Ik heb nu al geruime tijd kiespijn en hou het niet meer uit
Een paar jaar is er een groot stuk van een kies afgebroken
Nu moet ik bekennen dat ik al 20 jaar niet meer bij de tandarts ben geweest.
Ik heb vandaag een tandarts gebeld en gevraagd of hij de kies wil trekken aangezien ik al 3 dagen niet heb geslapen
Ik gebruik Ibuprofin 600 en daar neem ik de maximale hoeveelheid (3) van en zelfs dan gaat de pijn niet weg.
De tandarts wilde de kies niet trekken maar wel morgen de zenuwen verwijderen.
Nu lees ik hier dat dat een behoorlijke pijnlijke bedoening is
En als ik iets niet wil is het nog meer pijn.
Ik heb vorige week ook al een zware operatie gehad en ben het nu wel even zat wat pijn betreft
Daar komen de kosten ook nog bij
Trekken ongeveer 70 euro en deze behandeling misschien wel 500
Wat zal ik doen.....ik kan niet meer normaal nadenken met deze pijn
En de 2e vraag.....ik heb natuurlijk al een afspraak voor morgen voor de zenuwen maar als ik nu naar een noodtandarts ga om hem te laten trekken is ook lullig voor die tandarts
Een paar jaar is er een groot stuk van een kies afgebroken
Nu moet ik bekennen dat ik al 20 jaar niet meer bij de tandarts ben geweest.
Ik heb vandaag een tandarts gebeld en gevraagd of hij de kies wil trekken aangezien ik al 3 dagen niet heb geslapen
Ik gebruik Ibuprofin 600 en daar neem ik de maximale hoeveelheid (3) van en zelfs dan gaat de pijn niet weg.
De tandarts wilde de kies niet trekken maar wel morgen de zenuwen verwijderen.
Nu lees ik hier dat dat een behoorlijke pijnlijke bedoening is
En als ik iets niet wil is het nog meer pijn.
Ik heb vorige week ook al een zware operatie gehad en ben het nu wel even zat wat pijn betreft
Daar komen de kosten ook nog bij
Trekken ongeveer 70 euro en deze behandeling misschien wel 500
Wat zal ik doen.....ik kan niet meer normaal nadenken met deze pijn
En de 2e vraag.....ik heb natuurlijk al een afspraak voor morgen voor de zenuwen maar als ik nu naar een noodtandarts ga om hem te laten trekken is ook lullig voor die tandarts
Maar juist die positieve verhalen lees je (jammergenoeg!) maar weinig op een forum. Het overgrote deel van de wortelkanaalbehandelingen verloopt volledig pijnloos. Maar die mensen komen waarschijnlijk niet eens op een forum zoals deze, want wat zouden ze hier moeten zoeken? En dus lees je hier vooral negatieve verhalen, terwijl die in de praktijk in de minderheid zijn. Dat moet je je dus heel goed realiseren als je een forum zoals deze bezoekt.
Kijk, de kosten is natuurlijk een ander verhaal. Er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan zo'n wortelkanaalbehandeling en als je het geld niet hebt of er niet voor over hebt, dan wordt het lastig. Aan de andere kant: het behouden van je eigen tanden/kiezen is toch ook heel wat waard.
Ik weet niet of je verzekerd bent voor tandartskosten? Het feit dat je al 20 jaar niet meer bij een tandarts bent geweest, hoeft daarvoor geen belemmering te zijn, want sanering is al lang gelegen afgeschaft.
:smt006 Monique
Heel veel succes in ieder geval.
Groetjes bange mus :smt006
Ik ben verzekerd bij DSW en heb daar de meest uitgebreide verzekering
Ik hoop maar dat het eronder valt
Opdit moment is de pijn ondraaglijk en ik wou dat de tandarts nu kwam haha
Ik ben helemaal gerustgesteld nu en laat jullie morgen weten hoe het ging
Eerst kreeg ik 3 prikken en dat was vervelend maar niet meer dan dat.
Toen ging hij boren en kreeg ik pijn dus werd er bijverdoofd.
Maar de pijn bleef en was erg indringend.
Er kwam een 2e tandarts bij en die heeft ook nog een paar prikken gegeven.
De pijn bleef....2 tandartsen met de handen in het haar.
De 2e stelde voor om het volgende week nog eens te proberen aangezien ik vorige week geopereerd was en het misschien daardoor kon komen.
Maar aangezien ik door pijnklachten was gekoemen en er al een zenuw bloot lag toch nog maar een paar verdovingen.
Deze rechtstreeks in mijn kies en ook een hoop verdovingsmiddel los in mijn mond
De kies dreef er als het ware in.
Daarna heeft hij 80 tot 90 procent van de zenuwen kunnen verwijderen
Volgende week terugkomen.
Nu geen pijn maar mijn hele linkeronderhelft van mijn gezicht is nog gevoelloos
Dus dat komt nog wel denk ik