ik wou graag weten of je bij de tandarts je voortanden kan laten vijlen of verkorten?? want mijn voortanden zijn echt te lang!! en of je nog een bedrag erbij moet betalen voor zo`n behandeling?? HELP ME!!!!
vV
hoe zo te lang? het is heel normaal dat de 2 middelste snijtanden iets langer zijn dan de kleine snijtanden ernaast.
Tevens kan inkorten ook tot gevolg hebben dat je bepaalde klanken anders gaat uitspreken.
Het lijkt me ook niet meteen aangewezen om tanden te verkorten. Bovendien is het heel goed mogelijk dat de tanden na eventueel inkorten opnieuw uitgroeien! Waarom zou je dat willen riskeren?
Met orthodontie lijkt het me wel mogelijk om tanden dieper te duwen (te intruderen).
ik heb anders gehoord dat je ze gewoon kunt slijpen hoor niet te ver natuurlijk maar het is heel normaal ik wil alleen weten of er nog extra kosten aan zijn?
Je hebt misschien 1 a 1,5 mm die je kan inkorten. dan worden de tanden gevoelig. Bij de ene is dat al na een halve mm, dus je kan niet zonder wat gezien te hebben roepen dat het kan. Alles kan, alles heeft zijn beperkingen, en het gaat natuurlijk niet voor niets.
Let wel op, eenmaal eraf is weg voor de rest van je leven.
En dat het heel normaal is durf ik wel te betwijfelen. Er zijn niet veel mensen die een stukje laten inkorten. Je raakt een mooi doorschijnend stukje van je tand kwijt en loopt een risico op gevoeligheid.
Niet in de laatste plaats.........zoals eerder gezegd, ze groeien waarschijnlijk weer een stukje uit.
Tevens kan inkorten ook tot gevolg hebben dat je bepaalde klanken anders gaat uitspreken.
Met orthodontie lijkt het me wel mogelijk om tanden dieper te duwen (te intruderen).
Let wel op, eenmaal eraf is weg voor de rest van je leven.
En dat het heel normaal is durf ik wel te betwijfelen. Er zijn niet veel mensen die een stukje laten inkorten. Je raakt een mooi doorschijnend stukje van je tand kwijt en loopt een risico op gevoeligheid.
Niet in de laatste plaats.........zoals eerder gezegd, ze groeien waarschijnlijk weer een stukje uit.
dus, bezint eer ge begint