Hallo allemaal,
Graag even jullie mening over het volgende.
Mijn tandarts is voor zover ik het kan beoordelen, goed maar ontzettend traag. Nu ben ik ook nogal angstig voor de tandarts; niet vanwege pijn oid, maar vanwege het complete gevoel van machteloosheid.
Helaas moet er nogal eens wat gebeuren bij mij. (terwijl ik mijn mond goed onderhoud). Ook nu sta ik weer voor een grootscheepse operatie: 2 kronen, wkb, 2 vullingen vernieuwen. Ik zie hier verschrikkelijk tegen op, hoofdzakelijk vanwege de tijdsduur, en vraag mij af of het niet sneller kan.
gaatje/ vulling vernieuwen gem. anderhalf uur
kroon 1e sessie 4 uur; 2e sessie 1 uur
wkb 3 uur
controle 1 uur (incl. schoonmaken)
paradontitis beh. 4x anderhalf uur
Dit moet toch sneller kunnen allemaal, of niet??
Preacher
Graag even jullie mening over het volgende.
Mijn tandarts is voor zover ik het kan beoordelen, goed maar ontzettend traag. Nu ben ik ook nogal angstig voor de tandarts; niet vanwege pijn oid, maar vanwege het complete gevoel van machteloosheid.
Helaas moet er nogal eens wat gebeuren bij mij. (terwijl ik mijn mond goed onderhoud). Ook nu sta ik weer voor een grootscheepse operatie: 2 kronen, wkb, 2 vullingen vernieuwen. Ik zie hier verschrikkelijk tegen op, hoofdzakelijk vanwege de tijdsduur, en vraag mij af of het niet sneller kan.
gaatje/ vulling vernieuwen gem. anderhalf uur
kroon 1e sessie 4 uur; 2e sessie 1 uur
wkb 3 uur
controle 1 uur (incl. schoonmaken)
paradontitis beh. 4x anderhalf uur
Dit moet toch sneller kunnen allemaal, of niet??
Preacher
(je tijden zijn inderdaad mijns inziens behoorlijk lang... een uur voor een controle. Die van mij trekt 5 minuten uit voor een controle en als er iets aan de hand is krijg je een nieuwe afspraak.
Heb je het idee dat je tandarts vakwerk leverd? Dat moet toch meer waard zijn als snelheid? Ik kan me je gevoel van machteloosheid voorstellen. Dan is elke minuut al te veel!!!!
Heb je het er wel eens met je tandarts over gehad?
In principe ben ik het helemaal met je eens, maar omdat ik dus zo angstig ben, zit ik liever zo kort mogelijk in de stoel. Juist door die lange behandel-duur ben ik steeds angstiger geworden en sta nu op het punt om niet meer te gaan ( in totaal 5 uur voor een kroon is toch van de gekke?) Op het laatst raak ik ook in paniek omdat ik bang ben mijn mond niet meer dicht te kunnen doen.
Hoelang duren de bovengenoemde behandelingen bij jou?
Ik heb wel het idee dat hij vakwerk afleverd; heb nooit pijn bij een behandeling, maar pijn is nu juist niet hetgene waar ik bang voor ben. Liever een kwartier met pijn, dan een uur zonder.
Mijn tandarts is vriendelijk, maar er valt niet te praten over de behandelingen. Ook wordt er vaak niet begrepen dat ik niet bang ben voor de tandarts op zich. Hetzelfde gevoel van macheloosheid ervaar ik ook als ik bijv. moet vliegen of een lange busreis moet maken oid; het is ook een soort claustrofobie.
Preacher
gaatje vullen.. kwartier
WKB 2 sessies... 1 van half uur en 1 van 45 min.
Controle ... 5 minuten
rest heb ik nog nooit gehad, dus kan ik niet over oordelen.
Overigens zijn bij mij de behandelingen ook altijd pijnvrij.
Ik kan me je reactie wel voorstellen. Als je je al machteloos voelt en iemand doet er voor je gevoel ook nog eens extra lang over... dan wordt het gevoel van machteloosheid alleen maar versterkt.
En als je dan het gevoel hebt dat je tandarts je niet begrijpt, geen rekening met je houdt, dan maakt het het voor jou extra moeilijk.
Als je je echt niet prettig voelt bij je tandarts, dan kan je altijd overwegen naar een andere tandarts te gaan...
Ik hoor van iedereen dat wkb vaak in 2 sessies gaan; hier valt met mijn tandarts absoluut niet over te praten.
Ja, ik denk er hard over om een andere tandarts te zoeken, te meer ook omdat ik het mijn kinderen die nu de leeftijd krijgen om voor het eerst naar de tandarts te gaan niet wil aandoen.
Nog even voor de goede orde; hij is geen beul of onvriendelijk, alleen maar ontzettend traaaaag.....
Preach
OP het moment dat jij niet gelukkig bent met je behandelend arts, komt dat de vertrouwensrelatie niet ten goede. Dat hoeft niet per definitie te liggen aan de tandarts, maar soms past een ander type mens gewoon beter bij je.