Pijn na plaatsen van kronen

Author:
dienie
Posted:
za, 06/03/2006 - 12:54
Hallo,
Ik heb afgelopen dinsdag 3 kronen gekregen een tussen tand van mij is er ooit uit getrokken en van daar dat ik 3 kronen kreeg.
Maar nu komt het,2 weken geleden zijn de 2 tanden buiten de gat om zeg maar,afgeslepen en zij er eerst toen noodkronen opgezet.
Nadat is gebeurdt kreeg ik pijn aan mn laatste tand die was afgeslepen,voor heen heb ik echt nooit last van die tand gehad.
Nou dus kom ik afgelopen dinsdag bij de tandarts en ik vertelde heb ook dat die tand pijn deed,en ik vroeg hem nog van wilt u aub en foto maken ,
maar hij zij van die heben we 4 weken geleden gemakt en er was echt niks aan de hand.
Dus tja ik vroeg nogmaals van kunt u nu mischien dan eerst even nog 1 maken want stel dat er wel iets is,maar dat vondt hij niet nodig.
Dus hup werden de kronen geplaatst,nou een half uur na die tij kreeg ik vreselijke pijn aan de binnen kant daar ergens bij mn gehemelte,maar daar had ik ds ook geen verdoving gehad.
Maar nu heb ik dus vanaf dinsdag echt wel pijn aan die enne tand waar ik over klaagde en vindt dat zoooo rot ik bedoel heb ik eindelijk mooie kronen,want tja als ik moest lachen zag je zo n gat,dus was er echt heel blij om dat ik ze kreeg maar ik slik nu wel 6 paracetemol op een dag.
Het is een zeurderige pijn en als ik iets kouds drink krijg ik daar een vreselijke pijn echt niet normaal,nudenk ik van zou ik iets aan mn wortels hebben,maar kijk ik heb bij mn andere kiezen aan de andere kant wel eens wortelkanaal behandelingen gehad maar,
dat was echt een hele andere pijn en toen kon ik ook gewoon koud water drinken dat verdoofde de pijn zelfs.
Maar bij deze niet,wie kan mij AUB vertellen wat het kan zijn.
Ik moet er ook nog even bij zeggen dat ik echt altijd vreselijk eel moeite moet doen om naar de tandarts te gan want ben zo bang,kijk en dan doe ik eindelijk de stap en heb ik dit weer.
Nou khoop dat ik reactie s ga krijgen.
Alvast heel erg bedankt Groetjes Dienie
Gonnie

Ik heb vorig jaar ook 3 kronen tegelijk gekregen, had alleen pijn na de eerste behandeling. Toen de noodkronen er op zaten voelde ik niets meer. Ik denk toch dat je dan terug moet naar je tandarts, het lijkt me niet goed dat je nog zo'n hevige napijn hebt.
za, 06/03/2006 - 15:35 Permalink
minique

Ik vind ook dat je terug moet gaan en nog eens moet aangeven hoeveel pijn je hebt (dat je niet zonder pijnstillers kan). Het kan zijn dat door het afslijpen (voorbereiden voor de brug/kroon) de zenuw van die ene tand geïrriteerd is geraakt. Wellicht kan zich dat nog herstellen (omdat je alleen last van koude hebt), maar het kan ook zijn dat toch een wkb nodig is. Op foto's is hier waarschijnlijk niets van te zien (pas als er een ontsteking zit en die zich ook nog heeft uitgebreid naar het gebied rond de wortel, wordt het zichtbaar op een X-ray).

Veel sterkte en laat je weten hoe het ermee gaat?

:smt006 Monique
zo, 06/04/2006 - 08:53 Permalink
dienie

Ik vind ook dat je terug moet gaan en nog eens moet aangeven hoeveel pijn je hebt (dat je niet zonder pijnstillers kan). Het kan zijn dat door het afslijpen (voorbereiden voor de brug/kroon) de zenuw van die ene tand geïrriteerd is geraakt. Wellicht kan zich dat nog herstellen (omdat je alleen last van koude hebt), maar het kan ook zijn dat toch een wkb nodig is. Op foto's is hier waarschijnlijk niets van te zien (pas als er een ontsteking zit en die zich ook nog heeft uitgebreid naar het gebied rond de wortel, wordt het zichtbaar op een X-ray).

Veel sterkte en laat je weten hoe het ermee gaat?

:smt006 Monique

Ja dat doe ik zeker,
en tja kdenk ook echt dat ik dinsdag ochtend ga bellen.
Tis echt ongelofelijk,
Maar kdacht ksel het nog ff uit om terug te gaan,
maar wat denk je de pijn is echt gewoon helemaal uit zich zelf weg gegaan.
nOU DAT WOU IK JE FF LATEN WETEN
zo, 06/04/2006 - 10:10 Permalink