Voor iedereen die de stap (nog) niet durft te maken als je niets anders meer kan dan een prothese te nemen goed nieuws.
Op dit forum staat een enorm stuk over teveel tandbeen/prothese past niet.... dat gaat over allemaal mensen die een prothese hebben en hun ervaring met iedereen deelt, zo ook ik.
Je kan zien dat we elkaar in het begin plat berichten maar dat het er nu vrijwel uitgestorven is... het gaat dus GOED met al deze mensen. ZO goed dat ze amper nog denken aan hun prothese en niet meer de behoefte hebben aan steun en raad :smt121
Dus voor de gene die het nog niet aan durfen.... je ziet dat het allemaal mee valt en alles over gaat ! Tja... je moet er even door heen maar daarna ben je gewoon weer een heel nieuw mens... een VROLIJKER mens zonder zorgen en zonder pijn.
Voor iedereen die me er doorheen gesleurd heeft... dank jullie wel. We waren een geweldig goed team samen he :smt045
Fijn dat alles zo goed gaat.
Voor iedereen na ons... reuze veel sterkte en succes met jullie nieuwe zelf verzekerde smile :smt050
....Michelle...
Op dit forum staat een enorm stuk over teveel tandbeen/prothese past niet.... dat gaat over allemaal mensen die een prothese hebben en hun ervaring met iedereen deelt, zo ook ik.
Je kan zien dat we elkaar in het begin plat berichten maar dat het er nu vrijwel uitgestorven is... het gaat dus GOED met al deze mensen. ZO goed dat ze amper nog denken aan hun prothese en niet meer de behoefte hebben aan steun en raad :smt121
Dus voor de gene die het nog niet aan durfen.... je ziet dat het allemaal mee valt en alles over gaat ! Tja... je moet er even door heen maar daarna ben je gewoon weer een heel nieuw mens... een VROLIJKER mens zonder zorgen en zonder pijn.
Voor iedereen die me er doorheen gesleurd heeft... dank jullie wel. We waren een geweldig goed team samen he :smt045
Fijn dat alles zo goed gaat.
Voor iedereen na ons... reuze veel sterkte en succes met jullie nieuwe zelf verzekerde smile :smt050
....Michelle...
Sommige tandartsen besteden dergelijke dingen uit. Informeer even bij jou tandarts OF hij het wel zelf doet of misschien jou ook door kan verwijzen.
Ze kunnen een prothese inderdaad ZO maken dat het dichtbij je eigen tanden komt om te zien. Je kan dan een foto van je tanden zoals ze (vroeger) waren erbij doen en dat kunnen ze behoorlijk natuur getrouw namaken. Bij het verhaal over teveel tandbeen op dit forum schrijft ook iemand over dat ze zelfs het spleetje tussen de tanden op de prothese hebben nagemaakt zoals ze van haar zelf ook had. Gaaf toch !
Informeren oke... want ook al doet je eigen tandarts het normaal gesproken misschien wel.... er valt ALTIJD over te praten of hij/zij je toch niet kan doorverwijzen naar een tandtechnische dienst.
Succes
Traveller
Prothese
Ik heb een vraag:
De tandarts raad mij een prothese aan, in de bovenkaak, en onder een frameprothes, omdat mij tanden en kiezen los zitten, omdat mijn kaakbot is afgesleten. Volgens hem kan niets meer helpen. Nu moet ik hier over nadenken, en een beslissing nemen.
Hij zegt nu dat als de tanden getrokken worden, ik een week zonder tanden moet lopen omdat de wonden eerst genezen moeten, als hij de prothese gelijk zou plaatsen gaat hij op den duur los zitten. Als ik onder narcose zou gaan, kan hij wel de prothese plaatsen :o . wie heeft deze ervaring ook?
Alle info is welkom.
Gr,
Mutsje
Ik ken mensen (via internet) MET en ZONDER narcose verhalen maar nog geen ËÉN heeft zonder tanden hoeven lopen.
Ikzelf ben onder narcose geholpen en toen ik wakker werd zat mijn prothese er al in. Bij mensen die zonder narcose werden geholpen werd ook meteen de prothese geplaatst.
Een week om je kaken te doen slinken omdat alles dan losser gaat zitten is sowieso VEEEEEEL te kort. Pas na een half jaar zijn je kaken in zoverre geslonken dat je DAN pas je definitieve prothese krijgt.
In het begin moet/kan je prothese een paar keer aangepast worden omdat je kaken in de eerste weken enorm slinken. HIj gaat dan zo los zitten dat het vervelend worde en dan kan je naar degene die je prothese gemaakt heeft en die smeert er een goedje in en dan moet je er mee happen en zo word ie weer pasklaar.
Ik zou echt verder onformeren want na MIJN idee hoef je ECHT niet meer zonder tanden rond te lopen na het trekken.
Succes en veel sterkte met je beslissing.
Michelle
Ik heb in juni jl. bij de tandarts (zonder narcose) boven mijn tanden en kiezen getrokken en direct een prothese gekregen. Ik moest het 24 uur onafgebroken inhouden en daarna 's nachts uitdoen. De wonden herstelden goed. Na een paar dagen gaat je kaak al slinken en komt het gebit los(ser) te zitten. Na 2 - 3 maanden wordt het bijgevuld met een of ander zacht materiaal (eerder kan dit niet omdat de wonden dan nog niet voldoende hersteld zijn) en dit gebeurt een maand of 3 later weer. Daarna krijg je je definitieve gebit.
Je hoeft dus helemaal niet zonder tanden te lopen.
Ik zou nog maar een informeren bij je tandarts.
Heel veel succes!
Groetjes,
Marie-Jose
Ik zit nu bij een Duitse tandarts, die nu ook een praktijk in nederland heeft. Misschien hebben hun een andere werkwijze, maar ik vind het wel vreemd, toen ik mijn plaatje kreeg werd dat ook meteen geplaatst, door mijn vorige tandarts, omdat dat werkte als een soort wondverband.
Ergens heb ik nog hoop dat de tanden en kiezen weer vast gaan zitten, maar weinig kans.............., denk ik, mijn parodontitis is in een al zover gevorders stadium dat het niet meer te redden valt, zegt de tandarts.
Ik krijg eerst een begroting wat het allemaal gaat kosten, en dan zien wat de verzekering er bij wil doen.
Gr,
Mutsje