Ben zo blij

Author:
Maverick
Posted:
di, 06/27/2006 - 11:52
Hoi

Kijk al een flinke tijd rond hier op het forum, ik lees veel maar schrijf niets, vandaar dat dit ook pas mijn eerste bericht is.
Ik was meer als 13 jaar niet meer naar de ta geweest, uit pure angst.
Alleen als ik weer eens door een muur ging van de pijn ging ik wel.
Achteraf viel het altijd onzettend mee, maar als dan puntje bij paaltje kwam durfde ik niet meer.
Nu heb ik 4 maanden geleden weer zo'n pijn gehad aan een kies dat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest doen, en ook nog precies in het weekeinde. Ben toen naar de weekeind tandarts geweest, ik voelde me zo prettig en op mijn gemak bij die man dat ik toen ook gezegd heb dat ik zeker ging terug komen om eens te kijken hoe en wat.
Ben nu voor de 3e keer !!!! geweest en ooooo wat ben ik gelukkig.
Ik durf weer VOL TE LACHEN en mijn lip daarbij omhoog te halen.!!!!
Ik miste 2 tanden in het gezichtsveld als ik lachte en 1 slechte, daarom hield ik altijd mijn mond dicht met lachen en er zaten van die bruine randen omheen.
Nu is het front weer klaar dit was ook het ergste, de rest kan volgend jaar, aangezien ik nu aan mijn budget zat.

Ik ben altijd een grote angsthaas geweest , maar in die keren dat ik ben geweest heb ik nog GEEN SECONDE wat gevoeld TOP !!!

Achteraf is altijd makkelijk lullen, en de tandarts gaat niemand graag heen, maar ik heb door de zure appel heen gebeten en ik ben zo trots opmezelf...!!!

Wilde dit toch even delen met jullie.

Kom op he, jullie kunnen dit ook....
Maverick

Echt wel ja :D
Snap niet dat ik zo lang heb gewacht, loop nu al de hele tijd met een big smile rond ....Heerlijk om weer te durfen lachen...
di, 06/27/2006 - 17:41 Permalink
Elvia

Ik weet precies hoe je je voelt: alsof je de HELE wereld aankan! Je loopt daarna echt rond met een big smile op je gezicht en met de air van: niemand die me iets kan maken! (tenminste dat had ik) :P :wink:
Geniet ervan zou ik zeggen! Ik mag 2 augustus weer en ik heb er zin in! Mijn angsttandarts heeft ook een "gewone" praktijk, naast een angstkliniek, dus ben naar haar gewone praktijk overgegaan en zelfs met verstandkies trekken heb ik bijna dubbel gelegen van het lachen (ging wat moeilijk, maar goed).
Je ziet het: aan alles komt een eind...ook aan de angst!

Groetjes, Elvia
di, 06/27/2006 - 22:03 Permalink
bange_mus

Hartstikke knap dat je de eerste stap hebt gezet, kan me voorstellen hoe moeilijk dat was. Fiujn dat het zo goed uitgepakt heeft, dus lach er vooral heel veel op los (schijnt heel gezond te zijn). Ik hoop dat je zo snel mogelijk met de rest geholpen kunt worden!

groetjes bange mus
vr, 06/30/2006 - 23:23 Permalink
ibrilman

Ook ik ben heel bang voor de tandarts maar sinds december 2005 ben ik onder behandeling geweest bij een angsttandarts tot half april, 10x geweest geloof ik. Ik mag wel zeggen dat ik dankzij de geweldige begeleiding daar nu zo'n 75 % heb overwonnen van mijn tandartsfobie.
Ik ben nu 2x naar een reguliere tandarts geweest en ook dat gaat goed. Zeker voor mijn doen. Ze weet van mijn angst (heeft ook een brief gehad van de angsttandarts) en ze doet het rustig aan. Ze houdt echt rekening met me en zegt dan ook 'als het niet gaat, zeg het dan he?' En vraagt tussendoor dat het goed gaat en vraagt hoe ik me voel. Dat heeft de tandarts die ik vroeger altijd had, NOOIT gezegd.
Ik was ruim 10 jaar niet meer naar de tandarts geweest en voelde diep ongelukkig. De angst en de gedachte dat ik nodig naar de tandarts moest, beheerste mijn leven elke dag. Wat heb ik veel paniekaanvallen, huilbuien en depressies gehad. Vorig jaar juli ben ik naar een genezingsdienst geweest en daar hebben 2 personen voor me gebeden. Meteen voelde ik dat er 'iets' veranderde in mijn hoofd. Ik werd rustiger. En kreeg toen al de moed om stappen te ondernemen. Ze vertelden me ook dat ik volledig zal genezen van de tandartsfobie en ik geloof ze, geloofde ze meteen, twijfelde daar niet aan. Ik heb van God echt de moed gekregen om door te zetten. De motivatie was 200% elke keer, ik kon weer trots op mezelf zijn.
Ik had mezelf al afschreven, was ervan overtuigd dat alles eruit moet. Het uiteindelijke verhaal: veel tandsteen en een paar gaatjes.
Nu heb ik vaker last van depressies, die toch van tijd tot tijd weer om de hoek komen kijken. Maar dankzij het tot zover overwinnen van de angst, dat ik al zover gekomen ben, heb ik me drie en een halve maand echt GOED gevoeld, happy. Dat is voor mij echt een record. Ik had dit vorig jaar nog niet durven denken dat ik al zover zou komen. Ik durf weer te lachen, heb geen slechte adem meer en het voelt of ik weer een stukje leven terug krijg.

Mensen die ook erg bang zijn: als je msn hebt mag je me wel toevoegen, wie weet kan ik helpen. MSN adres: ibrilman@hotmail.com

Ingrid
di, 08/01/2006 - 21:15 Permalink
Maverick

Zo, een flink aantal maanden verder en mijn gebit is nu helemaal weer in orde :smt003 HEERLIJK. Nu pas weer over een half jaar op CONTROLLE, dat ik dat ooit nog eens kon zeggen zeg op controlle naar de tandarts met een gezond en goed gebit. Ben echt blij dat ik doorgezet heb, mijn angst is helemaal weg, niet dat ik fluitend naar de TA ga natuurljik, maar ik maak me er niet meer druk om in iedergeval.
zo, 04/01/2007 - 16:16 Permalink