WKB weer pijn!

Author:
boek
Posted:
ma, 05/22/2006 - 09:12
Een maand geleden heb ik bij mijn tandarts een WKB gehad. Ze heeft flink zitten vijlen en ik had dan ook 2wkn echt napijn (al eerder een wkb gehad en toen ookal lang napijn). Nu begin ik weer beetje drukpijn te krijgen aan dezelfde kies. Als ik er tegenaan tik is het gevoelig, en soms met kauwen (druk). Wat kan dit zijn??? Misschien toch nog een staartje napijn?
joek

Boek, was de wkb helemaal af?
Of moet je nog een keer heen?

Als je nog een keer heen moet, is het geen probleem.
Als hij helemaal af is, misschien even afwachten en dan toch maar de ta bellen. Het lijkt mij geen goed teken wanneer na de behandeling eerst geen pijn meer is en dan weer opnieuw pijn.

Succes.

Joke
ma, 05/22/2006 - 09:39 Permalink
Tante Til

Wkb na een behandeling al af?? Misschien is de ta een kanaal vergeten? Is er vlak voor het afvullen wel een röntgenfoto gemaakt? Misschien zijn de kanalen niet diep genoeg schoongemaakt? Mijn tandarts heeft voor bijna elke wkb twee 'zittingen' gebruikt en soms na de eerste behandeling een leervulling gebruikt. Zo heb ik al 13 wkb's doorstaan, nooit napijn :P
do, 05/25/2006 - 01:47 Permalink
joek

Tante Til, dan ben je wel een van de gelukkigen, hoor.
Ik heb zelf bij al mijn wkb's veel en ook lang napijn gehad.

Maar napijn die eerst weg is, en dan weer terugkomt. Dat is volgens mij niet goed.

Boek, heb je al iets gedaan? Dus heb je de ta gebeld?

Groetjes,
Joke
do, 05/25/2006 - 09:08 Permalink
boek

Nee nog niet gebeld. Wacht even het weekend af. Is geen pijn om een pijnstiller voor in de nemen, gewoon echt alleen drukpijn en als je tegen de kies aantikt. Als het maandag nog steeds hetzelfde is, moet ik misschien toch maar even de tandarts bellen... Maar heb er nog geen zin.
do, 05/25/2006 - 12:13 Permalink
boek

Ik ben nog steeds niet naar de TA geweest, omdat de pijn minder lijkt te zijn geworden. De kies is nog wel iets gevoelig bij er tegenaan tikken, maar hoef er in principe geen pijnstiller voor te slikken. Is het slim als ik het nog even aankijk (2 weken ofzo)? Waar zou dit anders op kunnen duiden????? Ben wel beetje bang weer voor de TA.
vr, 06/02/2006 - 22:26 Permalink
toothbrush

Misschien was de vulling een klein beetje te hoog gemaakt, waardoor die tand overbelast werd. Dat kan wel wat pijn doen (vergelijkbaar met orthodontische pijn wanneer de draad pas aangespannen werd), maar die gaat vanzelf over. De tand komt vanzelf weer in een 'gewone' positie waar die overbelasting niet meer aanwezig is.
vr, 06/02/2006 - 22:32 Permalink
minique

En zoals je elders op het forum kunt lezen, kunnen tot wel 6 maanden na een wkb wel pijn/klachten bestaan, maar die moeten geleidelijk wel minder worden.
Het feit dat je nu zelf schrijft dat het toch minder lijkt te worden, lijkt in dat opzicht een goed teken!

Probeer je niet al te veel zorgen te maken!

:smt006 Monique
za, 06/03/2006 - 08:11 Permalink
boek

Maar wat zo raar was, is dat de pijn eerst weg was. Voor volgens mij 2 weken? Maar dat weet ik niet zo precies meer. Daarom vraag ik me af als het wat is, wat zou het dan kunnen zijn.... Wil niet weer naar de ta!!! Houd het nog even op napijn
ma, 06/05/2006 - 22:01 Permalink
boek

Nou ik heb toch maar de tandarts gebeld, zegt de assitente dat na een WKB je heel lang napijn houdt. Dat snap ik wel, ik moet weer bellen als de pijn meer wordt, maar ik vind het zo raar omdat de pijn eerst weg was.
Maarja ik wacht het dan maar af, maar hoop niet dat als de pijn erger wordt er iets ontzettend mis is en bleek dat ik eerder had moeten komen...
Iemand een reactie???
vr, 06/09/2006 - 19:53 Permalink
joek

Ik denk dat als de ontsteking echt weer heel erg zou worden, dat je dan steeds meer pijn zou krijgen.
Als ik je goed begrijp, is dat bij jou niet zo.
DUs misschien is het toch het beste om af te wachten, hoe moeilijk dat ook is.
Sterkte.

Groetjes,
Joke
vr, 06/09/2006 - 21:14 Permalink