hallo ik ben anita en een super angsthaas, ik ben van mijn 5e tot mijn 18e niet naar de tandarts geweest en toen ben ik een jaar lang bijna elke week geweest om heel mijn mond te renoveren en toen zei de tandarts bij mijn eerste halfjaarlijkse controle dat ik mijn verstandskies moest laten trekken en toen kreeg ik de angst weer en vanaf mijn 19e tot nu toe (ben nu bijna 32) weer niet geweest, heb een aantal jaar geleden een hele erge kaakonsteking gehad waardoor ik een hele zak onder mijn kin had hangen en die is gelukkig open geklapt aan de buitenkant want ik hoorde later van mensen dat als het naar binnen was geslagen dat ik dan dood had kunnen gaan, daar ben ik natuurlijk heel erg van geschrokken maar mijn angst is zo groot dat ik ondanks dat nog steeds niet naar de tandarts durf . Nu is mijn gebit zo verslechterd dat ik alles in een keer wil laten trekken onder algehele narcose , ik wil er niks van meemaken de gedachte alleen al ik zit nu al te trillen op me stoel en dan type ik alleen nog maar dit verhaal. een aantal jaar geleden ben ik al eens naar het ziekenhuis gegaan om het te vragen maar die kaakchirurg zei toen er is nog wel wat aan te repareren en je moet niet zo bang zijn je moet gewoon naar de tandarts gaan je moet je niet zo aanstellen, dus ja na die tijd had ik ook zoiets van ja ik ga daar heen omdat ik bang ben en dan krijg je zo'n antwoord. Maar ik moet wel echt weer een keer gaan proberen want soms is de pijn niet te harden , van die bliksumschichten zoals ik ze noem nou dan ga je door de grond . Ik hoop op dit forum een beetje steun te krijgen van mensen zodat ik toch de stap durf te gaan zetten. Me vriend wil me ook wel steunen die heeft al gezegd we gaan pas trouwen als jij je gebit hebt laten doen dus is wel een stimulans maar toch de angst overwint het. dus please help me moed te verzamelen groetjes anita :oops: :oops: :oops:
aan het goede adres
Nou voor steun ben je bij het goede adres gekomen. Ik ben ook weer voor het eerst bij de tandarts geweest na 2 jaar. Nu blijk ik paradontitis te hebben en moet ik een heel stel vervelende behandelingen ondergaan en zonder steun van de mensen hier was ik nooit zo ver gekomen. Ik was ook heel erg bang maar ik merk dat mijn angst heel klein stukje bij beetje minder wordt. Ik ben gister zelfs alleen naar de tandarts geweest.
Wat voor mij echt een hele grote stap is.
Ik wil je in ieder geval een hand onder de riem steken en je veel sterkte wensen.
Leonie
ik wens je ook heel veel sterkte toe.
ik zou echt naar de tandarts gaan want je wilt toch niet dat het erger word? ik stelde het ook steeds maar uit maar op het laatst had ik zoveel pijn dat ik wel moest!
de tandarts zei dat ik er nog op tijd bij was anders moest me kies getrokken worden en dat wilde ik echt niet.
die grote stap gaat je echt lukken en dan komt vast alles weer goed.
ik zou dan voortaan wel elk halfjaar naar de tandarts gaan dan weet je zeker dat deze angst nooit meer zo erg word.
Heel veel sterkte vanmiddag!
Sterkte!
:smt006 Monique