wortelkanaalbehandeling

Author:
pretje1979
Posted:
ma, 09/18/2006 - 19:21
hoi allemaal,

Zal me eerst even voorstellen ik ben patricia uit Rotterdam en 27 jaar en nieuw hier.

Ik zat zaterdagavond film te kijken en kreeg vreselijke pijnscheuten in me kies, was niet uit te houden en werd erger en erger.
Nou de hele nacht niet geslapen en gisteren (zondag 17-09-2006) de weekendtandarts gebeld en ik moest s'avonds om half 8 langskomen.
Ben met lood in me schoenen gegaan want ben als de dood voor de tandarts.
Hij ging vragen stellen en toen een foto maken en kwam er snel achter dat het een zenuw was en kreeg een WKB nou dat ging niet geheel vlekkeloos.
Kreeg 2 verdovingen en hij begon met boren en toen met allerlei rar dingen niks gevoelt hij zei zo de eerste 2 zenuwen zijn weg nu de laatste nou heb het geweten ging door de grond heen van de pijn, toen heeft hij 2 x bijverdoofd in me kies zelf rechtstreeks op de zenuw en nog niet willen verdoven ( eigenwijze zenuw ook).
Maar goed hij stopte en zei tegen me ik laat het gat open dat de zenuw tot rust kan komen en de eventuele infectie eruit kan en de zenuw geen druk meer kan opbouwen en idd heb nu even geen last meer ja beetje zeurig maar is goed uit te houden.
Vanmorgen naar me eigen tandarts geweest en hij zei nou ik maak een afspraak over een week en dan hopen dat hij rustig genoeg is om hem eruit te halen, en moet water koken dan af laten koelen en dan spoelen als ik wat gegeten heb en de kies met het gat erin zoveel mogelijk ontwijken.

Maar nu is mijn vraag moet ik volgende week weer door die hell heen met pijn of is het dan wel pijnloos net als met de andere 2 zenuwen eruit halen??
Geke

Je zenuw is dan afgestorven, dat is hij waarschijnlijk nu al, dus het eruit halen van de zenuw zal dan niet meer zo pijnlijk zijn, soms kan er alleen wat irritatie aan de wortelpunten ontstaan, omdat het nu open is, kunnen daar toch bacterien bijkomen. Dat is het nadeel van het openlaten van de kies. Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom hij opengelaten is, omdat je aangeeft dat het eruit halen van de zenuw zo pijnlijk was en moeilijk te verdoven was. Dat betekent dat de zenuw nog leefde en dan is de kans van een goede wortelkanaalbehandeling veel groter, als het goed vrij van bacterien gehouden wordt en is er eigenlijk niet echt een risico voor drukopbouw. Nu heb je juist een toegang voor bacterien. Ik hoop dat de kies snel behandeld wordt, het zal nu niet zo pijnlijk zijn en omdat de zenuw afgestorven is, heb je waarschijnlijk niet eens een verdoving nodig. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, probeer de kies zo schoon mogelijk te houden en goed te spoelen.

Mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
di, 09/19/2006 - 21:21 Permalink