is het echt nodig?

Author:
veelgezeik
Posted:
vr, 08/18/2006 - 19:30
Ik heb mn gebit laten restaureren het afgelopen half jaar: 11 gaatjes en 2 kronen! maar eigen schuld. Moet je maar niet 10 jaar niet de tandarts gaan! Veel ellende maar soit het is (bijna) voorbij! Nu is er vorige week vrijdag bij de kaakchirurg een tweetal kiezen getrokken. 1 "gewone" en 1 verstandskies. Uiteraard ging dat mis doordat de behandelende arts nog in opleiding was (LUMC). Maakt mij niet uit want iedereen moet het leren maar een operatie van een half uur werd twee en een half uur omdat de "echte" arts mijn wortelpunt uit mijn kaak moest zagen. Mijn tandarts adviseerde mij een implantaat. Ik ben daar best voor omdat het er mooier uit ziet, maar wat zijn de consequenties als ik dat niet doe? Het is mijn een na achterste kies en als ik lach zie je het niet. Buiten de kosten (wat me niet uit maakt) zijn er nog meer nadelen?
hartelijke groet,
Jeroen
veelgezeik

Dank je voor de reactie. Ik laat de boel niet meer versloffen. Maar waarom blijft het een zwakke plek? En wat is verstandig? Een zwakke plek of niks?
vr, 08/18/2006 - 23:10 Permalink
minique

Een oplossing voor zo'n open plek zou ook een brug kunnen zijn. Maar dat hangt er vanaf hoe goed de kiezen ervoor en erachter zijn (als die nog heel goed zijn, dan is het zonde om daaraan te gaan slijpen).

:smt006 Monique
za, 08/19/2006 - 08:18 Permalink