Hey allemaal!!!!!
Ik kom hier, net als de rest, met hetzelfde verhaal aan!!! punt is gewoon ik ben bang!!!!!
Ik ben al 4 jaar :oops: niet naar de tandarts geweest... Was toen 18, nare ervaring en besloot, naar DIE vent ga ik dus nooit weer!!!! Stom genoeg niet naar een nieuwe tandarts op zoek gegaan.. dom dom dom :o
Maar oke.. Na 2 jaar brak er een kies af! ik vond het verschrikkelijk.. wilde eigenlijk naar de tandarts maar heb het toen OOK niet gedaan.. Die kies is dus echt verloren.. zit een krater in van hier tot tokio en heb er met vlagen pijn aan...
Vorige week begon het gedonder.. kreeg last van mn tandvlees... wat kan dat pijnlijk zijn zeg!!!!! maar oke.. we lopen natuurlijk gewoon door.. poetsen extra goed, spoelen met mondwater enz enz..
Nu was ik vanavond bij mn zus.. neem een snoepje.. en denk HE ER BLIJFT WAT TUSSEN 2 KIEZEN ZITTEN... ik ga er met mn nagel langs en heb een stuk kies in mn hand.. (schaam me echt rot nu ik dit vertel!!! :oops: )
Ik heb vanavond besloten dat ik wel echt naar een tandarts moet gaan! Ik heb geen pijn aan de kies omdat ik dankzij mn eigen tandarts helemaal geen zenuwen meer heb in de linkerbovenhoek van mn gebit (leuk foutje van hem!)
Punt is.. ik moet dus wel naar mn eigen tandarts gaan.. vraag me nu echt af hoe ik dat ga brengen.. 'euh ja hallo, ik kom na 4 jaar maar weer even langs met een gebit waar 2 kiezen van afgebrokkeld zijn' ??
Ik heb ook een tongpiercing waarvan ik bang ben dat die beste kerel commentaar op zal leveren.. Moet die eruit bij de behandelingen??
Ook zit ik in over de kosten.. Ik heb me al die jaren verschrikkelijk goed verzekerd voor tandartskosten.. Is het zo dat ik er nu eigenlijk niet voor verzekerd ben omdat het langer dan een jaar geleden is??
Het plan is om morgenochtend te gaan bellen.. Ik ga aan de telefoon al aangeven dat ik verschrikkelijk bang ben en er 2 kiezen kapot zijn..
Ben benieuwd hoe het zal aflopen...
Aangezien ik de hele avond al hier rondstruin en verhalen zit te lezen dacht ik.. Hier ga ik mn steun zoeken :D Jullie begrijpen het tenminste allemaal...
Wat ik dus wil zeggen:
I'm Scared too
xx
Do
Ik kom hier, net als de rest, met hetzelfde verhaal aan!!! punt is gewoon ik ben bang!!!!!
Ik ben al 4 jaar :oops: niet naar de tandarts geweest... Was toen 18, nare ervaring en besloot, naar DIE vent ga ik dus nooit weer!!!! Stom genoeg niet naar een nieuwe tandarts op zoek gegaan.. dom dom dom :o
Maar oke.. Na 2 jaar brak er een kies af! ik vond het verschrikkelijk.. wilde eigenlijk naar de tandarts maar heb het toen OOK niet gedaan.. Die kies is dus echt verloren.. zit een krater in van hier tot tokio en heb er met vlagen pijn aan...
Vorige week begon het gedonder.. kreeg last van mn tandvlees... wat kan dat pijnlijk zijn zeg!!!!! maar oke.. we lopen natuurlijk gewoon door.. poetsen extra goed, spoelen met mondwater enz enz..
