Het plaatsen van een brug

Author:
Ronald 43
Posted:
vr, 06/02/2006 - 04:53
Twee weken geleden zijn er ter voorbereiding van het plaatsen van een brug aan weerzijden twee kiezen weggeslepen.
Deze kiezen raakten zo geiriteerd dat ik vervolgens aan beide kiezen twee zenuwbehandelingen moest ondergaan,
Mijn angst is nu dat de peilers na verloop van tijd zo zwak worden dat ik niet lang plezier van deze brug kan hebben.
Zijn er mensen die hier ook dergelijke ervaringen mee hebben.
Geke

Dat kan gebeuren bij het maken van een brug, omdat er dan vaak iets meer nog weggeslepen moet worden dan bij een kroon, omdat de kiezen die met elkaar verbonden moeten worden nooit dezelfde richting hebben. Het is niet zo erg voor je brug dat er nu 2 wortelkanaalbehandelingen onder zitten. Het is juist beter voor kiezen met een wortelkanaalbehandeling om ze te omvatten door een kroon of brug. Dit verminderd het risico op breuk van de tanden of kiezen, omdat ze door het kapje helemaal bij elkaar gehouden worden. Het is dus zeker niet zonde om er een brug op te laten zetten, maar juist goed voor de prognose van de tanden of kiezen. Mits natuurlijk de wortelkanaalbehandelingen goed zijn uitgevoerd en er geen klachten meer zijn.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

:smt006 Geke
za, 06/03/2006 - 12:36 Permalink
Ronald 43

Dank voor je reactie. Dit stelt me enigsinds gerust. Het zou zonde zijn als een brug er over 2 jaar alsnog uit zou moeten i.v.m steeds slechter wordende pijlers.

Groetjes Ronald
za, 06/03/2006 - 18:10 Permalink