Morgen is het dan zover... de tandarts... er moeten 4 tanden getrokken worden en een kies... en alsof dat nog niet erg en angstig genoeg is.. .krijg ik er daarna ook nog gelijk een plaatje voor in de plaats... Zie er als een berg tegenop en moet de neiging ervoor weg te lopen als een klein meisje sterk onderdrukken. En dat terwijl ik nog wel oxazepam heb gekregen van de tandarts om wat rustiger te worden... Wel de rust is nog ver te zoeken... Continue blijft het idee door mijn hoofd spoken, morgen gaan die tanden eruit, hoe zal het voelen als ze getrokken worden, kan ik wel aan een plaatje wennen, wanneer kan ik weer normaal eten, nu heb ik mijn eigen tanden nog... (en een kroon) maar morgen niet meer... Lijken wel dwanggedachten ofzo gadver... wordt gestoord van mezelf en van die vreselijke angst voor een bezoek aan de tandarts. En dat terwijl ik een hele lieve rustige tandarts heb, die alle tijd neemt en de angst ook prima begrijpt.... Hoe gaan jullie hier mee om? Ben inmiddels een beetje de wanhoop nabij..
Ik zou het echt onwijs stoer van je vinden als je wel morgen gaat!
Ik heb een maand geleden een verstandskies moeten trekken en ik mocht daarna gelijk eten en drinken (werd gehecht), dat ging ook gewoon goed hoor, had ook geen last van napijn. Ik begrijp dat iedereen een andere ervaring heeft, maar ik wilde je ook een goede ervaring vertellen.
Je zult je echt nog wel rusteloos voelen totdat je daar klaar bent. Fijn dat je zo'n relaxte tandarts hebt. Daar heb je echt heel veel aan. Ik wens je veel succes morgen en ik weet dat je het kan! Laat wat van je horen als het achter de rug is. Ik denk in ieder geval aan je!
Groetjes, Elvia
En dan is het vandaag, de dag waar ik 'n week tegenop zag
Dank je wel voor je bemoedigende woorden... Vandaag is het dan zover... Mijn kies trekken vind ik niet zo eng,... maar die 4 tanden trekken en een plaatje plaatsen daar heb ik dus nachtmerries van gehad... Vannacht dan ook heel onrustig geslapen, en een paar keer helemaal overstuur wakker geworden. Zenuwen gieren door mijn keel, want over 2 1/2 uur is het zover.... Ik zal ook heus wel gaan want ik moet wel... maar als ik kon.....???? Wat is dat toch he.. dat we daar zo bang voor zijn... is ook het onbekende denk ik, de angst voor pijn en voor wat komen gaat... Valt me wel op dat er in je directe omgeving maar weinig mensen zijn die het begrijpen.. die reageren zo van goh joh het moet nu eenmaal gebeuren, er zijn ergere dingen, het is zo voorbij, het valt allemaal best mee. En dan denk ik jaja jij hebt makkelijk praten jij hoeft het niet te ondergaan... Natuurlijk is het zo voorbij, er staat een half uur gepland maar in dat half uur lig ik daar wel... en natuurlijk zijn er ergere dingen, maar daar ben ik nu helemaal niet mee bezig, ben nu bezig met m'n tandjes die er uit moeten en wat ik heel eng vind.. Tandjes waar ik niet eens last van heb, die ik dadelijk moet missen... Kennen jullie die reacties en gevoelens? Vreselijk.. .Ik moet nu 1 keer een half uur naar de tandarts, maar heb de afgelopen week in gedachten de behandeling al wel 1000 keer ondergaan, van binnenkomst tot prikken ennz. Kalmeer toch eens een beetje zegt de omgeving dan, maar hoeeeeeeeeeeeeeeeeee? Het lijkt me niet te lukken.... Hoop dat ik jullie vanmiddag een positiever bericht kan sturen, maar op dit moment lukt me dat nog niet, ben een grote stresskip op het moment, ben blij als ik over een uurtje mijn oxazepammetje in mag nemen, al hebben eerdere ervaringen geleerd dat die maar heel summier helpt... toch.... het is nu ff de enige houvast..
Groetjes,
Yvonne
Duim, duim, duim...
:smt006 Monique
Gr. Yvonne
Ik moet er wel bij vertellen dat ik nu eindelijk van mijn angst af ben hoor. Niet meer de hele dag de tandarts in je hoofd hebben is heerlijk! Ik moet 2 augustus weer voor controle en 1 gaatje laten vullen. Geen probleem! Alhoewel ik denk dat dat gaatje in mijn verstandskies zit. Sinds vanmorgen heb ik op een klein plekje op een andere kies een beetje pijn als ik er met die kies die eronder zit erop bijt zeg maar. Die kies is pas geleden gevult, dus ik hoop dat het een gaatje is en geen wkb nodig heb ( dat is wat ik nog nooit gehad heb en waar ik nog wel een beetje bang voor ben).
Nou Yvonne, laat maar wat van je horen, want ik ben erg nieuwsgierig!
Groetjes, Elvia
Een wortelkanaalbehandeling.. tja daar hoef je dus echt niet bang voor te zijn... mitssssssss... de tandarts het onder verdoving doet... de tandarts maakt dan een gaatje in je kies en draait er hele dunne naaldjes in.. als je verdoofd bent voel je daar niks van... Ik heb er al vele malen een gehad.. . (vandaar dat ik nu mijn gebit ook af kon schrijven) maar daar hoef je dus echt eerlijk waar niet tegenop te zien als je dat tegen komt
Groetjes,
Yvonne
Het is inderdaad niet prettig om zo te gaan klooien met een plaatje op verse wonden, maar ook dat zit dadelijk wel goed hoor!
Ik ben niet zozeer bang dat een wkb pijn doet, maar ik denk meer voor het onbekende....
Ik hoop dat het maandag allemaal meevalt voor je hoor!
Groetjes, Elvia