kosten implantaten 1 fase

Author:
rose
Posted:
vr, 06/02/2006 - 20:48
Hallo,

Ik heb de volgende vraag en misschien kan iemand mij helpen.
Ik wil boven en onder 2 implantaten laten plaatsen met een steg(totaal dus 4 implantaten)
Ik ben niet verzekerd voor tandartskosten dus krijg het niet vergoed door de verzekering.
Wie weet hoeveel het mij ongeveer gaat kosten totaal voor onder en boven.

Alvast bedankt
2wortelpuntbeh…

Ik ga zelf volgende week voor mijn eerste afspraak naar de implantoloog maar had van te voren al geinformeerd wat ongeveer een implantaat gaat kosten en dan is van €1700 tot €2300, en dat is 1 implantaat.
zo, 06/04/2006 - 22:42 Permalink
rose

Bedankt voor je antwoord en wens je sterkte voor volgende week.
Toch zou ik graag van iemand willen weten die een van de bruggen heeft laten plaatsen wat hij/zij hiervoor kwijt was, ik moet er namelijk voor gaan sparen en dan is het wel handig als je weet hoeveel je daarvoor opzij moet leggen.
ma, 06/05/2006 - 17:19 Permalink
de digitale tandarts

In de onderkaak vallen implantaten onder een kunstgebit meestal in de basisverzekering onder de regeling voor bijzondere tandheelkunde en hoeft er alleen een eigen bijdrage van 90-180 euro betaald te worden. In de bovenkaak, valt het niet snel binnen deze regeling en zijn twee implantateneigenlijk ook niet voldoende. Tevens is er vaak meer botverlies, zodat begeleidende of voorbereidende botherstelprocedures noodzakelijk kunnen zijn.
ma, 06/05/2006 - 19:05 Permalink
vV

vaak is implantatie boven niet nodig met een goed gemaakte prothese met een steg onder.
En idd valt dit (na machtigingsaanvraag door behandelaar(s) ) gewoon onder de basisverzekering!
di, 06/06/2006 - 08:25 Permalink
darla

Graag wil ik antwoord op mijn vraag, wat zijn de kosten van implantaten, ik heb namelijk gezegt dat ik het niet vergoed krijg(kom uit het buitenland en ben tijdelijk in nederland) wie geeft mij antwoord?
vr, 07/07/2006 - 16:57 Permalink
de digitale tandarts