kalmeermiddel vooraf

Author:
tandwormpje
Posted:
do, 08/31/2006 - 20:57
Ik ga al zo'n anderhalf jaar bij mijn tandarts/paradontholoog en heb al telkens pijn gehad, variërend van een klein beetje pijn tot vreselijke pijn gepaard met hyperventilatie en vele tranen.
Ik ga nog vaak moeten gaan in de nabije toekomst en zie het niet meer zitten.
De enige oplossing die ik nog zie, is vooraf een kalmeermiddel slikken. Nou is mijn vraag of dit veilig is, heeft dit geen invloed met de verdoving ofzo?
Het kalmeermiddel dat ik nog thuis liggen heb is etumine.

alvast bedankt
ibrilman

Ik ben sinds december vorig jaar weer onder behandeling bij een tandarts. Bij een angsttandarts heb ik 4 maanden gelopen, nu ga ik weer naar een reguliere tandarts.
Als ik een afspraak heb, neem ik twee uur voor de afspraak een tabletje Oxazepam 10 mg. Dat werkt echt heel goed. Tuurlijk, je voelt wel 'wat' spanning nog maar de ergste angst is weg en het mooie is dat je al tijdens de behandeling heel goed kunt relativeren en luchtig over dingen nadenkt :-)
De eerste keer dat de angsttandarts een gaatje (behoorlijk groot) behandelde, zei ze dat ze zou beginnen. Toen dacht ik werkelijk: 'nou je gaat je gang maar, ik voel toch niks meer met die verdoving'. En als ze vertelde dat ze even met een apparaatje ging 'blazen' dan dacht ik letterlijk: 'je blaast maar een eind raak, haha'. Vooral achteraf merk ik hoe goed het eigenlijk ging.
Oxazepam of andere medicijnen waar ik van anderen van gehoord heb, hebben GEEN invloed op de verdoving. Wel is het goed om de tandarts vooraf wel even te vertellen hoe het medicijn heet.
Succes!

Ingrid
do, 08/31/2006 - 22:48 Permalink
saskia27

hoi hoi.

ik gebruik zelf propranolol en heb afgelopen donderdag onder verdoving mijn eerste gaatje laten boren en ik heb nergens geen last van gehad dus dit middel werkt niet nadelig op de verdoving. ik word er lekker rustig van en geef me over aan de ta.
en geloof me als je mijn verhaal hebt gelezen vanaf de eerste keer dan snap je dat ik zelf ook zo ontzettend bang ben dat ik de allereerste keer ook zoiets had van nou, dit gaat mij nooit lukken, maar ik moet zeggen het gaat me goed af met die medicijnen

succes
di, 09/05/2006 - 17:59 Permalink