wortel of trekken?

Author:
Lizz
Posted:
do, 06/22/2006 - 10:49
De kies waar een brughelft aan vast zat is grotendeels verloren gegaan (brug zat daar tijd los). Nu is brug door midden en zweeft.
Ik heb nu de optie tussen kies trekken, of proberen dmv een kanaalbehandeling de wortel nog te behouden ( is niet zeker of dat gaat lukken) zodat ik evt. later hier nog een kroon kan plaatsen (nu geen geld voor).
Als ik de kies er uit trek , kan ik er evt later nog een implantaat in zetten..?
Dilemma....
wat heeft zin?
Lieneke

Als het om kosten gaat...een implantaat is nog veel duurder. Voordat je dat bij elkaar hebt gespaard, loop je erg lang met een gat in de mond. Dan gaat misschien de boel aan het schuiven zodat het gat steeds nauwer wordt zodat er misschien geen fatsoenlijke impantaat meer tussen past.

Als je de tand (althans, de wortel) laat zitten en een wortelkanaalbehandeling laat uitvoeren dan kan je nog even sparen voor een kroon. Eruit kan altijd nog, zeg ik altijd maar.

Check eens bij jouw verzekering hoe ze implantaten en kronen vergoeden!
do, 06/22/2006 - 11:13 Permalink
Lizz

Dank voor je antwoord en je hebt gelijk. Alleen gaat een wkb nu ook 3-400 eu kosten en is het niet eens zeker of die wel zin heeft / gaat lukken. Daarbij zie ik niet echt uit naar zo'n behandeling, maar waarschijnlijk is trekken ook niet erg prettig..
zucht
do, 06/22/2006 - 11:46 Permalink
Lieneke

Ik weet het, maar wat dat betreft bestaan er geen prettige oplossingen. Je zit met een probleem en daar moet nou eenmaal iets aan gebeuren. Dat is niet anders. Fijn zal het nooit zijn. Maar daar kan je je op instellen.
do, 06/22/2006 - 11:49 Permalink