hallo allemaal
ik ben een vrouw van 25 jaar ik heb al een heleboel berichten hier gelezen en ik dacht altijd dat ik de enige was die bang is voor de tandarts maar gelukkig heb ik nu deze site gevonden en ben ik niet alleen
ik ben ook al een hele lange tijd niet meer bij een tandarts geweest ik word al bang en misselijk als ik er aan denk mijn tanden zijn ook niet mooi meer ik heb bijna al heel mijn leven ook heel veel antibiotica geslikt waar door mijn tanden ook heel ernstig zijn aangetast ik heb een hele lieve vriend die me begrijpt en steunt maar ik wil ook graag mooie tandjes ik schaam me er ook heel erg voor ik ga ook in september trouwen dus ik hoop dat ik voor die tijd nog bij een angst tandarts ben geweest ik heb al op het internet gezocht naar angst tandarten maar ik moet nog ff kijken of het een goeie is ik ben blij dat ik deze site heb gevonden en dat je er gewoon open en bloot over kan praten zonder dat je je eigen hoef te schamen :lol: ik hoop dat ik reactie terug krijg
groetjes myrica
en sterkte aan iedereen en ik ben trots op de mensen die er hier ook voor durfen uit te komen
ik ben een vrouw van 25 jaar ik heb al een heleboel berichten hier gelezen en ik dacht altijd dat ik de enige was die bang is voor de tandarts maar gelukkig heb ik nu deze site gevonden en ben ik niet alleen
ik ben ook al een hele lange tijd niet meer bij een tandarts geweest ik word al bang en misselijk als ik er aan denk mijn tanden zijn ook niet mooi meer ik heb bijna al heel mijn leven ook heel veel antibiotica geslikt waar door mijn tanden ook heel ernstig zijn aangetast ik heb een hele lieve vriend die me begrijpt en steunt maar ik wil ook graag mooie tandjes ik schaam me er ook heel erg voor ik ga ook in september trouwen dus ik hoop dat ik voor die tijd nog bij een angst tandarts ben geweest ik heb al op het internet gezocht naar angst tandarten maar ik moet nog ff kijken of het een goeie is ik ben blij dat ik deze site heb gevonden en dat je er gewoon open en bloot over kan praten zonder dat je je eigen hoef te schamen :lol: ik hoop dat ik reactie terug krijg
groetjes myrica
en sterkte aan iedereen en ik ben trots op de mensen die er hier ook voor durfen uit te komen
Wat goed van je om de stap te nemen! Ik denk dat je er zeker voor moet gaan, want ik denk dat je op je bruiloft wel op je best uit wilt zien! Een hele goede stimulans is het wel!
Ik ben een ex-angstpatiënt en geloof me, het is allemaal de moeite waard!
Groetjes, Elvia
dank je wel voor je berichtje doet me echt goed ja ik ga zeker de stap zetten
als het zover is dan hoor je het ik hou je op de hoogte
groetjes myrica
Groetjes, Elvia
Je bent echt niet de enigste angstpatiënt. Er zijn er een heleboel, alleen durft lang iedereen er niet voor uit te komen.
Ik kan me voorstellen dat je met je bruiloft in het vooruitzicht een mooi gebit wil, heel knap van je dat je al contact op hebt genoemen met een tandarts. Dat is toch wel de moelijkste stap... En de rest gaat je vast ook lukken!
heel veel succes!
Gr. bange mus :smt006
je heb wel gelijk dat je dan onder narcose ben en dat ze het dan doen
en dat je er dan nog niet van af ben maar ze kennen mij dan wel in 1 keer doen en als het helemaal weer mooi is dan ga ik een angst tandarts zoeken voor de controle
groetjes myrica
dank je wel voor je berichtje
ja dat hoop ik wel dat ik op me bruiloft een mooi gebid
heb
maar ik moet nog contackt op nemen met die kliniek
over de kosten en alles
maar ik merk nu wel dat het een gevoelig onderwerp is
ik praat er veel met me vriend over
en dan ga ik huilen
groetjes myrica
Het is voor jou al heel erg fijn dat je met je verloofde er
gewoon over kunt praten, die luxe heb ik zelf al moeten
missen, maar daar kwam dit forum goed van pas ;-)
M.b.t. de narcose; ze kunnen dan in een krote tijd wel
VEEL meer doen dan "normaal" in diezelfde tijd, dus dat
is misschien wel een oplossing voor nu.
