boven protese

Author:
aynamary
Posted:
wo, 08/23/2006 - 10:40
hallo
ik ben aynamary

afgelopen maandag zijn bij mij verwijhderd een brug van 9 elementen
en nog een steunkies en 3 andere kiezen + een restje kies
mijn wang is nu erg dik.
maandag as moet ik gaan happen. zou die zwelling nog wegtrekken

groeten aynamary :smt001
Geke

De zwelling is vaak de eerste paar dagen het ergst, ik denk dat je wel zal merken dat de komende dagen de zwelling minder wordt. Als je merkt dat er voedsel in de wondjes blijft zitten, mag je nu gewoon met lauw water je mond goed spoelen. Als het namelijk goed schoon is bevordert dat de genezing. Ik denk dus dat het geen probleem is als je maandag moet happen. Mocht dat wel zo zijn dan kan je tandarts dat dan bekijken. Hij of zij zal denk ik in ieder geval eerst nog wel even kijken hoe de genezing van de wondjes verloopt. Maak je er maar niet teveel zorgen over, probeer de wondjes goed schoon te houden en je zal zien dat komend weekend de zwelling al weer bijna verdwenen is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten. Heel veel succes maandag, laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
wo, 08/23/2006 - 12:04 Permalink
aynamary

bedankt voor je geruststellende woorden
ik hoop idd dat de zwelling minder wordt lijkt wel een ontsteking
maar was al pijnlijk voor dien ook en veel gedoe eer dat er uit was.

ik hoop op je gelijk en vertrouw er op

laat het in iedergeval weten
aynamary
Ria :smt006
wo, 08/23/2006 - 12:58 Permalink
Geke

Je vroeg nog over het spoelen en de hechtingen. Het kan geen kwaad om nu te spoelen, vooral de eerste dag moet je de wondjes een beetje met rust laten, omdat je dan het bloedpropje wat zorgt voor een goede genezing eruit kunt spoelen. Dat gevaar is nu al geweken. En de wondjes groeien al dicht. Spoelen zorgt er niet voor dat de hechtingen er snel uit gaan. En mocht er een hechting uit gaan is dat ook niet erg hoor, dat is ook vooral om het bloedpropje de eerste 1 of 2 dagen goed op zijn plaats te houden voor de genezing. Het kan zijn dat de hechtingen er na een week nog niet helemaal uit zijn, vaak worden oplosbare hechtingen gebruikt. Als ze er dan nog in zitten, irriteren ze vaak het tandvlees en moeten ze er eigenlijk wel uit. Door je tandvlees dan weer wat voorzichtig te gaan poetsen met een zachte tandenborstel help je dat proces een beetje en gaan ze er sneller uit.

Heel veel succes ermee en ik hoop dat je nog wat kunt met deze aanvullende informatie. Mocht je nog meer vragen hebben kun je dat gewoon op het forum posten, dan hebben anderen er ook wat aan.

:smt006 Geke
wo, 08/23/2006 - 18:44 Permalink