Nu was ik vanavond bij mn zus.. neem een snoepje.. en denk HE ER BLIJFT WAT TUSSEN 2 KIEZEN ZITTEN... ik ga er met mn nagel langs en heb een stuk kies in mn hand.. (schaam me echt rot nu ik dit vertel!!! :oops: )
Ik heb vanavond besloten dat ik wel echt naar een tandarts moet gaan! Ik heb geen pijn aan de kies omdat ik dankzij mn eigen tandarts helemaal geen zenuwen meer heb in de linkerbovenhoek van mn gebit (leuk foutje van hem!)
Punt is.. ik moet dus wel naar mn eigen tandarts gaan.. vraag me nu echt af hoe ik dat ga brengen.. 'euh ja hallo, ik kom na 4 jaar maar weer even langs met een gebit waar 2 kiezen van afgebrokkeld zijn' ??
Ik heb ook een tongpiercing waarvan ik bang ben dat die beste kerel commentaar op zal leveren.. Moet die eruit bij de behandelingen??
Ook zit ik in over de kosten.. Ik heb me al die jaren verschrikkelijk goed verzekerd voor tandartskosten.. Is het zo dat ik er nu eigenlijk niet voor verzekerd ben omdat het langer dan een jaar geleden is??
Het plan is om morgenochtend te gaan bellen.. Ik ga aan de telefoon al aangeven dat ik verschrikkelijk bang ben en er 2 kiezen kapot zijn..
Ben benieuwd hoe het zal aflopen...
Aangezien ik de hele avond al hier rondstruin en verhalen zit te lezen dacht ik.. Hier ga ik mn steun zoeken :D Jullie begrijpen het tenminste allemaal...
Wat ik dus wil zeggen:
I'm Scared too
xx
Do
Bel-ze in ieder geval en we zijn benieuwd he..oude of misschien nieuwe tandarts, tongpiercing of niet. Die hoeft er denk ik (!) niet uit voor de behandeling.
Op het gevaar af "commentaar te leveren" op die piercing, dat lijkt mij nou eng, zo'n piercing in je tong. Het gebit is waardevol maar kan een hoop ellende opleveren als dingen mis gaan en zo'n piercing doet aan je gebit alleen maar schade.
commentaar leveren mag altijd :lol:
Ik heb gelijk plastic balletjes genomen op mn tongpiercing dus dat is minder slecht voor je gebit... en tuurlijk, het is niet goed voor je gebit, daar ben ik het mee eens!
De piercing is wel goed geplaats gelukkig!
Ik ga zo bellen... :-?
Hart in mn keel.. bang bang bang.. praatje wat ik wilde vertellen 100 keer in mn hoofd gerepeteerd..
KRIJG IK EEN BANDJE! ze zijn er niet :o :cry:
Maandag dan maar.. :(
Zondag nog even posten he dan kunnen we supporten..
Wat vervelend!!!! :smt056 Bandjes zouden verboden moeten worden!!!!
Schrijf je wel eve op wat je hebt geperteerd? dan hoef je het niet maandag opnieuw te bedenken!
Ben op mn werk.. eet heel voorzichtig enzo..
eet ik net een koekje.. zonder er bij na te denken.. nu is de kies dus ECHT afgebroken :oops:
wat een rotgevoel tegen je wang aan zeg!
Hmmmzzz... nu is t wel balen dat de tandarts er niet is... moet ik t weekend wachten... :(
Ik ben er klaar voor, denk ik! Ben benieuwd hoe snel meneer tijd voor me heeft...
I'll keep you in touch!!!!
Ik hoop dat je snel terecht kunt (dan heb je het ook maar gehad, nietwaar?)
:smt006 Monique
ik ben 15 jaar niet meer geweest en ik had hetzelfde probleem eigenlijk.
voordat je naar binnenstapt kan je het beste denken dat dit om jou gaat en niet wat een TA evt zal denken. Probeer alles op jezelf te betrekken en laat het niet afhangen wat de TA evt zal denken dan kom je in ieder geval al mee binnen. Binnen komen de twijfels wel weer terug maar wees 'asociaal' en zie het heel zwart-wit, jij moet geholpen worden de TA helpt je. Dit heeft mij geholpen misschien jou ook. suc6!
