Goede dag allemaal :)
Ik ben zelf ook panisch voor de behandelingen van de TA. Ik zeg altijd: "ik haat die man als ik binnen kom, maar wat hou ik van m als ik weer weg loop"!!! Ik heb een okey TA die goed met angst om kan gaan, verteld wat hij doet, telt mee en stopt ook echt bij 10. Stopt als ik t uit gil enz enz. Maar des ondanks ben ik zo ontzettend gestrest op dit moment.... Moet een Wktje... :cry: En dat is niet de 1e keer, maar de 3e...
Sinds mijn zwangerschap is mijn gebit aant aftakelen, omdat ik dat weet loop (probeer) ik niet door.
Maar nu zit ik met een GAT die NIET te zien was, dus ook niet aanzien komen. Was vant weekend bij de weekendTA die t idee had dat ik overdreef, tot hij de foto zag.... IK ZEI TOCH DAT IK DOOR DE GROND GA!!!! wortel punt aan gort, dus WK int voor uit zicht, maar dat wil ik dus bij mijn eigen TA doen.
Ik zie daar tegen op, op z'n zachts gezegt omdat ook ik niet goed reageer op de verdoving. Heb de dosis van een olifant nodig :wink .
Mijn moeder heeft ook angst en heeft bij haar "gewone"TA voor t trekken en plaatsen van haar gebit Dormicum gekregen (see loves it :lol: ) nu wil ik dat graag ook voor mijn behandeling, :
dus de vragen zijn:
1-"Gebruiken reguliere TA's Dormicum, en zo ja hoe veel moeite moet je er voor doen om het nut er van duidelijk te maken"?
Ik ben dr van overtuigt dat ik zo mak als een lammetje zal zijn, ook wel zo prettig voor de uitvoerder vant werkje :wink:.
2- "klopt t dat je echt NIETS voelt als je Dormicum krijgt"?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want als t op de "normale" manier gebeurt kan ik meteen door gestuurd worden naar een psygoloog.
Groetjes Maartje
Ik ben zelf ook panisch voor de behandelingen van de TA. Ik zeg altijd: "ik haat die man als ik binnen kom, maar wat hou ik van m als ik weer weg loop"!!! Ik heb een okey TA die goed met angst om kan gaan, verteld wat hij doet, telt mee en stopt ook echt bij 10. Stopt als ik t uit gil enz enz. Maar des ondanks ben ik zo ontzettend gestrest op dit moment.... Moet een Wktje... :cry: En dat is niet de 1e keer, maar de 3e...
Sinds mijn zwangerschap is mijn gebit aant aftakelen, omdat ik dat weet loop (probeer) ik niet door.
Maar nu zit ik met een GAT die NIET te zien was, dus ook niet aanzien komen. Was vant weekend bij de weekendTA die t idee had dat ik overdreef, tot hij de foto zag.... IK ZEI TOCH DAT IK DOOR DE GROND GA!!!! wortel punt aan gort, dus WK int voor uit zicht, maar dat wil ik dus bij mijn eigen TA doen.
Ik zie daar tegen op, op z'n zachts gezegt omdat ook ik niet goed reageer op de verdoving. Heb de dosis van een olifant nodig :wink .
Mijn moeder heeft ook angst en heeft bij haar "gewone"TA voor t trekken en plaatsen van haar gebit Dormicum gekregen (see loves it :lol: ) nu wil ik dat graag ook voor mijn behandeling, :
dus de vragen zijn:
1-"Gebruiken reguliere TA's Dormicum, en zo ja hoe veel moeite moet je er voor doen om het nut er van duidelijk te maken"?
Ik ben dr van overtuigt dat ik zo mak als een lammetje zal zijn, ook wel zo prettig voor de uitvoerder vant werkje :wink:.
2- "klopt t dat je echt NIETS voelt als je Dormicum krijgt"?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want als t op de "normale" manier gebeurt kan ik meteen door gestuurd worden naar een psygoloog.
Groetjes Maartje
Dormicum is geen pijnstiller, dus d'r moet gewoon verdoofd worden. Ik zou in elk geval de vraag bij de tandarts evt. aansluitend overleg met je huisarts hebben. Je hebt een nogal kritsische dosis, want met teveel lig je op apegapen, en daar heeft niemand wat aan.
Dankjewel voor je snelle reactie!!! :D Van de dosis had ik al begrepen, en "out" is ook niet handig nee. Heb je evt een suggestie voor een alternatief?
Groetjes
Het is in principe zo dat als je goed verdoofd hebt je de keis in twee etappes best kan afbehandelen zonder klachten. Alles wat je als extra gebruikt om de behandeling te ondergaan werkt op termijn tegen je. Net als Dombo kon vliegen met die "tover"veer uit de kont van die kleine kraai.
Je kan het beter op eigen kracht en met klamte en rust doen. Je houding naar tandartsen toe is nogal directief (zoals je verhaal van de weekendtandarts). Dat zie je vaker bij mensen met grote angst voor tandartsbehandelingen. Ga er in eerste instantie vanuit dat de tandarts het goed kan verdoven. Mensen hebben het vaak over "slecht werkende verdoving" terwijl als je heel erg zit te wachten om iets te voelen, uiteindelijk je pijndrempel lager lijkt te zijn.
Accepteer dat je niet geheel zonder gevoel bent voor de rest van je mond. Dus het trillen van instrumenten, de kou van het water enzovoorts, die zal je altijd blijven voelen.
Bouw af en toe een stopmoment in en spreek duidelijk een tijd af waar je klaar mee bent. bijvoorbeeld 30 of 45 minuten.
En, ik geloof dat je een aardige tandarts hebt, leg het nog eens uit, vraag tijd voor de verdoving om in te werken, van mijn part een kwartier eerder laten zetten dan de behandeling daadwerkelijk start.
Je zal zien. je kan het best. Al geloof je het niet, de pijn bij een geboorte is 2000x heftiger, alleen die is hormonaal uitgewist. Dus...... aan de slag
Ben het wel met je eens.. ik ben nu maandag geweest en had van de huisarts hele sterke rustgevende medicatie gekregen (had ik om gevraagd...)
I.v.m. mijn eigen aandoening gebruik ik al een rustgever, oxazepam....maar die moest ik dan dus niet gebruiken...
Heb voor mezelf besloten die sterk te laten staan, en gewoon voor de oxazepam te gaan...mijn eigen die ik toch al moest.. en ging prima...
Je kan op eigen kracht veel meer...heb vertrouwen in jezelf...!
Sterkte......
Liefs, Morticia
Maar ja als angstige patient (zoals ik ook ben) is het moeilijk om met jezelf af te spreken niet te gaan zitten wachten op pijn of gevoel.. Het is een beetje een vicueze cirkel..
Maartje is valeriaan niet wat van te voren?? Ik heb laatst aan den lijve ondervonden dat het mij hielp in een andere stresserige gelegenheid. De volgende keer dat ik naar de tandarts moet ga ik het slikken. Of het nou tussen de oren zit of 'echt' helpt maakt me niet uit. Ik had het gevoel dat ik rustiger was.. placebo effect of niet :smt002 we moeten op één of andere manier de cirkel doorbreken.
Sterkte