zelf heb ik in het kort mn onderkaak + kin naar voor laten plaatsen en heb het toch soms moeilijk als ik mezelf in de spiegel bekijk. soms ben ik tevreden en op andere dagen let ik op bepaalde zaken zoals mn onderlip (zie andere topic) en dan voel ik me zeer slecht in mn vel !
hebben jullie dit ook ervaren of waren jullie meteen tevreden met het resultaat ??
hebben jullie dit ook ervaren of waren jullie meteen tevreden met het resultaat ??
Heb ik ook
ja idd zo is het, op sommige momenten let ik teveel op details en dit is niet zo goed voor mn zelfbeeld, mn vriendin en directe omgeving vinden de operatie zeer geslaagd en vinden dat ik er nu nog mooier uitzie. beetje bij beetje begin ik dit ook in te zien, dus al bij al ben ik toch blij met de operatie ! ;)
en hoe zat het bij jouw schaiko ?, want volgens mn chirurg verandert je gezicht meer bij een bovenkaakoperatie dan bij een onderkaakoperatie.
heb je lang moeten wennen aan de nieuwe details in je gezicht ?
Greetz Dimi
Bovenkaak
bij mij zit het zo: wanneer ik in de spiegel kijk zie ik nog altijd dezelfde 'ik' als vroeger, alleen dat nu mijn bovenlip meer zichtbaar is, omdat mijn bovenkaak vroeger te klein was en die nu meer naar voor staat.
het is wel zo dat mijn zij-aanzicht erg veranderd is en daar ben ik erg tevreden mee, omdat het nu meer in balans is allemaal
toch moet ik erbij vertellen dat ik niet zo verrast was door het resultaat, omdat je met mijn type van kaakoperatie het resultaat kan voorspellen door watjes achter je lip te steken. dat had ik dan ook meermaals gedaan, dus had ik al een beeld van hoe het eruit zou zien. daarnaast kan je met wat fantasie ook wel een beeld scheppen van hoe het er ongeveer uit zal zien.
het is echt wel raar hoe een paar milimeter verschil in je kaak zo'n grote impact kan hebben op je uiterlijk! bij mij waren het er maar 5 en mijn omgeving reageert toch erg verrast op de verandering
zo dat was effe mijn verhaal, groetjes!
en idd een paar kleine veranderingen in je gezicht kan een wereld van verschil maken, in mn directe omgeving zijn ze ook allemaal positief verast.
nu bij mij zal het nog een draai krijgen, ik had het gevoel dat mn onderkaak / lip teveel naar voor stond en dat is gisteren eigenlijk bevestigd door de orthodentist.
mijn onderste tanden moeten uiteindelijk terug +-2mm terug naar achteren toe om de perfecte beet te krijgen, ofwel komt dit vanzelf goed met behulp van elastiekjes die ik nu draag en anders corrigeert hij het zelf met de nodige orthodentische zorgen.
dus uiteindelijk komt alles toch nog goed !!!
nu kan ik weer met een gerust hartje gaan slapen :)
groetjes en hou je goed he :smt006
Re: is iedereen tevreden met zn nieuwe uiterlijk ?
Ik heb vorig jaar september een bovenkaak verbreeding laten doen, en in het beging vond ik het allemaal maar vreemd en eng omdat ik eigenlijk een vreemde in de spiegel zag. Ik ben inmiddels ongeveer een maand of negen verder en moet zeggen dat ik heel erg te vreden ben met het resultaat. Ik krijg alleen maar positieve reacties, gelukkig. Ik ben er nog lang niet in moet
in januar 2007 aan een onderkaak operaties geloven. Ik wordt al een beetje
zenuwachtig bij de gedachte. Ik zal het in het begin wel helemaal niks vinden je loopt tenslotten al jaren met hetzelfde hoofd rond, dus eigenlijk wel logisch dat je eraan moet wennen.
groetjes
Wat voor operaties hebben jullie ondergaan? Ik ben bang dat het resultaat zal gaan tegenvallen. Ik ben nu niet echt ontevreden met mijn gezicht. Ik zou wel graag mijn kaak iets naar voren zien, omdat die een klein beetje naar achteren staat en mijn neus hierdoor te veel 'opvalt'. Ik ben alleen erg bang dat het verschil te groot gaat worden en ben ook wel een beetje bang voor de reacties uit mijn omgeving..