Zelf ben ik van de gedachte 'wat zal hij wel niet denken?' afgekomen door de situatie en de rollen om te draaien, nl.: 'wat zou IK denken als hij bij mij kwam na 4 jaar niet bij de tandarts te zijn geweest?' Nou, ik kan je verzekeren dat het antwoord dan ineens heel anders luidt!
En dan natuurlijk nog 1 vraag: hoe is het gegaan met bellen?
Bedankt voor alle reacties...!! Echt super..
Beetje druk vandaag dus nu pas tijd om wat van me te laten horen...
Maar ik heb gebeld!!!!!!!!!!! :smt121
Lood in mn schoenen... hart in mn keel.. steen in mn maag!
Hoorde op de achtergrond alweer dat verschrikkelijke geluid van een boor.. Volgens mij was de assistente druk, niet in haar humeur of ongesteld.. Ik weet het niet maar ze reageerde chagrijnig... whaha.. heb ik weer hoor!!
Maar oke.. 'Je kunt vanmiddag om 15.05 komen' zei ze... Pfff.. maar DAT wilde ik niet! veel te snel te vlug en te.. alles!
Dus heb een afspraak gemaakt op donderdagmiddag 13.30..
Stomme is dat ik nu denk.. ALS IK GEGAAN WAS HAD IK HET NU AL GEHAD... maarja.. ik ga me nu geestelijk voorbereiden op donderdag!!!
@dolcevita: Mooie woorden en ik WEET dat het zo is.. maar moeilijk om zo te denken soms!!!!!!!!
:smt015 *Night night and sleep tight* :smt015
IIG heel veel succces donderdag!
Harstikke goed van je dat je gebeld hebt voor een afspraak :smt038 Het is heel begrijpelijk dat je je schaamt als je zo lang niet meer bij de TA geweest bent. Ik ken het probleem :oops: Maar nu ik de stap heb gezet, bleek het allemaal nogal mee te vallen. Vooral toen ik aangaf dat ik echt doodsbenauwd ben voor de TA. Daarop hebben we rustig een gesprek gehad en een plan van aanpak gemaakt om mijn gebit weer toonbaar te maken. Ook de assistente was heel begrijpend. Ze legde me precies uit wat er ging gebeuren en waarom. Ook gaven ze steeds weer aan dat ik me niet hoefde te schamen voor hen en dat het hartstikke goed was dat ik weer kwam. Dat luchtte me toch wel wat op. Als je kijkt naar het vooruitzicht: een gebit zonder klachten, dan is het al helemaal de moeite waard. Want zoals al eerder is gezegd: het is jouw gebit en jij moet ermee leven. De TA heeft nergens last van als je niet bij hem komt, dus die zal er echt niet mee zitten of je wel of niet naar de TA gaat.
Heel erg veel succes donderdag :smt056 Hou je ons op de hoogte?
groetjes bange mus :smt006
neem er uitgebreid de tijd voor , wees desnoods ruim op tijd en blijf buiten de TA praktijk rondlopen, kom tot rust .....en stap dan op tijd naar binnen. Ik heb in het verleden vaak moeten haasten en dan liep ik helemaal opgewonden richting de praktijk om vervolgens voor de deur weer om te keren!..rust is belangrijk ..dat je ff een moment neemt om te beseffen waarom je het doet, voor wie etc. Mij heeft dit ook geholpen dus suc6 donderdag!
Vind het wel errug spannend worden nu..
Ik moet tot half 1 werken.. dus ben rond 1 uh thuis.. dan heb ik een half uur poets mogelijkheid :smt001
Hij zit hier 1 min fietsen vandaan dus dat is dichtbij..
En ik heb rond half 3 alweer een afspraak een half uur rijden hier vandaan..dus hoop dat ik het allemaal ga redden!
ga 's avonds ook nog eens uit eten.. hoop dat ik dat kan dan!!!
