Bang, niet veel geld en wil van de pijn af...

Author:
larissa
Posted:
wo, 05/10/2006 - 19:30
Okay, ik ben een verzorgde meid van 22 met 1 enorm probleem: ik heb een slecht gebit en schaam me er ontzettend door!!

Lach bijna nooit met open mond, slechte adem door verotte kiezen en omdat ik al zeker 10 jaar niet bij de tandarts ben geweest (wegens omstandigheden in het gezin kwa geld) ben ik ook ontzettend bang geworden!

Ik woon nu op mezelf en heb nu alles op orde en wil nu mijn gebit mooi laten maken.Ik poets 3 keer per dag en eet zo min mogelijk suiker maar ik heb een jaar terug een kies aan de rechterbovenkant gebroken en kauw nu alles met de linkerkant. Ik loop hier al maanden mee en slik als ik teveel pijn heb ibuprofen om de ergste pijn tegen te gaan.De rest van de dagen loop ik met hoofdpijn en ik vertel mijn collega's dat ik migraine heb.

Kheb vannacht amper geslapen doordat nu allebei mijn kanten enorm veel pijn doen en omdat ikhet niet meer volhou heb ik vanmorgen een tandarts gebeld en ik kan dinsdag middag op intake gesprek komen.
HELLUP!!! ik ben zo bang dat ik voor schut sta en ik heb het probleem wel uitgelegd aan de tandarts maar ik wil absoluut niet dat ze me scheef gaat aankijken en dat ik een enorme preek krijg...ik kan er tenslotte niet veel aan doen waarom ik vroeger niet naar een tandarts ben geweest!!

graag zou ik andere soortgelijke ervaringen willen lezen om met een gerust hart dinsdag daar binnen te stappen...

groetjes van Larissa
minique

Ik vind het alleen al hartstikke goed als mensen hun hier doen. Maar jij hebt zelfs al een afspraak gemaakt en de tandarts het probleem uitgelegd! Ik vind dat geweldig goed van je en ont-zet-tend dapper!

Bij heel, heel veel mensen bestaat de angst uit een deel schaamte. Wat zal de tandarts ervan denken (of nog erger: zeggen), krijg ik een preek, wordt hij/zij boos op me, etc. etc. Toch denk ik dat steeds meer tandartsen respect hebben voor mensen die na zo'n tijd niet te zijn geweest toch weer komen. Gelukkig heb ik zelf die ervaring en weet ik dat er ook anderen op dit forum zijn die zo'n tandarts hebben.

Ik wens je heel veel sterkte toe. Probeer de komende dagen wat afleiding te zoeken en bereid je voor door al je vragen op te schrijven en dat briefje mee te nemen dinsdag. Zo voorkom je dat je dingen die je had willen weten, vergeet te vragen.

Laat je weten hoe het is gegaan?

:smt006 Monique
wo, 05/10/2006 - 19:40 Permalink
Moon

Beste Larissa,

Wat goed van je dat je hebt gebeld om een afspraak te maken. Hier op het forum staan meerdere verhalen van mensen die in soortgelijke situatie zitten. Hier,hier,hier,en hier kan je wat verhalen lezen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Monique
wo, 05/10/2006 - 19:44 Permalink
Elvia

Hoi Larissa,

Je hoeft je echt niet te schamen meid, je moet juist trots zijn op jezelf dat je een grote stap hebt gezet om je angst te overwinnen. Geloof mij dat tandartsen echt al heel veel hebben gezien op dat gebied! Je bent echt de eerste en de laatste niet!
Ik vind het echt heel knap dat je uit jezelf de tandarts hebt gebeld.
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn tegen je collega's. Ten eerste omdat je je opgelucht voelt, omdat je dan niet liegt tegen ze en ten tweede omdat ze je kunnen steunen. Je zult (waarschijnlijk) verstelt staan hoeveel collega's er bang zijn voor de ta. Zo kwam ik erachter dat nog 2 collega's ook bij een angsttandarts liepen en dat een stuk of 8 niet meer gingen, omdat ze bang zijn. Er ging een wereld voor me open.
Laat je even weten hoe het gegaan is?
Zet hem op hè!

Groetjes, Elvia (ex-angstpatiënt)
wo, 05/10/2006 - 20:43 Permalink
larissa

Aller eerst alvast bedankt voor de goede reacties !!!

Vanmorgen weer enorme pijn en heb weer veel ibuprofen geslikt, vandaag gewerkt en keek eigenlijk wel uit naar dinsdag....Tot vanavond na het werken.
Ik kwam thuis en merkte dat ik zoveel geslikt had dat het niet meer werkte en dat ik nog steeds pijn had....ik ging f naar de buurvrouw en kreeg nog meer pijn waarop ze zei om toch maar de spoedeisende tandarts te bellen... en ik kreeg een onwijs aardige vrouw aan de telefoon en heb de situatie weer uitgelegd maar ze vertelde dat er geen enkele tandarts kon helpen en dat de dienst is tussen 18.00 en 19.00 uur... :-?
Dus heeft ze me doorverwezen naar een tandarts die spoedeisende hulp morgen na drieen doet!! dan kan het bedrag tot max.€150.00 euro oplopen en dat moet morgen kontant worden afgerekend..
***********maakt nu ff niet uit ik wil van de pijn af!!***********
En heb mijn moeder maar opgebeld dat ze 150 euro stort en dat ze dat dan volgende maand terug krijgt van me...

Ook heb ik vanavond de avonddokter gebeld en een recept gevraagd voor mijn heftige pijn, en heb codeine gekregen bij de avondapotheker!! kan ik eindelijk ff goed slapen en morgen overdag er nog mee door!!!

nou ja ga nu maar slapen , ik voel dat het begint te werken en ga morgen maar die kies laten trekken..
laat jullie weten hoe dat gaat aflopen!!
groetjes Larissa
do, 05/11/2006 - 23:32 Permalink