Slecht Gebit

Author:
belthazor
Posted:
vr, 05/19/2006 - 15:23
een slecht gebid zit in de familie.

ik heb veel pijn aan mijn tanden. zeer gevoelig voor koude. mijn tanden brokkelen af. als ik in 1 tand een gaatje heb, gaan sommige andere tanden ook pijndoen. ik vrees dat ik binnenkort mijn tanden moet laten trekken en een gebid moet laten inplaatsen.

mijn vraag is... tanden die afgebrokkeld zijn, kan ik die het beste laten trekken als deze al ooit een vulling heeft gehad?!? of moet ik geld uitgeven om deze tanden een beetje op te knappen?!?
rowena

Als ze nog te redden zijn en je kunt het betalen dan liet ik mijn tanden niet trekken, er gaat niets boven je eigen gebit. :smt001

Ik heb dan alleen boven een prothese maar wilde dat ik mijn eigen tanden nog had.

Rowena
za, 05/20/2006 - 00:50 Permalink
belthazor

momenteel kan ik het niet betalen.
maar zodra ik geld heb wil ik een protese laten plaatsen omdat ik heel veel last heb ook aan degene die gemaakt zijn. ik voel ze iedere dag als ik eet, als ik iets kouds eet of drink, als ik lucht inadem door mijn mond , ...
mijn moeder heeft een protese sinds 4 maanden en heeft ook altijd last gehad van haar tanden.

wat denken jullie ervan?!?
za, 05/20/2006 - 00:53 Permalink
yvonne19

de tandarts adviseerde bij mij zowiezo om de hoektanden en twee kiezen te behouden omdat de kaak dan minder hard slinkt... Warm en koud kan inderdaad zeer doen aan je tanden, heb je al eens sensodyne geprobeerd? Er gaat echt niks boven je eigen tanden...

Groet,
Yvonne
di, 06/20/2006 - 16:10 Permalink