Hallo. Ik heb gisteren een wortelkanaalbehandeling ondergaan linksonder. Nou begonnen vanavond mijn onderlip en kin aan de linkerkant ineens dof te worden en koud aan te voelen. Het wordt erger en weer minder. Ik heb wel ibuprofen genomen, maar kan in de bijsluiter niets vinden over deze bijwerking. Wel heb ik via google gezien dat er een zenuwbeschadiging kan optreden. De wortels waren behoorlijk krom en ik heb ook nog wel pijn. Of kan het zijn dat er ineens een restje verdoving is gaan werken? Toen de verdoving gisteren was uitgewerkt had ik wel gewoon gevoel. Ik ben wat bezorgd en het is weekend, dus ik kan mijn tandarts niet bereiken. Hopelijk kunt u me helpen.
Ik hoop dat het snel weer verbeterd, heel veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
:smt006 Geke
gevoelloze onderlip na wortelkanaalbehandeling
Notenkraker
Heel erg veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
:smt006 Geke
Ook wanneer er door de apex gevijld wordt en gespoeld met hypochloriet krijgen de apicale weefsels een flinke opdonder, waardoor er zwelling kan ontstaan.Moet na een paar dagen wel afnemen.
gevoelloze onderlip na wortelkanaalbehandeling
De zenuwbeschadiging heeft nu het gevoel in mijn hele linker onderkant stilgelegd en kruipt langzaam naar de andere kant. Deze tandarts zei dat dit nog heel lang zo kon blijven, ALS het al geneest. Vanavond met het bewijs naar de kaakchirurg, ik heb zin om hem te vragen die kies dr uit te rukken, dan heb ik nog een week om hem zo ver mogelijk te laten genezen. Als ik een apex resectie moet ben ik vast veel verder van huis...
Ik baal ontzettend. Wie weet heeft deze tandarts me voor altijd beschadigd.
Bedankt voor jullie steun
Notenkraker