We zullen het zien! Komt goed (blijf ik maar tegen mezelf zeggen!)
xx
Do
maar morgenavond heb ik hopelijk 1 afgebroken kies minder...
Pffff... nog zo'n 18 uur... pffffffffffffff....
Tot snel! xxx
toppie meid!!!
hier was heel veel moed voor nodig.
ik vind het echt superstoer van jezelf dat je nu eindelijk de stap genomen hebt.
weet dat ik aan je zal denken en weet dat uiteindelijk hoe moeilijk dit nu te begrijpen is, dat alles goed komt en dat je er achteraf heel blij mee zult zijn.
ik wens je heel veel kracht toe en zal heel erg aan je denken
liefs saskia
Pfffffffffffffffff... wat een spanning die wegvloeit uit je lijf.. was vanmorgen op mn werk niet te HOUDEN joh!
Maar mijn verhaal:
Ik kwam binnen.. wist precies weer hoe het rook enzo.. was gelukkig gelijk aan de beurt!!! Ik heb nog ff snel gemompeld dat ik het eng vond en of mn tongpiercing niet erg was (geen probleem!)
Hij alles bekijken... rechtsbovenin zit een verstandskies die verrot is en er dus uit moet.. andere kies moet gemaakt worden en een paar gaatjes (geen flauw idee hoeveel!)
Maaaaaaaaaaaar... mijn tandvlees schijnt ontstoken te zijn.. dus heb eerst een reiniging gekregen.. ging tussen mn tanden zitten porren.. tandsteen verwijderd (dat kan best pijn doen!) en.. dat was het voor vandaag... M'n gebit voelt nu alsof er een truck overheen gereden heeft maar dat gevoel zal wel snel wegtrekken hoop ik..
Verder moet ik het nu na elke maaltijd goed verzorgen (tanden poetsen, flossen & spoelen) en dan heb ik een vervolg afspraak voor volgende week woensdag om 9.00... Dan gaat mn kies eruit en gaat hij alles repareren.. Ik met ongelovige ogen ALLES IN 1 KEER??? :o
Tsjah.. schijnt hij te kunnen... Heel misschien nog een vervolg afspraak erbij maar dat moeten we nog maar zien.
Voor nu.. ben ik blij dat ik mn angst overwonnen heb en nog steeds leef!
Ik vind de man nog steeds onsympathiek.. zoals hij met me omging.. maar ik heb me er redelijk voor af kunnen sluiten gelukkig!
Nu ga ik lekker douchen (pffffffffffff ik heb denk ik 20 liter gezweten vandaag!) en ga ik naar mn volgende afspraak!!!!
en. Op naar volgende week woensdag 9.00!
:smt058 voor iedereen die een berichtje achtergelaten heeft voor me!!!!
Do
Vanmorgen 9.00 zat ik dus in de stoel te bibberen.. ben helemaal platgespoten ongeveer...
Gaatjes gevuld.. kies gemaakt & verstandskies getrokken...
ben weer klaar voor een half jaar!!!!!!!!!!!!!! joehoeeeeeeeeeee...
Jammer genoeg ben ik er over een half jaar niet (ga in januari naar amerika voor 13 maanden) dus heb nu de afspraak staan dat ik bel voor ik weg ga en dat hij dan nog een normale controle doet.. anders ben ik zo weer heel lang niet geweest en dit wil ik dus echt NOOIT MEER!!
Iedereen die er tegenop ziet kan ik maar 1 advies geven en dat is GAAN!! Het voelt wel goed nu ik geweest ben en mn gebit weer helemaal op orde is!!!!!
Greatings
Dorien
Je hebt het er voorlopig weer op zitten.
Je klinkt alsof het eigenlijk wel meeviel allemaal. Zo is het vaak hè, alleen het is lastig om te realiseren als je ervoor staat.
Goed dat je deze afspraak hebt gemaakt met hem (v.w.b. de volgende controle).
Nu lekker genieten enne... Succes in de States (alvast).