Hoi,
Ik heb al een paar weken heftig pijn in mn li bovenkaak. Zowel tandarts (foto's en wat testjes) en huisarts (oa testjes op klemmen en knarsen (wat ik dus niet doe)) konden niks vinden en adviseerde me pijnstillers te slikken. Maar nu trekt de pijn tot overmaat van ramp helemaal door naar mijn benedenkaak en naar mijn linkeroor! Het is bijna niet meer te houden , ook niet met pijnstillers.
De pijn in mijn bovenkaak is niet op een bepaalde kies te traceren en kan normaal eten en drinken. De foto's die van mn kaak gemaakt zijn zien er goed uit.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Groetjes Nancy
Ik heb al een paar weken heftig pijn in mn li bovenkaak. Zowel tandarts (foto's en wat testjes) en huisarts (oa testjes op klemmen en knarsen (wat ik dus niet doe)) konden niks vinden en adviseerde me pijnstillers te slikken. Maar nu trekt de pijn tot overmaat van ramp helemaal door naar mijn benedenkaak en naar mijn linkeroor! Het is bijna niet meer te houden , ook niet met pijnstillers.
De pijn in mijn bovenkaak is niet op een bepaalde kies te traceren en kan normaal eten en drinken. De foto's die van mn kaak gemaakt zijn zien er goed uit.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Groetjes Nancy
Ik kan je niet verder helpen, maar wil hier voor de duidelijkheid en de volledigheid even een link plaatsen naar je eerdere bericht.
Sterkte!
:smt006 Monique
Ik las je bericht en vond het gedeeltelijk heel herkenbaar. Sinds een week heb ik ook last van een behoorlijk drukgevoel linksboven. Geen last van koud en warm en kan ook gewoon eten. Maar als ik op de zijkant van de kies druk is het wel gevoelig. Het klinkt nu niet zo erg, maar de drukpijn was wel zo rot dat ik de hele dag aan niets anders denk, en de hele dag door pijnstillers slik.
Het gekke is dat ik gisteravond mijn laatste pijnstiller heb genomen, en nu gewoon nog steeds niets voel. Ik vertrouw het niet. Heb straks mijn eerste afspraak bij de tandarts en ik ga toch wel even. :wink:
Ik begreep dat de tandarts bij jou niets kon vinden. Ben benieuwd wat ik te horen krijg. Heb jij ook momenten dat het "over" is, of in ieder geval rustig. En dat terwijl ik gisteravond nog een tweede pijnstiller heb genomen omdat ik zo'n last had en niet kon slapen....
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hou je berichtjes in de gaten!
:smt006
Kaak en kies pijn
In juni ging ik met kiespijn naar de tandarts. Er zat een ontsteking in me kies dus kreeg een wortelkanaal behandeling (wkb) een beetje na pijn en ik was er vanaf. 2 maanden later begin augustus kreeg ik zomaar ernstige kies pijn in de zelfde kies. Weer naar de tandarts en weer een wkb gehad. De pijn ging maar niet over. Ik kreeg een antibiotica kuur. Weer niet van de pijn af. De tandarts heeft de wortels schoon gemaakt en er een noodvulling in gedaan. Maar de pijn bleef. Het is nu september en ben weer terug naar de tandarts geweest. Op de foto's was niks te zien maar met tikken en kloppen voelde ik hevige pijn. De tandarts vertelde me dat ik door gestuurd kon worden naar de kaak chirurg om me wortel punten te laten verwijderen. Maar de kans was groot dat me kies kon breken omdat de kies zwak was. De 2e optie was de kies te laten trekken. Ik heb gekozen de kies te laten trekken. De kies is getrokken en tot onze verbazing en schrik was de kies helemaal schoon en gezond. We weten nu nog steeds niet waar de pijn zit.. heeft er iemand misschien het zelfde mee gemaakt als mij?
Als antwoord op Kaak en kies pijn door xnaaoommii
Kaak en kies pijn
Uit uw verhaal kan ik niet opmaken of u nog steeds last heeft van pijn, dus nadat de kies eruit is gehaald.
Zo ja: zou u mij dan misschien meer kunnen vertellen over de pijn die u ervaart? Waar precies voelt u de pijn? Is de pijn constant aanwezig, voelt u de pijn alleen bij het bijten/eten of drinken of eten van iets kouds, etc.