Vocht tussen zenuw en vulling

Author:
kristin.smets
Posted:
wo, 05/24/2006 - 20:40
Hallo,

Heb een 4 weken geleden een kies laten vullen, waarvan de vulling redelijk dicht bij de zenuw zat.

Ben gisteren terug geweest, de tandarts heeft de vulling wat bijgevijld en brufen forte voorgeschreven; nu blijkt, dat de zenuw de vulling wat naar boven geduwd heeft, en dat er vocht tussen de zenuw en de vulling zit.

Wie heeft dat nog meegemaakt?

ER is een kans op 95% slagen, anders wordt het een WKB.

Wie heeft zulks nog meegemaakt en wanneer was de pijn over?

Krisje
Voel me wel dat down van al die pijn, had ook een weekje verlof.
Moon

Hoi,

Heb een half jaar geleden de voorlaatste kies laten trekken.

Vermits ik een kies aan de andere kant met wat problemen heb laten trekken, moet ik nu een beetje in dat gat bijten.

Dan doet af en toe wel wat pijn en heb het gevoel dat ik opgezwollen wangen heb.

Soms kan ik ook uit die laatste tand iets uizuigen (smaakt nogal vies), maar heb de indruk dat het dan geen pijn meer doet.

Wat zou het kunnen zijn? Een ontsteking?

Groetjes
Krisje

WIL eerst de andere kant tot rust laten komen, dat ik daar terug kan bijten.
zo, 05/28/2006 - 12:28 Permalink
Moon

Hoi,

Heb veel pijn in mijn kaken, beter omschreven is dat mijn wangen precies vol zitten.

Heb wel vocht in één van mijn kiezen, waar ik medicatie voor heb, maar het zit in mijn beide wangen.

De dokter heeft nu een antibioticakuur geschreven, zou dat helpen?

Ik ben ook wel licht verkouden.

Groetjes
Krisje

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
zo, 05/28/2006 - 12:28 Permalink
Moon

Hoi,

Heb een paar weken geleden een kies laten vulling (was een redelijke grote vulling, zat dicht tegen de zenuw aan).

Ben een paar dagen geleden terug gegaan, en de tand of vulling is wa bijgeslepen en er is een foto gemaakt, waarop vocht te zien was, dat zou de oorzaak van de pijn zijn.

De zenuw leeft nog (is getest).

Moet nu brufen forte 600 (3 per dag) en 3 x 1g antibiotica (Amoxicilline) pakken, dus redelijk veel eigenlijk.
Mijn vraag is nu: zou dat helpen, want anders moet ik toch nog na 6 weken afzien een WKB ondergaan.

Groetjes
Krisje

PS Wie heeft er nog ervaring met antibiotica?
zo, 05/28/2006 - 12:29 Permalink
Moon

Hoi,

Heb een paar weken geleden een kies laten vullen, ben nu een paar dagen geleden terug geweest en nu blijkt er vocht tss de zenuw en de vulling te zitten.

Heb antibiotica en brufen forte.

Weet iemand of het zo kan weggaan, eventueel een vraagje voor de digitale tandarts.

Gr
Krisje
zo, 05/28/2006 - 12:30 Permalink