angst en pijnkliniek...

Author:
Carla21
Posted:
ma, 08/21/2006 - 22:13
Wat doen deze anders dan een gewone tandarts? Er zit er een bij mij in het dorp (cadier en keer in limburg, staat overigs niet op deze site). Nu zit ik me af te vragen of ik misschien beter daarheen kan gaan omdat ik ook extreem bang ben voor de tandarts en zijn behandelingen maar ik weet niet wat te verwachten van een dergelijke kliniek.
Geke

Ik denk dat over het algemeen meer aandacht wordt gegeven aan je angst. Daar zijn toch vaak tandartsen die er misschien iets beter mee om kunnen gaan. Bij een gewone tandarts kan dat ook wel hoor, maar dat weet je niet goed vantevoren. In sommige klinieken worden ook andere tarieven gerekend, juist omdat er extra tijd wordt genomen om over je angst heen te komen. Ik weet niet precies hoe het zit met vergoedingen door verzekeringen. Maar dat kun je natuurlijk altijd bij je verzekering informeren. Ik weet niet wat voor soort tandarts er bij jou in de buurt zit. Je zou natuurlijk vrijblijvend op kunnen bellen om om informatie te vragen en eventueel voor een soort intakegesprek kunnen langsgaan, om kennis te maken met de tandarts. Dan kun je ook aangeven waar je zo angstig voor bent en hoe zij je er bij kunnen helpen. Misschien dat zo'n eerste gesprek wel gerust stelt en hij of zij zelfs even kan kijken hoe je gebit eruit ziet, zonder meteen wat te doen.

Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
ma, 08/21/2006 - 22:41 Permalink