Ik werd gisterochtend al wekker met irritante pijn aan mijn linker onderste snijtand. Het is toevallig de tand die als enige tand soms wel eens pijn doet. Het is degene die ik het meeste kan bewegen.
Ik dacht dat ik raar geslapen had en met m'n ondertanden tegen m'n boventanden heb geduwt 's nachts. Dat gebeurt wel eens en dan heb ik een tijdje eenzelfde soort pijn.
Dit keer bleef de pijn gister jammer genoeg de hele dag duren. Vanochtend werd ik er zelfs weer mee wakker, dus ik vraag me nu erg af wat het kan zijn?
Ik heb een gezond gebit, geen gaatjes of wat dan ook. De tand zelf ziet er ook gewoon goed uit.
Als ik tegen de tand tikt doet 't best wel pijn en wanneer ik 't niet aanraak voel ik 't lichtjes pijn doen wat een beetje afneemt en toeneemt op momenten. Heel irritant is dit de hele dag door :(
Weet iemand hier wat de oorzaak mss kan zijn? Iets met de zenuwen??
Ik dacht dat ik raar geslapen had en met m'n ondertanden tegen m'n boventanden heb geduwt 's nachts. Dat gebeurt wel eens en dan heb ik een tijdje eenzelfde soort pijn.
Dit keer bleef de pijn gister jammer genoeg de hele dag duren. Vanochtend werd ik er zelfs weer mee wakker, dus ik vraag me nu erg af wat het kan zijn?
Ik heb een gezond gebit, geen gaatjes of wat dan ook. De tand zelf ziet er ook gewoon goed uit.
Als ik tegen de tand tikt doet 't best wel pijn en wanneer ik 't niet aanraak voel ik 't lichtjes pijn doen wat een beetje afneemt en toeneemt op momenten. Heel irritant is dit de hele dag door :(
Weet iemand hier wat de oorzaak mss kan zijn? Iets met de zenuwen??
Als dit vaker voorkomt een splintje laten maken door de tandarts.
Komt vaker voor dat er 's nachts geknarst wordt.
In de spiegel kan ik trouwens ook een soort stipje op het tandvlees zien linksonder de tand die pijn doet.
Kan de oorzaak niet met m'n tandvlees te maken hebben?
Ik kijk maar hoe ik me morgen voel. Als er nog pijn is zal ik maar direct naar de tandarts moeten.
Zou morgen eens een informatief bezoekje aan de tandartsbrengen.
Een zenuwontsteking :-?
Blijkbaar het gevolg van een klap o.i.d. die je tegen je tand/kaak ooit hebt gehad.
Donderdag ga ik weer terug voor de behandeling, in de tussen tijd maar even doorbijten.
Bedankt voor je hulp robinson!
Ik raadt u allen aan om een verdoving te nemen wanneer je een wortelkanaalbehandeling krijgt! Mijn tandarts deed 't liever niet dus ik stemde daar maar mee in. Het ging ook prima, totdat ze al 't pus en dode zenuwen hadden verwijderd en uiteindelijk bij zenuwen aankwamen die wel werkte. De pijn die je dan voelt en de chloor oplossing die er nog eens door heen gaat is sterk genoeg om een verdoving te overwegen :roll:
Maja, het is iig gebeurd en de napijn duurt 2 dagen. Mochten er stekende pijn ontstaan dan wordt het wss een bezoekje aan de kaakchirurg :o , maar ik blijf positief en ga d'r maar vanuit dat het goed uitpakt :)