Vooral omdat een meisje van mijn school een onderkaakoperatie heeft laten doen. Zij kon haar mond niet echt dicht doen en had een te lang gezicht. Haar kaak is iets naar boven geplaatst, maar het is er niet echt mooier op geworden, het is echt een heel ander persoon. Ze is nu ook echt het gesprek van de dag..
Hoop op reacties :roll:
Groetjes
Uiterlijk
Re: Uiterlijk
Ik ben in dit wereld gekomen doordat ik graag mijn voortanden recht wilde hebben en ik bij veel lachen last had van mijn kaakgewrichten.
Nou bleek bij onderzoek dat mijn kaakgewrichten aan het verslijten zijn en een operatie de enige oplossing zal zijn. De bovenkaak operatie is mijn
eigenlijk heel erg meegevallen met vloeibaar voedsel.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een onderkaak operatie en vloeibaar voedsel, is het echt 6 weken vloeibaar ik werd het na drie dagen al zat. Ik geloof ook dat je uiterlijke verandering iedereen zich op zijn eigen manier ervaart en bij mijn heeft het echt heel lang geduurd voordat allen zwelling weg was.
Groetjes Joppie
ondertussen ben ik langs mn orthodentist geweest en hij vertelde me dat mn tanden nu iets teveel op elkaar staan, dat mn onderkaak +- 2mm teveel naar voor staat nu, maar dat dit pefect te corrigeren valt, indien het niet vanzelf op zn plaats komt.
dus eigenlijk mag ik nu nog geen oordeel vellen over het eindresultaat. maar tot hiertoe ben ik wel enorm tevreden over mn kaaklijn en kin , alleen als ik lach vind ik het niet altijd even mooi omdat mn tanden dan op elkaar staan en mn onderlip dan meer op de voorgrond treed, maar dit zal uiteindelijk wel mooier worden.
nu wat betreft de operatie zelf die is enorm goed meegevallen, de eerste 3 dagen had ik wel redelijk wat zwelling ,maar die is uiteindelijk goed weggegaan, het eten de eerste week was idd wat vloeibaarder als anders, puree enz maar dit heeft ZEKER geen 6 weken geduurd, na een dikke week kon ik al cheeseburgers eten van de Mc Donald, nu is het wel zo dat na mn operatie elastiekjes waren geplaats van mn boventanden naar mn ondertanden, hierdoor kon ik dus probleemloos eten, maar nu heb ik ook al gezien op het i-net dat ze stalen draadjes gebruiken waardoor je uw mond bijna niet kunt openen (wat de reden van die stalen draadjes is weet ik ook niet)
kortom de operatie en het herstellen ervan valt zeer goed mee , en het wennen aan jezelf mioet je echt tijd geven, en dan komt het allemaal goed, succes voor iedereen die deze operatie nog moeten ondergaan ;)
Goed om te horen dat het toch positief uitpakt. Kan ik je misschien per e-mail of zo bereiken? Ben wel benieuwd naar hoe je het geheel hebt ervaren, omdat ik nog een keuze moet maken....
osteotomie
over 2 weken wordt ik geopereerd voor een terugliggende onderkaak. de chirurg heeft me indd verteld over ongevoeligheid enz. maar begreep uit z'n verhaal dat er niet echt blijvende risicos zijn of grandioos mis kan gaan. dus voor mij kan t eigenlijk alleen positief uitvallen omdat ik nu ontevreden ben over mijn onderkaak. alleen ik lees hier nogal negatieve reacties. ben benieuwd naar diegene die dezelfde operatie hebben ondergaan naar de reacties hoe zij t hebben ervaren. qua pijn, eindresultaat, complicaties enz.
alvast bedankt
groetjes
gewoon realistisch blijven over het resultaat, een tweede Brad Pitt zal je niet worden :smt002
succes ermee
groetjes
Kaakoperatie
P.S.: het door mij geschetste verloop betreft wel een bovenkaakoperatie, ik weet niet hoe het precies zit bij een onderkaakoperatie...
de eerste 2 weken heb ik dus vooral puree's gegeten afgewisseld met een dikke soep als tussendoor en zelfs zachte cake als dessert. dus wat het eten betreft kwam ik niets tekort.
Ik krijg heel veel nare opmerkingen op school maar daar doe ik het niet voor.
Ik wil gewooon zelf er goed uit zien en ik vind dat ik dat nu niet ben.