Ik ben voornemens om circa 8 nieuwe tanden te laten plaatsen. Ik vernam dat er grote verschillen zitten in de kwaliteit van het porcelein.Wat is de beste kwaliteit porcelein?
Alvast bedankt
Geke
Ga je kronen op je tanden laten maken, of komen er facings op?? Bij kronen hangt de kwaliteit en hoe het eruit ziet heel sterk af van het soort kroon en omslijping waar voor gekozen is. Er zijn veel verschillende manieren van omslijpen en veel verschillende vormen van kronen die daar op gemaakt kunnen worden. Zo zijn er kronen met een onderstructuur van metaal (dit is vaak een goud-legering), waar porcelein op gebakken wordt. Vaak is dit wat nadeliger als het randje zichtbaar gaat worden, als na verloop van tijd je tandvlees misschien wat terugtrekt als je ouder wordt. Wat tegenwoordig ook vaak gemaakt wordt voor je voortanden zijn volledig porceleinen kronen. Er zijn heel veel verschillende typen (Cerec, procera) en het hangt er een beetje vanaf waarmee de tandtechnicus werkt, waar je tandarts mee samenwerkt, want vaak zijn deze systemen zo duur dat ze zelf een kiezen waar ze goed mee om kunnen gaan. Van deze systemen die tegenwoordig gebruikt worden is de kwaliteit zo goed, dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
Beste Geke, allereerst bedankt voor je reactie. De bedoeling is dat er wat tandvlees boven mijn voortanden wordt bij gewerkt en dat dan alle bovenstanden worden rond geslepen en voorzien van een volledige porselein tand. Er wordt aangegeven qua kwaliteit van GC, Procera en Zirtonium. Wellicht dat dit je wat meer zegt.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
:smt006 Geke
porselein