Vroeger had ik een heel goed gebit maar nu zijn zijn me onderste 3voor tanden scheef.Wat kanik hier aan doen?Moet ik dan 1 a 2 jaar een beugel dragen omdat maar 3 tanden scheef staan?Alle andere tanden staan gewoon recht
Geke
Als je er echt wat aan gedaan wilt hebben is de 1-2 jaar een beugel wel vaak de oplossing. Omdat er ruimte moet zijn om de tanden goed op een rijtje te krijgen, moet hier vaak wat ruimte voor gemaakt worden en zal er ook wat aan de stand van andere tanden en kiezen moeten veranderen in de meeste gevallen. Ik kan natuurlijk niet goed beoordelen of dat bij jou het geval is. Op het moment dat je alle tanden wat gaat verplaatsen, passen ze niet meer goed op elkaar en dat is dan ook de reden dat je onder een boven tegelijk een beugel moet hebben. Alles moet natuurlijk na de behandeling nog goed op elkaar passen. Als dit is wat je heel graag wilt, is het een goed idee om het met je tandarts te bespreken, hij of zij kan je mogelijk doorsturen naar een orthodontist voor een consult, waar bij jou gekeken wordt wat de mogelijkheden zijn. Dan kun je altijd beslissen wat je gaat doen.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
:smt006 Geke