ik voel de implantaat niet

Author:
Roety
Posted:
vr, 07/14/2006 - 14:21
Hoi,

ik heb maandag een implantaat laten plaatsen met daarbij een botopbouw. Het rare is alleen dat de implantaat niet naar buiten komt. Hetgeen wat mijn tandarts heeft gezegd is dat hij er iets omheen deed zodat het bot goed kan hechten, maar dan snap ik nog niet waarom ik de implantaat niet kan zien/voelen. Heeft iemand enig idee hoe dit komt???

Verder staat mijn tandvlees op sommige plekken lager dan dat het hoorde, trekt dit zich vanzelf terug of wordt daar nog wat mee gedaan?

Ik probeerde mijn tandarts te bellen, maar deze zijn niet te bereiken op dit moment.

groeten van Roety
de digitale tandarts

Meestal wordt een implantaat in combinatie met een botopbouw in een 2-fase procedure geplaatst. Dat wil zeggen dat het implantaat zich onder het tandvlees bevindt en er nog een tweede (kleine) ingreep nodig is om het implantaat op te zoeken. In dat geval is dus goed dat u het implantaat niet voeltm, in het geval van een 1-fase procedure kan door zwelling soms het ook enige weken duren voordat de wondheler op het implantaat zichtbaar wordt:
http://www.tandarts.nl/images/implantaten/fases.jpg
vr, 07/14/2006 - 14:28 Permalink
Roety

hoi,

bedankt voor het snel beantwoorden! Ik zal het toch nog eens navragen dan!

Weet je ook hoe het zit met het tandvlees? Mijn tandvlees naast "de wond" bij mijn voortand zit een stuk lager dan bij mijn andere voortand, trekt dit vanzelf weg??

Groetjes van Roety
vr, 07/14/2006 - 14:50 Permalink
de digitale tandarts

Ik vind het altijd heel moeilijk om te beoordelen wat iemand bedoelt met lager of hoger, kan zijn dat we het over het tegenovergestelde hebben.

Is de andere tand langer geworden of korter? Als het korter is dan zal dit waarschijnlijk wegtrekken, mocht deze langer zijn geworden, dan is er minder verbetering te verwachten.
vr, 07/14/2006 - 14:58 Permalink
2wortelpuntbeh…

Heb jij geen pijn Roety?
Bij mij is gister een implantaat geplaats, zonder botopbouw. Maar ik kan niet zeggen dat ik het fijn vond en voel me ook niet zo. Heb behoorlijk pijn als de brufen is uitgewerkt.
Ik kan mijn implantaat wel zien zitten, zit een plat breed ringetje met daarin een gaatje en daarin zie ik het implantaat zitten.
wo, 07/19/2006 - 09:18 Permalink