Verdoving...vreemd

Author:
TheMajor
Posted:
wo, 09/06/2006 - 16:39
Heb tot mijn 18e nooit gaatjes gehad. Toen had ik er ineens een stuk of tien-vijftien, allemaal tandhals cariës aan de buitenkant (kwam door 2 jaar vééél koffie met vééél suiker).

Eerst probeerde de tandarts zonder verdoving. Was verschrikkelijke pijn.

Bij de volgende behandeling werd ik verdoofd, opgezwollen/branderig gevoel tijdens inwerken. Verdoving werkte slechts voor 50%.

De keer daarop ben ik door een collega behandeld, toen hij spoot voelde ik de verdoving helemaal naar boven trekken tot vlak onder mijn oog. Wederom werkte die verdoving maar voor de helft.

Onlangs weer 1 gaatje in mijn kies (tandhals) geboord. Dit keer voelde ik de verdoving helemaal niet "werken". Dat branderige/opgezwollen gevoel wat ik de vorige 2 keren wel voelde tijdens het inwerken was niet aanwezig.
Tot mijn verbazing voelde ik HELEMAAL niets van het boren! Hoe kan dit?

Mijn vraag, als je géén branderig/opgezwollen gevoel hebt na het inspuiten, betekend dit dan dat de verdoving is gelukt?
De tandarts zei iets van "op die plek merk je dat niet (dat de verdoving inwerkt)". Maar dat lijkt met sterk, want ik ben aan 3 of 4 van dit soort kiezen behandeld en toen voelde ik bijna alles (ook het inwerken van de verdoving) (laatste kies voor verstandskies).
minique

Hoeveel je van het inwerken van de verdoving merkt, heeft toch wel sterk te maken met de plek waar die verdoving wordt gegeven. Onder of boven, voor of achter in de mond. Dus op zich denk ik dat je tandarts wel gelijk kan hebben.

Een andere oorzaak (maar dat lijkt me in jouw geval onwaarschijnlijk als het alleen om gaatjes ging) kan zijn dat een verdoving soms minder goed werkt als er een ontsteking zit.

:smt006 Monique
wo, 09/06/2006 - 17:57 Permalink