken gisteravond en de tandarts wil er foto van maken en kijken hoe en wat mischien dat hij hem meteen wil trekken ik hoop dat ik in die stoel kan blijven zitten ik zie er zo tegen op.
Hij gaat ook de andere verstands kiezen bekijken en zo nodig worden die tegelijk eruit gehaald in het ziekenhuis.
Ben echt heel erg bang maar weet ook dat het totaal niet goed gaat zo en dat ik echt door moet bijten en de stap echt moet nemen. :cry: :cry:
Ben vanmiddag naar de tandarts geweest en hij heeft verder niks gedaan alleen wat foto's gemaakt en me gerust gesteld en zei dat mijn gebid er nog netjes uitzag op een paar gaatjes na dan.
Wel moet de tand die ook afgebroken is er ook uit en dat gebeurt dan tegelijk met die andere.
En moet links onder aan een kies een wortel kanaal behandeling ondergaan en hij heeft me voor 27 juni en 5 juli voor allebij de keren een uur ingepland en wil alles op mijn tempo gaan doen.
Het is echt een hele lieve man was nog niet eerder bij hem geweest maar hij stelde me wel gerust.
Ik heb het ziekenhuis wel even weer gebeld en toch gevraagd of het gesprek niet eerder kon en ja er was gelukkig plek gekomen namelijk overmorgen en als ik met de kaakchrirug gesproken dan gaat hij een aanvraag doen bij het ziekenfonds en dat kan minimaal 4 tot maximaal 9 weken duren.
Ik schrok er wel van dat het zo lang kon duren en hoop ook echt dat de pijn niet al te erg wordt.
Om deze stappen ze zetten kost me heel veel moeite maar weet dat het moet ook voor mijn kinderen ik wil echt niet dat ze bang worden als mij voor de tandarts en dat als ik over mijn angst heen ben hun ook eens mee kan nemen en hun vertrouwd kan laten worden met de tandarts.
Zo daar ben ik weer en ja ik ben naar de tandarts 27-06 geweest en moet echt zeggen het is me zo ontzettend mee gevallen.
De man was zo vriendelijk en stelde me enorm op mijn gemak en verdoofde me ook heel erg goed hij heeft 2 gaatjes gevuld en een zenuwbehandeling gedaan die nog niet helemaal klaar is maar zo goed als er zit nu even een noodvulling op.
En ik ben 29-06 naar de kaakchirurg geweest en dat was wat minden was zo ontzettend bang dat ik gewoon aan het huilen was maar ik heb het toch gedaan.
Ook hun hebben we heel erg goed begeleid en extra goed verdoofd want dat werkt niet zo best bij mij.
Ze zijn 20 minuten bezig geweest en ik moest het vol houden van mezelf alleen was ik bijna aan het hyperventilere van de angst.
Heb nu nog wel aardig wat pijn maar dat is echt niks vergeleken met de pijn die ik had toen de 2 kiezen er nog in zaten en ik weet ook dat dit met een paar dagen beter wordt.
Heb pijnstillers mee gekregen en een mondspoeling tegen ontstekingen.
Oh ja ben dus niet helemaal onder narcose geweest of wat dan ook want ik vond dat als ik onder narcose zou gaan ik dus nooit over mijn angsten heen zou komen.
Nu moet ik 5 juli weer naar de tandart en dan gaat hij verder met waar hij gebleven was.
SUPER van je!
Ik heb mijn restauratie wel onder narcose laten doen,
maar ga nu ook "gewoon" onder verdoving om dezelfde reden.