Heb de laatste weken al last van mijn tanden. Echt pijn, die maar niet weg gaat. Zal wel een gaatje zijn.
Ben 2 jaar geleden voor het laatst naar de tandarts geweest, en durf er echt niet naartoe. Als ik er alleen al aan denk krijg ik al een paniekaanval.
Nu heb ik voor mezelf besloten dat ik maandag de tandarts ga bellen.. Ik raak nu al in paniek en zit dan ook met tranen in mijn ogen dit berichtje te typen..
Wie herkent dit probleem???
Ben 2 jaar geleden voor het laatst naar de tandarts geweest, en durf er echt niet naartoe. Als ik er alleen al aan denk krijg ik al een paniekaanval.
Nu heb ik voor mezelf besloten dat ik maandag de tandarts ga bellen.. Ik raak nu al in paniek en zit dan ook met tranen in mijn ogen dit berichtje te typen..
Wie herkent dit probleem???
Laat iemand anders voor je bellen en als je in paniek dreigt te raken, doe dan ademhalingsoefeningen of vraag desnoods aan de huisarts een kalmeringsmiddel.
Je kan natuurlijk ook hier terecht! Ik vind het echt dapper van je dat je wilt gaan bellen! Stel het niet uit, dan gaat het alleen maar meer pijn doen!
Groetjes, Elvia
Laat je morgen horen hoe het is gegaan?
Ik zal in ieder geval voor je duimen. Hoe laat moet je?
:smt006 Monique
Ik zal aan je denken morgenmiddag!!!!
heel veel sterkte
Ben zo bang voor morgen, maar dankzij dit forum weet ik nu dat ik niet de enige ben.. Dat is wel een prettig gevoel.
Ik hoop van de ene kant dat hij morgen nog niks doet, en dat ik een vervolgafspraak moet maken, van de andere kant ook niet want dan ga ik me daar weer druk om zitten maken.
Ik ben ook heel erg bang voor het commentaar van de tandarts over het feit dat ik al 2 jaar niet ben geweest. Ik weet dat er hier mensen zijn die al veel langer niet zijn geweest, maar ik vind 2 jaar voor mezelf gewoon al heel lang. De vorige keer dat ik ben geweest heeft er ook 1,5 jaar tussen gezeten en daar werd de goede man een beetje boos om.
Ik denk dat ik morgen maar gewoon begin te huilen als hij er iets over zegt (denk dat ik zowiezo met tranen in mijn ogen daar zit) want welke man kan er nou een huilende vrouw weerstaan.. :lol:
Nee even serieus. Heb kalmeringstabletjes gehaald, weet even niet meer welke. Pak er zometeen maar vast één.
Bah, was ik maar gewoon om het half jaar geweest, had ik het nou maar niet zo ver laten komen..
Wil niet gaan slapen, want dan is het sneller morgen.. Maar morgenavond is het hopelijk allemaal voorbij..
Weet zeker dat ik 3 gaatjes heb.. Kl*te!!
Weet ook zeker dat er meer is dan die drie gaatjes..
De vorige keer had hij het over het trekken van mijn verstandskiezen als die door zouden zijn.. Ze zijn door, maar ik heb er geen last van dus ik hoop dat ze niet getrokken hoeven te worden..
Zo.. Ben weer lekker van de hak op de tak bezig... Maar goed, een heel klein stukje frustratie/spanning is er weer uit!!
Jullie horen het morgen wel!
Ik wil nu zo graag het volgende denken:
Over 2,5 uur is het allemaal achter de rug.
Krijg die gedachte op de een of andere manier niet in mijn hoofd..
De tandarts was erg aardig, hij toonde heel veel begrip en stelde me erg op mijn gemak.
Vandaag alleen even gekeken en wat foto's gemaakt.
Volgens de tandarts viel het allemaal wel mee. Twee gaatjes en wat vullingen die vervangen moeten worden.
Volgende week ga ik terug. We gaan heel rustig aan alles repareren..
Ik ben blij dat de tandarts me begreep..
en succes met de volgende behandelingen
Ik hoop dat het volgende week net zo meevalt!
Succes!
Groetjes, Elvia
Succes! Duim, duim duim...
:smt006 Monique
Hij had vorige week gezegd dat we het stap voor stap zouden doen, zodat ik telkens maar even in de stoel hoefde.
Kreeg meteen mijn verdovingen, geweldig. Het ging zo snel, dat hij alles in één keer kon doen... Dus, ben er nu vanaf!! Het viel echt 100 % mee!
Over een half jaar als ik mijn kaartje krijg ga ik gewoon weer, ik wil het niet meer zover laten komen!!
Ik wens jullie allemaal heel veel succes en hoop dat jullie eenzelfde ervaring meemaken!
en succes met de volgende keren in de toekomst
Ik ben trots op je hoor!
Groetjes, Elvia
Eindelijk.... (waar de liefde al niet goed voor is)
Er is natuurlijk van alles aan de hand, hetgeen ook goed zichbaar is, dat begrijpen jullie wel. Zelf durfde ik al niet meer te kijken. En lachen en praten ging ook allemaal niet zo spontaan.
Eerst een afspraak gemaakt, waar ik natuurlijk erg tegenaan heb zitten hikken. Ik had er al heel lang genoeg van, maar kennelijk toch niet voldoende. Ik kon de stap maar niet zetten en verzon altijd wel een smoes om het uit te stellen. Met als gevolg dat de tijd verstrijkt.
Ik had ook geen stok achter de deur dat andere mensen me stimuleerden om te gaan. :-?
Maar op een gegeven moment toch gewoon gedaan (alhoewel, gewoon..).
Gelukkig werd er vol begrip gereageerd en ik kon deze week (vanochtend dus) al komen. En dat wilde ik ook. Als je eindelijk hebt gebeld voor een afspraak, moet er niet nog eens weken tussen zitten voor je erheen kunt. Nu even doorzetten, volgende week gaan we verder. Het liefst had ik dat er vanochtend al iets gebeurd was, maar dat ging niet. Wel zijn er foto's gemaakt en is er tandsteen verwijderd. Er moet veel gebeuren, maar niet echt dramatisch. :wink:
Ik had verwacht dat ik van tevoren erg zenuwachtig zou zijn, maar dat viel mee.
Hoe dat kan, dat ik na jaren dubben en uitstellen nu bijna als vanzelfsprekend een afspraak heb gemaakt en er dan bijna doodkalm heenga???
Sinds enige tijd ben ik dolverliefd!!
Dus dan vind je het natuurlijk belangrijk om er goed uit te zien.
Maar wat er ook bijkomt is dat de gedachten aan hem mij zoveel afleiden van mijn angst dat ik er veel minder mee bezig kan zijn dat ik een afspraak met een tandarts heb. Mijn hoofd zit gewoon te vol om nog zenuwachtigheid toe te laten. Geweldig toch! Dus daar moet ik nu gebruik van maken.
Nu moet hij mij nog even bellen voor een date!
:smt055