Pijn doorkomende verstandskies

Author:
Energy
Posted:
ma, 06/05/2006 - 22:03
Nog een vraagje...
Ik heb al een aantal weken enorm zeurende pijn vanuit mijn verstandskies linksboven. Deze is een poging aan het wagen om door te komen en dat lukt ook al wel aardig.
De pijn die ik heb werd door de tandarts toegeschreven een een lichte irritaite van het tandvlees er omheen. De verstandskies komt schuin door waardoor het moeilijk is om hem echt goed schoon te krijgen, al doe ik mijn uiterste best. :smt001
Mijn tandarts had waterstofperoxide voorgeschreven en dat heb ik trouw volgens zijn recept gebruikt. De pijn werd echter erger en ben gestopt met de waterstofperoxide. Nu spray ik met Corsodyl. Geeft ook het gevoel dat het tandvlees rondom mijn verstandskies goed schoon is en het is er inmiddels minder rood.
Maar die hevige, zeurende pijn heb ik nog steeds. Komt dit puur door het doorkomen van de kies. Hij ziet er verder, volgens de tandarts, goed uit en daar vertrouw ik ook op. Maar de pijn is echt heftig en trekt vaak ook weg richting oog en oor. En dat bijna iedere dag. Ik slik er wel Ibuprofen voor, maar dat kan niet gezond zijn om iedere dag te gebruiken tot die kies er helemaal door is.
Verder is het zo dat deze verstandkies een andere kies moet vervangen (element 27 is er helaas niet meer) dus eigenlijk wil de tandarts hem ook niet verwijderen.

Groetjes Energy
Wie weet raad?
Energy

Hoi DJ, (en andere geinteresseerden)

Ik heb er inderdaad al wat over gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik knars, daar zijn ook geen echte sporen van op mijn gebit. (Tenzij ik er nog maar net mee begonnen ben hè)
Misschien klem ik wel, maar daar heb ik mezelf nog niet op betrapt. Misschien doe ik het onbewust 's nachts. Maar de pijn die in de omgeving van de verstandskies zit, is 's ochtends niet erger. Juist tegen de avond wordt de pijn erger, dat begint al in de middag. Maar voor zover ik weet wordt pijn meestal erger naarmate de dag vordert, bijvoorbeeld pijn bij griep...
Ik heb wel het idee dat mijn gebit minder goed op elkaar aansluit op momenten dat ik zo ontspannen mogelijk ben.
Het is namelijk zo dat mijn hele gebit in het afgelopen anderhalve jaar gesanneerd is, nadat ik er achter ben gekomen dat mijn oude tandarts al jaren niet goed zijn werk heeft uitgevoerd. :(
Misschien heeft de pijn wel niets te maken met mijn verstandskies, maar eerder dat mijn "beet" niet goed is door alle aanpassingen. Al heb ik het idee dat mijn huidige tandarts dat al wel opgemerkt zou hebben.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat de pijn van mijn verstandskies afkomstig is; puur de pijn van het door willen komen...

Als iemand anders nog raad weet of advies heeft.... Graag!!

Groetjes Energy
di, 06/06/2006 - 09:15 Permalink
Energy

Is er verder nog iemand die mij raad kan geven waar de pijn vandaan zou kunnen komen en wat ik er aan kan doen??

Groetjes Energy
di, 06/06/2006 - 21:33 Permalink