loszittende ondertand

Author:
aliceje28
Posted:
zo, 05/28/2006 - 11:59
ik heb nadat ik gisteren iets heb gegeten een loszittende ondertand.

wat kan de tandarts hiermee???groeit deze tand weer vast of kan die weer vast gezet worden door de tandarts???
Geke

Het kan verschillende oorzaken hebben. Ik denk dat het een goed idee is om snel naar de tandarts te gaan, voordat er misschien niks meer aan te doen is. Het kan zijn dat de hele tand met wortel los zit, dit kan soms komen door een harde klap er op of doordat het tandvlees heel erg ontstoken is en er bot is verdwenen rondom de tand (parodontitis). Het kan ook zijn dat er een breuk in de tand zit en er dus een deel los zit, dan is er een risico dat het allemaal afbreekt en is het misschien nog moelijker om het goed te behandelen. Als er iets afgebroken is, ligt het er aan of dat boven of onder het bot is afgebroken, of er nog wat aan gedaan kan worden. Als dit boven het bot is, kan er met een opbouw in de wortel soms nog met een kroon een mooie oplossing gemaakt worden. Tot onder het bot zijn er vrijwel geen mogelijkheden meer. Ik denk dat het belangrijk is om snel naar de tandarts te gaan en daar te overleggen wat het probleem zijn en de mogelijkheden, voor ons is de situatie moeilijk te beoordelen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten. Laat ook maar even weten hoe het afgelopen is en wat er gedaan wordt.

:smt006 Geke
za, 06/03/2006 - 12:26 Permalink