Ik heb eindelijk de stap genomen om iets aan mijn gebit te doen.
Alle kiezen breken de laatste jaren af en durf niet naar een tandarts. Gisterenavond viel een vulling uit 1 van mijn voortanden en heb nu een klein spleetje. Ik ging de laatste jaren alleen naar de tandarts om een pijnlijke kies te trekken die afbrak. Ik zit al ruim 2 jaar er over te denken om een gebit te nemen, maar de tandarts wilde het nog wel redden zei hij.
Ik kan steeds meer minder eten nu alle kiezen afbrokkelen Mijn tanden worden ook slechter.Ik durf al niet eens meer voluit te lachen want schaam me voor mn gebit.Na gisterenavond heb ik een besluit genomen. Ik heb vanmorgen mn huisarts gebeld voor hulp en een verwijskaart te krijgen voor het ziekenhuis. Maandag kan ik bij mn h-arts terecht voor een gesprek voor verwijzing. Ik kijk er wel heel erg tegenop maar doe het voor een goed resultaat.
Dit moest ik ff kwijt :D [/i]
Alle kiezen breken de laatste jaren af en durf niet naar een tandarts. Gisterenavond viel een vulling uit 1 van mijn voortanden en heb nu een klein spleetje. Ik ging de laatste jaren alleen naar de tandarts om een pijnlijke kies te trekken die afbrak. Ik zit al ruim 2 jaar er over te denken om een gebit te nemen, maar de tandarts wilde het nog wel redden zei hij.
Ik kan steeds meer minder eten nu alle kiezen afbrokkelen Mijn tanden worden ook slechter.Ik durf al niet eens meer voluit te lachen want schaam me voor mn gebit.Na gisterenavond heb ik een besluit genomen. Ik heb vanmorgen mn huisarts gebeld voor hulp en een verwijskaart te krijgen voor het ziekenhuis. Maandag kan ik bij mn h-arts terecht voor een gesprek voor verwijzing. Ik kijk er wel heel erg tegenop maar doe het voor een goed resultaat.
Dit moest ik ff kwijt :D [/i]
Re: Eindelijk de stap genomen......
dat je de stap hebt durven nemen om er in ieder geval met je huisarts over te gaan praten.
idd het kan zo ook niet langer, ik kan er over mee praten.
ik ben ook via de huisarts doorverwezen naar een cbt in het radboudziekenhuis in nijmegen en ik moet zeggen, ik ben pas halfweg, maar ik kan je nu al vertellen dat ik het 13 jaar eerder al had moeten doen.
ik hoop dat je gesprek bij de huisarts je wat verder helpt en met vragen kan je altijd hier terecht.
zet m op en heel veel succes.
groetjes saskia
re
hoe is het gegaan bij de huisarts?
ben erg benieuwd :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ben vanmorgen voor een consult geweest. Eerst een foto gemaakt van het geheel. Toen naar de arts toe met veel angst.Ik wist niet eens meer hoe mn tandarts heette.Hij wil niet alles trekken want mn ondertanden zijn nog goed vindt hij. Hij gaf me een optie omdat mn gehemelte laag is om er een plaatje in de toen. Mijn hoektanden zijn nog goed en die blijven zodat de prthese hier aan vast kunnen worden geklikt met een klemmetje en onder blijven een deel van mijn tanden staan om het ondergebit aan vast te maken. Ik mocht hier overna denken maar terwijl hij aan de foon zat heb ik mijn beslissing genomen.Het is wat ik wil dus neem zijn optie aan.Maar wel met de voorwaarde dat ik wel naar de tandarts blijf gaan. Hij stuurt een brief naar de tandarts met zijn oplossing en 26 ockober moet ik terug komen want wil onder gehele narcose en niet anders, dan worden er een hart en longfilmpje gemaakt. Ik zie er erg tegenop maar die het voor mijn eigen bestwil.... Ik zag vandaag een foto van me met een lach.Ik schrok er van hoe slecht mijn gebit eruit ziet. Nu weet ik weer waar ik het voor doe.