Heb me net aangemeld, na een paar keer hier te hebben gelezen. Ik heb al jaren last met mijn gebit en ben zo ontzettend bang, maar nu liggen er 2 zenuwen bloot en dat doet pijn. Beneden is in een kies jaren terug een vulling uitgevallen en dat gat is nu heel groot, maar daar heb ik weinig last van. 10 jaar terug heeft een tandarts mijn gebit gerenoveerd en opnieuw bestraat en dat is eigenlijk nooit goed geweest. Altijd last van gehouden, daarna nog een andere tandarts gehad maar na 8 verdovingsspuiten voor 1 klein gaatje was ik helemaal klaar en ben nooit meer geweest. Ik eet al bijna 10 jaar maar aan 1 kant omdat aan de rechterkant een stukje vulling was afgebroken. Mijn kaken kan ik na een verstandskies verwijdering niet goed meer uit elkaar halen, want dat doet erg veel pijn, zelfs met zoenen met mijn partner.
Nu is het dus zo dat ik al 8 jaar heel erg slecht eet daardoor, maar dat weet bijna niemand. Zit ik zelfs aan de fantomalt(aankoomspul) om mijn gewicht een beetje op peil te houden, maar nu sinds april kan ik aan alle twee de kanten niet meer kouwen, dus is eten een crime geworden en heel minimaal, het liefst alleen vloeibaar zoals fruitontbijt of goedemorgen.
Ik zou het liefst een kunstgebit willen, want jaren lang zo door gaan is geen optie. Maar ik ben zo bang, wil het liefst onder narcose geholpen worden maar weet niet welke weg ik dan moet bewandelen.
Alleen het er al over tikken, bezorgd me een paniekaanval.
Wie o wie weet welke weg ik kan bewandelen om dit te kunnen bewerkstelligen.
Nu is het dus zo dat ik al 8 jaar heel erg slecht eet daardoor, maar dat weet bijna niemand. Zit ik zelfs aan de fantomalt(aankoomspul) om mijn gewicht een beetje op peil te houden, maar nu sinds april kan ik aan alle twee de kanten niet meer kouwen, dus is eten een crime geworden en heel minimaal, het liefst alleen vloeibaar zoals fruitontbijt of goedemorgen.
Ik zou het liefst een kunstgebit willen, want jaren lang zo door gaan is geen optie. Maar ik ben zo bang, wil het liefst onder narcose geholpen worden maar weet niet welke weg ik dan moet bewandelen.
Alleen het er al over tikken, bezorgd me een paniekaanval.
Wie o wie weet welke weg ik kan bewandelen om dit te kunnen bewerkstelligen.
Goed dat je je verhaal hier doet, dat is al een eerste stap.
Die paniekaanvallen geeft dan ook niets, want
dat is het fijne aan de anonimiteit van internet.
Om er werk van te gaan maken zul je helaas toch zelf nog
wat moeten doen; een angsttandarts zoeken in je omgeving
(of niet in de buurt, ik rij er ook 150km voor) en dan bellen
voor een afspraak voor een intake.
Ik weet dat dat een hele stap is, ik zag er
ook tegenop, maar ze snappen je daar, ook
de telefonistes en dat scheelt echt een hoop.
Bij zo'n intake praten ze met je, kijken (zonder haakjes
als je dat wilt) en maken een foto met een groot ronddaaiend
apparaat. Wat jij niet wilt zullen ze niet zomaar doen.
Als je een prothese wilt moet je dat aangeven, maar
misschien is je gebit er minder erg aan toe dan je denkt.
Ik had mezelf ook al opgegeven, maar kon "volstaan" met
een groot aantal vullingen en twee composietkronen...
Die laatste zijn ze nu aan het vervangen, maar dat durf ik weer aan!
Een kunstgebit is ook niet alles, dat zul je vast ook wel
gelezen hebben, maar als je dit echt als enige oplossing
ziet zullen ze dat uiteindelijk wel doen verwacht ik.
Voor nu vast veel sterkte en als je meer wilt weten of gewoon
eens lekker wilt klagen kan dat ook allemaal hier...
Groetjes,
JAN
Ben ook nieuw opt forum. Ben gelukkig niet zo angstig als jij maar ken de angst en de uitstel wel.
Heb al meerdere periodes achter rug waar ik voornamelijk op brufen 600mg leefde (tot gistren nog) met alle gevolgen en bijwerkingen van dien. Zelf moet ik 1 deze dagen voor een WK bij mijn eigen Ta dit vooral voor de urgentie.
Maar jij bent de drempel van urgentie volgens mij al ver voorbij zo te lezen, dus ik niet anders zeggen neem kontakt op, je zal je zo veel beter voelen als t achter de rug is. En ja, de stap om überhaupt te bellen is ENORM!!! maar toch doen hoor.
Las ook t verhaal van iemand die een mail heeft gestuurd, idee voor jou, als je niet durft te bellen?
Heel veel sterkte en succes!!!
Heel veel sterkte in ieder geval!
En laat je horen hoe het verder gaat?
:smt006 Monique
Zo ontzettend bang...
Dat is wel fijn, om te horen. Dat je gebit nog te goed is, voor te trekken. Wat gaan ze dan doen, aan je gebit. Krijg je dan ook wat ter vervanging, van die 4 kiezen ?? Wij horen het dan wel, op het forum van je...>
Sterkte alvast voor uit.
Maurice.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat alles meevalt...
Zelf was ik een "rechts-eter", maar omdat daar 3 kiezen weg zijn nu
ben ik overgestapt op links. Dat voelde de eerste 2 of 3 weken ofzo
een beetje onwennig, maar nu is het geen probleem meer.
En mijn tandvlees rechts is het nu ook gewend, dus niet
al te harde dingen kan ik rechts ook weer eten...
Sorry, maar ik wist niet waar die kiezen getrokken werden.. Als het toch achterin is, dan valt het ook niet zo op.
Maar waarom moet je dan nu rechts gaan eten, wat is het probleem dan met rechtzijde ???