kosten implantaten 1 fase

Author:
rose
Posted:
vr, 06/02/2006 - 20:48
Hallo,

Ik heb de volgende vraag en misschien kan iemand mij helpen.
Ik wil boven en onder 2 implantaten laten plaatsen met een steg(totaal dus 4 implantaten)
Ik ben niet verzekerd voor tandartskosten dus krijg het niet vergoed door de verzekering.
Wie weet hoeveel het mij ongeveer gaat kosten totaal voor onder en boven.

Alvast bedankt
2wortelpuntbeh…

Ik ga zelf volgende week voor mijn eerste afspraak naar de implantoloog maar had van te voren al geinformeerd wat ongeveer een implantaat gaat kosten en dan is van €1700 tot €2300, en dat is 1 implantaat.
zo, 06/04/2006 - 22:42 Permalink
rose

Bedankt voor je antwoord en wens je sterkte voor volgende week.
Toch zou ik graag van iemand willen weten die een van de bruggen heeft laten plaatsen wat hij/zij hiervoor kwijt was, ik moet er namelijk voor gaan sparen en dan is het wel handig als je weet hoeveel je daarvoor opzij moet leggen.
ma, 06/05/2006 - 17:19 Permalink
de digitale tandarts

In de onderkaak vallen implantaten onder een kunstgebit meestal in de basisverzekering onder de regeling voor bijzondere tandheelkunde en hoeft er alleen een eigen bijdrage van 90-180 euro betaald te worden. In de bovenkaak, valt het niet snel binnen deze regeling en zijn twee implantateneigenlijk ook niet voldoende. Tevens is er vaak meer botverlies, zodat begeleidende of voorbereidende botherstelprocedures noodzakelijk kunnen zijn.
ma, 06/05/2006 - 19:05 Permalink
vV

vaak is implantatie boven niet nodig met een goed gemaakte prothese met een steg onder.
En idd valt dit (na machtigingsaanvraag door behandelaar(s) ) gewoon onder de basisverzekering!
di, 06/06/2006 - 08:25 Permalink
darla

Graag wil ik antwoord op mijn vraag, wat zijn de kosten van implantaten, ik heb namelijk gezegt dat ik het niet vergoed krijg(kom uit het buitenland en ben tijdelijk in nederland) wie geeft mij antwoord?
vr, 07/07/2006 - 16:57 Permalink
de digitale tandarts

Onder inclusief steg en prothese, zo rond de 3500-4000 euro. Boven is het eigenlijk niet mogelijk om met twee implantaten te werken en moet je zeker denken aan het dubbele qua kosten.
Met vriendelijke groet.
vr, 07/07/2006 - 18:02 Permalink
robinson

Vanmiddag geplaatst volledige prothese bovenkaak steg-dolder op 4 implantaten en volledige prothese onderkaak steg-dolder op 2 implantaten.
€4956,10
Kosten van de 6 implantaten( Straumann) bij onze implantoloog:€4200

Totaal:€9156,10
vr, 07/07/2006 - 21:42 Permalink
Roety

Hoi,

ik heb deze maandag een plaatsing van een implantaat gehad met daarbij een botopbouw. Ik weet dat ik ongeveer tussen de 3000 en 3800 euro ga betalen (dit ivm de botopbouw).

Groetjes van Roety
vr, 07/14/2006 - 14:16 Permalink
robinson

Neem aan incl.kroon?
Toch aan de prijs als ik dat vergelijk met de prijzen hier in de regio.

Kam/botopbouw:€ 600
Implantaat: € 700
Essex retainer( "noodplaatje") met 1 element €150
Procera kroon met zirconia abutment €900
Totaal: €2350

Overigens in het front altijd 2-fasig met implantaten van Nobelbiocare.
vr, 07/14/2006 - 16:13 Permalink
2wortelpuntbeh…

Ik was voor mijn eerste afspraak, praatje met foto van gehele gebit €164 kwijt.
Ben benieuwd naar de rekening van de operatie. Zal wel snel volgen.
wo, 07/19/2006 - 09:41 Permalink
2wortelpuntbeh…

Het is mij vies tegen gevallen.
Vooral op het laatst toen die schroef erin werd gedraaid en even goed vast werd gezet.
Ik had toen ik daar weg was, binnen 5 minuten pijn, door de verdoving heen.
Met brufen is het nu wel goed te doen, maar als die is uit gewerkt heb ik toch wel pijn.
En grijp ik naar een paracetamol omdat ik maar 3 keer per dag een brufen mag.
Morgen toch maar werken, maar heel rustig aan

Ben daar helemaal vergeten te vragen wat ik wel of niet mag.
Wel een brief met dingen over pijn, eten etc, maar niet of je mag sporten, tillen bukken etc, want als ik buk voel ik het helemaal

Had het toch minder erg verwacht door al die verhalen hier.
Of ik ben kleinzerig? Ik weet wel dat mijn mond heel gevoelig is, zegt de tandarts ook altijd.

Zie al tegen volgende week op, de hechtingen eruit, als men hier als zegt dat het niet fijn is, hoe ga ik dat dan ervaren, pffff
Maar goed ik denk maar even aan het eind resultaat......
wo, 07/19/2006 - 14:23 Permalink