tandvlees wondje?

Author:
100michael
Posted:
do, 05/18/2006 - 16:23
hoi,
ik heb al sinds een paar dagen last van lichtelijk opgezwollen tandvlees.
het tandvlees zit onder m'n kies. nu is eht zo: als ik mjin bovenste van mjin kies poets en ik druk er met een stukje wc papier tegen of ik spuug,dan komt er bloed vrij :(

is dit gevaarlijk? moet mjin keis getrokken worden? help!
Geke

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je er een tandarts naar laat kijken. Ik kan zo niet beoordelen of het alleen een probleem met je tandvlees is, wat mij behoorlijk ontstoken lijkt of ook een probleem met de kies zelf (want die kan soms ook voor problemen op die plaats zorgen). Als je tandvlees erg ontstoken is, moet dit ook behandeld worden. Vaak zit er tandsteen wat voor irritatie zorgt. Dit moet verwijderd worden en als je het vervolgens goed schoon houdt is in de meeste gevallen het probleem verholpen. In het geval van parodontitis, uitgebreide ontsteking, waarbij er door de ontsteking ook bot is afgebroken (daardoor kunnen kiezen losser gaan staan) is de behandeling vaak wat uitgebreider. Dan moet echt uitgebreid in kaart gebracht worden hoe ver je met een instrumentje tussen het tandvlees en de tand kunt komen. Zo kun je zien of er bot verdwenen is etc. Vervolgens moet het uitgebreid schoongemaakt worden en de mondhygiene op een hoog peil gebracht worden. In sommige gevallen is dan nog een chirurgische correctie van het tandvlees nodig. Maar of dit bij jou ook het probleem is kan ik natuurlijk niet beoordelen, daarom denk ik dat het verstandig is om advies aan een tandarts te vragen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten. Laat ook maar even weten wat het probleem is als je er achter bent.

:smt006 Geke
za, 05/20/2006 - 17:18 Permalink