Ik heb wat ronggekeken op deze forum en ga maar ook mijn verhaal vertellen. 5 jaar terug ben ik naar het noorden verhuisd en sindsdien ben ik niet meer naar de tandarts geweest. Tel daar een jaar bij op want de laatste tandartsafspraak was toevallig rond die periode dat ik ging verhuizen. Ik weet niet meer waarom ik niet ben gegaan. Het begon met heimwee omdat ik helemaal in mijn eentje hier zat. Daarna werd ik depressief en vergat ik gewoon een tandarts te zoeken. Uiteindelijk gingen er jaren voorbij en maakte me elke weer wijs dat mijn gebit wel goed was. 2 jaar terug brak er een stuk van mijn vulling die er toen al 12 jaar inzat. Een jaar later brak de andere helft eruit. Eergisteren ben ik gestraft voor het niet naar de tandarts gaan. Mijn kies brak 3 keer achter elkaar af. Ik heb alleen nog een wortel en ja wat zal ik er van maken.... 1/4 tan over. Het ziet er gewoon niet uit. Ik schaam me vooral voor het jaren uitstellen en ik ben bang dat mijn gebit verrot is. Aan de buitenkant ziet de rest er normaal uit maar ik ben bang dat er gaatjes zitten.
Nou las ik over allemaal angstandartsen en dat het MCL in Leeuwarden zoiets heeft. Maar ik kom oorspronkelijk uit het zuiden en daar hebben ze vooral CZ. Ik las op de site van de CZ dat er maar 3 tandartsen zijn waarmee ze een contract hebben. Telt de angsttandarts bij het ziekenhuis ook mee als tandarts of hoort dat bij medische zorg? Ik heb een aanvullende verzekering jongeren bij de CZ. Dekken zij de kosten? Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn als jullie mij zouden kunnen helpen. Mijn ogen tranen van schaamte :cry: .
<a href="https://www.tandarts.nl/tandarts-leeuwarden?specializations[0]=11">Vind hier een angst tandarts in Leeuwarden</a>
Nou las ik over allemaal angstandartsen en dat het MCL in Leeuwarden zoiets heeft. Maar ik kom oorspronkelijk uit het zuiden en daar hebben ze vooral CZ. Ik las op de site van de CZ dat er maar 3 tandartsen zijn waarmee ze een contract hebben. Telt de angsttandarts bij het ziekenhuis ook mee als tandarts of hoort dat bij medische zorg? Ik heb een aanvullende verzekering jongeren bij de CZ. Dekken zij de kosten? Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn als jullie mij zouden kunnen helpen. Mijn ogen tranen van schaamte :cry: .
<a href="https://www.tandarts.nl/tandarts-leeuwarden?specializations[0]=11">Vind hier een angst tandarts in Leeuwarden</a>
Het Mcl in Leeuwarden is een aanrader.
Ze overleggen met je verzekeraar na je intakegesprek en in mijn geval
(ook aanvullend verzekerd) zal ik een gedeelte zelf moeten betalen waarvan in ieder geval de narcose, volgens de tandarts valt het wel mee.
Deze artsen zijn er niet op uit om je een poot uit te draaien met dure kronen en bruggen maar gewoon het noodzakelijke.
Ik kwam via deze site bij ze terecht en ik heb me door de tandarts van mijn vrouw door laten verwijzen (kan gewoon telefonisch)
Het is de beste stap die ik ooit heb gezet en ze hebben me echt gerust gesteld want bij een intakegesprek kijken ze alleen maar en praten ze met je en maken een foto.
Ze raken niets aan als je dat niet wilt
Het was 15 jaar geleden dat ik voor het laatst was geweest en ik heb altijd wel goed gepoetst dus je ziet het bij mij niet aan mijn voortanden dus ik heb best geluk gehad.
Er moeten 3 verstandskiezen uit en een gewone kies waarvan de vulling een paar jaar geleden is afgebroken, verder nog een paar gaatjes.
Dit gaan ze doen onder narcose en ik sta op de wachtlijst.
Na je behandeling ga je om de 3 maanden terug voor controle en advies tot je weer in staat ben om weer naar een gewone tandarts te gaan.
Wacht niet te lang en bel want het kan een tijd duren voor ze plaats hebben en blijf ondertussen goed poetsen en spoelen om de boel schoon te houden en beslis of je er mee doorgaat na je intake.
Als je alleen de intake doet heb je niets om bang voor te zijn en richt je je daar gewoon op.
Verder wil ik iedereen op dit forum bedanken voor hun openhartige verhalen want ik heb er veel steun aan gehad de afgelopen maanden.
Groeten
Kieskeurig.