Ik heb nu een aantal behandelingen ondergaan met verdoving, maar helemaal pijnloos zijn de behandelingen nooit. Begin dit jaar een gaatje laten vullen, maar tijdens het boren merkte ik dit zeer zeker. Afgelopen woensdag een verstandskies laten verwijderen. Ik had op diverse pagina's gelezen dat de behandeling volledig pijnloos zou zijn, maar ik heb echt lopen zweten in de behandelstoel. Het is zeker wel verdoofd, maar niet helemaal. Telkens wanneer ik m'n hand opstak om aan te geven dat het toch echt wel pijn deed, gaf de kaakchirurg aan dat wanneer het echt niet meer ging ze wel zou bijverdoven. Toen ze het gedeelte met de wortel ging verwijderen was het ook echt niet dragelijk meer, maar toen was het al gebeurd.
Zijn er meer mensen bij wie verdoving niet helemaal werkt? Zijn er redenen voor waarom een verdoving niet perfect werkt? Ik had eens iets gehoord over een schildklierafwijking, waardoor je een verdoving minder effect heeft. Zijn er andere soorten verdovingen die wel een pijnloze behandeling garanderen?
Nog een andere vraag: Meeste verdovingen worden toegediend met een spuit met lange naald die je echt naar binnen voelt gaan. Ik heb paar jaar geleden ook eens een keer een klein spuitje gehad, met een soort van kromme naald, die op een aantal plaatsen tegen het tandvlees werd aangedrukt. Wat is dat precies?
Zijn er meer mensen bij wie verdoving niet helemaal werkt? Zijn er redenen voor waarom een verdoving niet perfect werkt? Ik had eens iets gehoord over een schildklierafwijking, waardoor je een verdoving minder effect heeft. Zijn er andere soorten verdovingen die wel een pijnloze behandeling garanderen?
Nog een andere vraag: Meeste verdovingen worden toegediend met een spuit met lange naald die je echt naar binnen voelt gaan. Ik heb paar jaar geleden ook eens een keer een klein spuitje gehad, met een soort van kromme naald, die op een aantal plaatsen tegen het tandvlees werd aangedrukt. Wat is dat precies?
In of rondom uw eerste kies die getrokken werd, zal zich mogelijk een flinke ontsteking bevonden hebben. Een niet ontstoken kies is vaak goed te verdoven en daarbij is een extractie pijnloos uit te voeren.
Het injecteren van de verdovingsvloeistof in de ruimte tussen de wortel en het tandvlees, kan een extra verdovend effect hebben. Dit wordt een intra-ligamentaire verdoving genoemd. Dat is waarschijnlijk de verdoving welke u bedoelt met het kleine naaldje en meerdere plekken rondom.
Mocht in de toekomst het na het inwerken van de verdoving nog pijn doen, neem dan even rust en laat je bij verdoven.
Bespreek vooraf met je tandarts duidelijk dat je moeilijk te verdoven bent en dat je bang bent om veel pijn te voelen. Hierdoor kan hij/zij rekening houden met uw gevoelens en mogelijk extra tijd en maatregelen nemen.
Succes!
Er moest steeds bijgespoten worden en toch voelde ik het nog??
De reactie van de kaakchirurg was "de wortel ligt vlakbij een zenuw, dus dat kan inderdaad wat gevoelig zijn of vervelend aanvoelen". Ofwel, zij was niet echt verbaasd over het feit dat ik ondanks de verdoving toch pijn ervaarde.
Hierbij ging het om een gewoon gaatje.