Het is bijna zover... en dan krijg ik een prothese

Author:
yvonne19
Posted:
di, 06/06/2006 - 08:41
Mijn tandarts heeft onlangs besloten dat het beter is om een bovenprothese te plaatsen... Ik zie er vreselijk tegenop, en kan er nu dan ook al nachten niet van slapen... over twee dagen ben ik aan de beurt, maar kan alleen maar denken aan dat vieze ding dat ik dadelijk in mijn mond ga krijgen .Sorry dat ik het zo zeg, maar zo zie ik het ook echt.. verschrikkelijk gewoon... tja en dan natuurlijk dat trekken 6 stuks gaan eruit in één keer... Had al aan de tandarts gevraagd of dat niet meer verspreid kon worden, maar hij zei dat het beter was om dat in een keer te doen omdat het beter is voor de hechting ofzo? als het plaatje er meteen ingaat.. Hij zei ook dat het dan wel meeviel met de verdoving omdat tanden apart verdoofd worden.. en dus niet de hele kaak... tja, maar dat zijn er dus wel 5... en een kies (de rest blijft staan). Heb geen idee wat me te wachten staat en dat maakt me superbang... ben nu al dagen alles aan het eten wat los en vast zit uit angst dat dat me dadelijk niet meer lukt.... Ik realiseer me best dat ik op een forum als deze misschien vooral negatieve ervaringen hoor, wat logisch is... maar zou toch graag jullie ervaringen weten... wat staat me te wachten????????? Is zo'n plaatje pijnlijk? Kan ik er wel mee eten? Wordt je er echt misselijk van...? Is er uberhaupt wel aan te wennen... Wie helpt een angstig vogeltje aan meer informatie?
joek

Yvonne, kijk eens op het angstforum naar het verslag van Madje. Dit gaat helemaal over het plaatsen van een totale prothese.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Het trekken zelf valt echt wel mee. Vaak voel je vooral de eerste verdoving, daarna is alles al een beetje verdoofd. Ik heb al verschillende kiezen laten trekken, ik ben behoorlijk angstig, maar het viel me reuze mee.

Sterkte overmogen.

Groetjes,
Joke
di, 06/06/2006 - 10:16 Permalink
yvonne19

Hoi Joke,

Ik heb me wezenloos gezocht naar het verhaal van madje, en het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik kan het niet vinden... Kun je mij vertellen waar ik het kan vinden?

Gr. Yvonne
di, 06/06/2006 - 10:33 Permalink
joek

Yvonne, je moet op zoeken klikken, vul dan Madje en selecteer het angstforum. De titel van het topic heet "hoe nu verder".
Daar staat zijn hele verhaal vanaf het trekken tot een paar maanden later.
Ik weet niet goed hoe ik hier een snelkoppeling kan maken, maar met even zoeken ben je er zo.

Groetjes,
Joke
di, 06/06/2006 - 11:26 Permalink
yvonne19

Hartelijk Dank. Ik heb inmiddels het verhaal gelezen...vraag me toch af... wat kun je dan wel eten na de behandeling? Het gebeurd 's morgens al om 10 uur dus .. lijkt me wel dat je tegen lunchtijd toch honger krijgt? Haha en om dan al aan de stampot te gaan.... Mag je eigenlijk wel zo snel al wat eten, of kan dat eigenlijk wel? En is het bij iedereen zo dat het tandvlees erg gaat zwellen? Heb je altijd last van drukpunten? (ik moet pal voor het weekend en zou dus mijn tandarts niet kunnen bellen dan)

Gr. yvonne19
di, 06/06/2006 - 11:55 Permalink