Morgen om 11 uur zit ik in de stoel, na jarenlang het uitgesteld te hebben.
Er worden 4 voortanden in de bovenkaak getrokken.
En dan 2 kiezen in de onderkaak, aan beide zijden!
Daarna krijg ik direct 2 plaatjes, ik mis al bijna al mijn kiezen. Die waren al eens eerder getrokken.
Mijn vraag, is dit wel verstandig? In de onderkaak, 2 zijden te laten verdoven.
A ik ben al panisch en vreselijk bang, b nu ben ik bang omdat ik gelezen heb dat het gevaarlijk kan zijn omdat je hele tong verdoofd zal zijn.
Wie heeft er ervaring?
Er worden 4 voortanden in de bovenkaak getrokken.
En dan 2 kiezen in de onderkaak, aan beide zijden!
Daarna krijg ik direct 2 plaatjes, ik mis al bijna al mijn kiezen. Die waren al eens eerder getrokken.
Mijn vraag, is dit wel verstandig? In de onderkaak, 2 zijden te laten verdoven.
A ik ben al panisch en vreselijk bang, b nu ben ik bang omdat ik gelezen heb dat het gevaarlijk kan zijn omdat je hele tong verdoofd zal zijn.
Wie heeft er ervaring?
Geen paniek nu het uur U nadert. De tandarts zal heus een goed alternatief hebben om die keizen eruit te halen. Ofwel gewoon verdoven en onder toezicht even blijven wachten, ofwel rondom de tanden verdoven en geen centje last met die tong hebben.
De angsten komen altijd vlak voor de behandeling naar boven, ik zou lekker een wijntje drinken nu (eentje dus) en eens lekker gaan slapen. Morgen, toch even ontbijten en wat nutteloze dingen gaan doen tot 11 uur. Dan de behandeling en aansluitend naar huis, gewoon de gordijnen dicht en de instructies volgen die je meekreeg.
Leg alvast nu wat ijklontjes in de vriezer klaar, kan je morgen lekker koelen met een zelfgemaakt koelzakje. scheelt zwelling. nooit direct ijs op de huid natuurlijk, altijd een theedoek ertussen houden.
En dan..........pijnstillers nemen en weten dat je ze nodig hebt.
goed voorbereid is het halve werk.
succes morgen
Maak je er niet teveel zorgen over, het komt vast goed, ik vind het in ieder geval knap dat je de stap hebt durven zetten en ik zal voor je duimen!! Sterkte..
:smt006 Geke
Trouwens die kiezen in de onderkaak die moeten zijn links de 2e kies, en rechts de 3e kies. Daar blijft nog de 2e kies zitten.
Zegt dit al iets meer Geke?
Help wat moet ik doen?
Mag ik vragen welke plaatje je krijgt ? Frameprothese of een kunstharsplaatje... Ik zou als ik zou was, een frameprothese nemen. Is steviger dan een plaatje. Maar goed, smaken verschillen.
Ik hoor het dan wel.
Groetjes Senna.
Een frame moet je pas laten aanmeten als de tanden er al een tijdje (lees minimaal 6 maanden als er meer op een rijtje uitgaan), uit zijn.
Het bot trekt behoorlijk terug, en dan.........zit je frameprothese los of kan je er als Thierry de Superfluiter onderdoorblazen/eten tussen krijgen.
Reparaties/aanpassingen aan frames zijn wat lastiger en de pasvorm wordt er niet altijd beter van.
Na 6 maanden is de ergste slinking weg en kan je het beste dan pas een frameprothese aan laten meten.
Dus viel allemaal reuze mee.
Ik ben happy!
Help wat moet ik doen?
@peetje, dank je voor de informatie. Wist ik niet, dat moest gebeuren.
@Antoinette, ga je dus, achter een half jaar. Een frameprothese dragen, als ik het goed heb gelezen. Anders hoor ik het wel. Ik hoop dat je niet zo veel napijn hebt...