Een hele goede vriendin van mij heeft al meer dan een half jaar last van een vieze geur in haar neus en pas sinds enkele weken weten we dat het komt doordat haar hoektand (voor haar links) is ontstoken en waarschijnlijk een gat naar haar neusholte heeft gevreten (vandaar de vieze geur).
Nu verbaasd het ons dat wij er na lang speurwerk achter zijn moeten komen en pas toen er een uitdraai onder de neus van de tandarts werd geduwd deze tot zijn verbazing vaststelde dat dit inderdaad de oorzaak was.
Hoe kan dat nou mogelijk zijn?
Echter een afgebroken kies was eveneens ontstoken en deze zou na verwijdering de oorzaak verhelpen (in combinatie met antibiotica) volgens deze tandarts.
Niet dus. Stel je voor dat je dag en nacht een rioollucht moet ruiken die niet went en ik hoef het alleen maar aan te horen.
De boel wordt nog wat gecompliceerder.
De hoektand die ontstoken is heeft een belangrijke functie, nl het vasthouden van haar gebit. (haakjes)
Toch zal deze eruit moeten en wij vragen ons af wat er nu weer te verwachten valt.
Nog een schepje erbovenop, De enige andere tand die het bovengebit nog rijk is, zit los en zal ze waarschijnlijk bij het happen ook verliezen.
Nu is dat natuurlijk voor sommigen geen probleem, maar ik hoef natuurlijk niet uit te leggen hoe pijnlijk het voor die groep vrouwen (ook mannen) kan zijn die er wel mee zitten.
We branden van ongeduld en nieuwsgierigheid om erachter te komen wat de beste "strategie" is voor de beste volgorde en de beste oplossing van dit probleem.
Dinsdag 13 juni moet ze naar de tandarts om die hoektand te laten verwijderen.
Moet er weer een antibiotica-kuur tegenaan.
Moet de huisarts (die beweerde dat die lucht angst en hyperventilatie was) op de hoogte gesteld worden.
Klopt het dat ze duizelingen kan krijgen door vergiftiging van deze bacterie omdat deze zich niet op de juiste plaats bevind (nl darmen).
Ben ik iets vergeten te vermelden, heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik hoop dat deze voortaan eerder herkent zal gaan worden, want uit een veelvoud van alle berichten die ik gelezen heb op internet, bleek dat er veel mensen al veel tijd en tanden en kiezen waren kwijtgeraakt eer men erachterkwam dat het Dentogene situsitis door E.coli was.
Vriendelijke groeten
edje
Nu verbaasd het ons dat wij er na lang speurwerk achter zijn moeten komen en pas toen er een uitdraai onder de neus van de tandarts werd geduwd deze tot zijn verbazing vaststelde dat dit inderdaad de oorzaak was.
Hoe kan dat nou mogelijk zijn?
Echter een afgebroken kies was eveneens ontstoken en deze zou na verwijdering de oorzaak verhelpen (in combinatie met antibiotica) volgens deze tandarts.
Niet dus. Stel je voor dat je dag en nacht een rioollucht moet ruiken die niet went en ik hoef het alleen maar aan te horen.
De boel wordt nog wat gecompliceerder.
De hoektand die ontstoken is heeft een belangrijke functie, nl het vasthouden van haar gebit. (haakjes)
Toch zal deze eruit moeten en wij vragen ons af wat er nu weer te verwachten valt.
Nog een schepje erbovenop, De enige andere tand die het bovengebit nog rijk is, zit los en zal ze waarschijnlijk bij het happen ook verliezen.
Nu is dat natuurlijk voor sommigen geen probleem, maar ik hoef natuurlijk niet uit te leggen hoe pijnlijk het voor die groep vrouwen (ook mannen) kan zijn die er wel mee zitten.
We branden van ongeduld en nieuwsgierigheid om erachter te komen wat de beste "strategie" is voor de beste volgorde en de beste oplossing van dit probleem.
Dinsdag 13 juni moet ze naar de tandarts om die hoektand te laten verwijderen.
Moet er weer een antibiotica-kuur tegenaan.
Moet de huisarts (die beweerde dat die lucht angst en hyperventilatie was) op de hoogte gesteld worden.
Klopt het dat ze duizelingen kan krijgen door vergiftiging van deze bacterie omdat deze zich niet op de juiste plaats bevind (nl darmen).
Ben ik iets vergeten te vermelden, heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik hoop dat deze voortaan eerder herkent zal gaan worden, want uit een veelvoud van alle berichten die ik gelezen heb op internet, bleek dat er veel mensen al veel tijd en tanden en kiezen waren kwijtgeraakt eer men erachterkwam dat het Dentogene situsitis door E.coli was.
Vriendelijke groeten
edje
Dit is een stukje ervan:
En nu nog iets: vlak voordat dit gebeurde had ik vreselijk last van opvliegers... echt van die zware koortsige aanvallen, ze hebben zeker zo'n 10 weken geduurd en denk maar aan een frequentie van 35 a 40 per dag! Bij de minste inspanning kwamen ze... ook 's nachts wakker worden en dan drijven in het zweet... Bah! Omdat ik 51 ben dacht ik dat dit bij de overgangsverschijnselen hoorde... Vervelend, maar tis niet anders....
Het gekke is: de tanden zijn eruit gehaald maar sinds dat tijdstip zijn ook deze zware 'opvliegers' verdwenen! Tot nu toe, en dat is dus heel vreemd, heb ik ze niet weer gehad!
Toeval? Ik zit me hier nu dus af te vragen of het wel opvliegers zijn geweest? Of dat mijn lichaam deze opvliegers had omdat er ontstekingsvloeistof in mijn kaken zat? Zou dat kunnen?
Weet hier ook iemand of er een verband is?
Dat van je vriendin is vreselijk. En wat een huisarts zeg... wordt het weer eens afgedaan met angst.... Een ontsteking scheidt wel degelijk toxinen af, vergif dus... En dit zal zeker de nodige ellende ergens in haar lichaam veroorzaken... In mijn ogen zijn die duizelingen helemaal niet vreemd.
Ik denk dat jij het goed hebt!
Sterkte ermee!
Groetjes!