Ik heb twee gevoelige tanden (tandvlees is wat weggepoetst, tandwortel klein beetje zichtbaar). Die tanden zijn gevoelig. Tandarts heeft tanden gecontroleerd en geeft dit ook aan als reden.
Vraagje,
deze tanden zijn gevoelig bij aanraking van het tandvlees (bijv tandenborstel, vinger). Het tandvlees is gezond.
Hoort deze gevoeligheid ook bij de diagnose van gevoelige tand. Het is zo dat ik soms denk dat er nog iets anders aan de hand is. Ik ben nogal een twijfelaar.
Volgens de tandarts is er met de tand verder niets aan de hand.
Vraagje,
deze tanden zijn gevoelig bij aanraking van het tandvlees (bijv tandenborstel, vinger). Het tandvlees is gezond.
Hoort deze gevoeligheid ook bij de diagnose van gevoelige tand. Het is zo dat ik soms denk dat er nog iets anders aan de hand is. Ik ben nogal een twijfelaar.
Volgens de tandarts is er met de tand verder niets aan de hand.
Maar als je tandarts ernaar heeft gekeken, zou ik maar niet al te veel zorgen maken.
Wat je kunt proberen, is poetsen met een tandpasta voor gevoelige tanden (bijv. Sensodyne). Die tandpasta heeft de eigenschap dat het een soort laagje rond je tand en tandhals legt, waardoor bijv. koudeprikkels minder pijnlijk zullen zijn.
Overigens moet je dit wel een paar weken volhouden voordat je resultaat merkt.
:smt006 Monique
Ik ga dit zeker proberen. Inmiddels spoel ik mijn mond met Elmex. Dit zou ook helpen.
Ik was niet erg duidelijk met mijn vraag. Het is dat het tandvlees van die tand pijnlijk aanvoelt bij aanraking. Ik vroeg me af of deze gevoeligheid ook kan komen doordat het tandvlees is teruggetrokken.