Hopelijk kun je daarvoor nog terecht voor je bruiloft, want
meestal zijn er wel wachtlijsten en ook de vakantie komt eraan...
Maar eerst maar eens contact opnemen met de/een kliniek,
dat is vaak de moeilijkste stap, maar daarmee ook een
flinke opluchting als dat gedaan is.
Heel veel succes,
JAN
doet me erg goed ja ik weet het dat je gewoon mag huile
en me vriend is zeker lief voor me
hij heeft zelfs al gezegd van kon ik je gebit maar over nemen
dan had ik het voor je gemaakt bij de tandarts :lol: dus ik ken zeker bij hem terecht dat is minder scarecat maar dit helpt ook goed hoor
ook voor mij
omdat ik nog steeds niet ken geloven dat er meer mensen zijn zoals ik
daarom nog maals
iedereen wens ik veel steun toe en je bent niet alleen
groetjes myrica
voor je berichtje
groetjes myrica
Nee,echt niet.
angst voor iets is heel gewoon ,echter het één is een erkend probleem en het ander is dat niet.
Vliegangst,hoogtevrees,pleinvrees.
Angst is eigenlijk het verkeerde woord.
Vergeet niet dat de tandarts altijd nog beter is dan weken met kiespijn rondlopen.
Laat je vriend een afspraak maken met de tandarts ,hij verteld dat pas ongeveer een uur van te voren.dat scheelt een hoop zenuwachtige slapeloze nachten.
30 minuten auw is altijd beter dan weken met een zere kies rondlopen.
Zeg nou zelf.
maar ik heb het niet over kies pijn gehad
want dat heb ik niet
ik moet alleen mijn tanden rastaurere
en ik laat dat in het kliniek doen
dat is voor mij echt het beste
groetjes myrica
maar ik heb het niet over kies pijn gehad
want dat heb ik niet
ik moet alleen mijn tanden rastaurere
en ik laat dat in het kliniek doen
dat is voor mij echt het beste
groetjes myrica
wat een mogelijke optie is voor je angst, is lachgas ik weet niet waar je woont maar bij tandartspraktijk valkenbosplein (den haag) werken ze met lachgas, hierbij ben je gewoon bij kennis je moet reageren op vragen die ze stellen en je krijgt nog gewoon een verdoving, maar dit maakt ze heel ontspannend en veel mensen weten erna ook niet zo veel meer hiervan, de wachtrij is niet zo lang er gaat alleen wel een intake gesprek, bahandelplan en proefsessie aan vooraf. maar ik hoor veel positieve reacties hierover.
http://www.tandarts.nl/zoek/index.php?NAV_CURRENTPAGE=1&NAV_PAGE=1&…
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
veel succes
wat een mogelijke optie is voor je angst, is lachgas ik weet niet waar je woont maar bij tandartspraktijk valkenbosplein (den haag) werken ze met lachgas, hierbij ben je gewoon bij kennis je moet reageren op vragen die ze stellen en je krijgt nog gewoon een verdoving, maar dit maakt ze heel ontspannend en veel mensen weten erna ook niet zo veel meer hiervan, de wachtrij is niet zo lang er gaat alleen wel een intake gesprek, bahandelplan en proefsessie aan vooraf. maar ik hoor veel positieve reacties hierover.
http://www.tandarts.nl/zoek/index.php?NAV_CURRENTPAGE=1&NAV_PAGE=1&…
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
veel succes