hallo,
ik ben een meisje van 17 jaar ( bijna 18 ) en vreselijk onzeker. Dit komt vooral door mijn overbeet. Dit komt omdat ik als kind veel geduimt heb. Ik heb een beugel gehad. Als ik s'nachts ging slapen had ik hem ook wel in maar als ik dan wakker werd had ik hem niet meer in. s'Nachts dus kennelijk gaan duimen en mijn beugel uitgegooid. Er is toen iemand op gaan staan en mijn beugel was stuk. Sindsdien ( nu ongeveer 2 jaar geleden ) geen beugel meer gehad.Ik voel me heel erg onzeker en durf niet meer te lachen. Elke dag denk ik eraan. Ik ben vreselijk jaloers op mensen die mooie rechte tanden hebben en mijn grootste wens is ook om mooie rechte tanden te hebben. Het beheerst mijn leven. Ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn en durf er ook met niemand over te praten, omdat ik me er erg voor schaam. Moet ik een operatie ondergaan of kan het ( nu nog ) met een beugel worden opgelost? Ik heb op internet informatie opgezocht over operaties. Ik las dat je na de operatie vaak een stangetje achter je tanden krijgt om je tanden recht te laten staan. moet je dit stangetje dan je hele leven blijven dragen en voel je dat erg zitten? ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen. groetjes m
ik ben een meisje van 17 jaar ( bijna 18 ) en vreselijk onzeker. Dit komt vooral door mijn overbeet. Dit komt omdat ik als kind veel geduimt heb. Ik heb een beugel gehad. Als ik s'nachts ging slapen had ik hem ook wel in maar als ik dan wakker werd had ik hem niet meer in. s'Nachts dus kennelijk gaan duimen en mijn beugel uitgegooid. Er is toen iemand op gaan staan en mijn beugel was stuk. Sindsdien ( nu ongeveer 2 jaar geleden ) geen beugel meer gehad.Ik voel me heel erg onzeker en durf niet meer te lachen. Elke dag denk ik eraan. Ik ben vreselijk jaloers op mensen die mooie rechte tanden hebben en mijn grootste wens is ook om mooie rechte tanden te hebben. Het beheerst mijn leven. Ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn en durf er ook met niemand over te praten, omdat ik me er erg voor schaam. Moet ik een operatie ondergaan of kan het ( nu nog ) met een beugel worden opgelost? Ik heb op internet informatie opgezocht over operaties. Ik las dat je na de operatie vaak een stangetje achter je tanden krijgt om je tanden recht te laten staan. moet je dit stangetje dan je hele leven blijven dragen en voel je dat erg zitten? ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen. groetjes m
Maar er is in principe veel mogelijk.
Ik kan je alleen vertellen dat een stangetje ofwel een spalkje achter je tanden echt niet hinderlijk is.. ik ben nu 24 jaar en heb deze al 10 jaar achter mijn tanden zitten.. de eerste weken is het wat vreemd.. maar dat went heel snel.
Voor de rest kan ik je vraag niet beantwoorden, dat kan denk ik alleen een tandarts of orthodontist. Maar zij willen je ook alleen maar helpen aan mooie rechte tanden. Dus je zou je absoluut niet hoeven schamen..
Succes en sterkte!
had vroeger ook zo een beugel voor snachts en gooide m er ook telkens uit in mn slaap en zo eigenwijs dat ik was ook die beugel voor overdag niet dragen.
en nu ben ik 22 en hek overbeet van 13mm en lach ook bijna niet omdat ik hetzelf heel lelijk vind.
Nu krijg ik eerdaags ene gebitje en kendie me tanden een stukje naar binnen zetten zodat het nie tmeer zo erge overbeet is.
Ik heb ook vaka gekeken op internet voor operatie en ik weet hoe het resultaat is
een vriendin van mijn broer had het ook net zo erg als mij en die heeft nu super gebitje
Sja misschien heb je weinig aan dit berichtje maar wou het gewoon even kwijt.
Ik wens je heel veel sterkte met alles
Wat ik me nu afvraag, ik schijn nogal aan tandenknarsen te doen. Is het mogelijk om met een blokbeugel en het knarsen te voorkomen en de overbeet te verminderen? Ik heb nu nl. wel de ruimte doordat begin dit jaar verstandkiezen getrokken zijn.