Ten eerste wil ik dit bericht graag beginnen met te vertellen dat ik jaren niet bij de tandarts ben geweest uit angst.
Ik heb een nare ervaring met de kaakchirurg gehad, er moesten toenertijd twee verstandkiezen getrokken worden en ik had een flinke onsteking erbij een wang die heel erg dik was en de verdoving werkte na 12 prikken door die onsteking heen niet. Daar die kaakchirurg en zijn assistente dachten (denk ik) dat ik in paniek raakte ik had hielde ze me nog steviger vast en pas toen ik met mijn benen begon te trappen kwamen ze erachter dat de verdoving niet werkte. Dat is nu zo'n 14 jaar geleden dat zijn ook de jaren dat ik niet bij de tandarts ben geweest.
Maar doordat ik zolang niet ben geweest zijn mijn tanden behoorlijk verwaarloosd en heb ik al wat pijn achter de rug gehad zo ook met mijn kies waarvan ik nog de helft had en de andere helft zat niks meer onder.
Maar vorige week was ik de pijn zat en was er weer voor de zoveelste keer een onsteking in mijn kaak onstaan waardoor ik al mijn moed bij elkaar heb geraapt en naar de tandarts ben gegaan.
Van die kies viel niet meer veel te maken en moest eruit.
Maar nu mijn vraag na dit lange verhaal het is nu zes dagen geleden dat die kies is getrokken maar de pijn word er niet minder op.
Ik voel mijn tandvlees niet maar mijn kaak doet zo zeer en het straalt door naar mijn oor die ook contstant pijn doet.
Aspirines helpen niet, eten lukt amper en praten doet zeer en slikken ook, en er komt misschien wat minder fris om te vermelden ook een stank uit die kiesholte.
Ik slaap hierdoor een paar uurtjes per nacht en word dan weer wakker van de pijn.
De wortels van die kies waren vastgegroeid aan het tandvlees, omdat ik zovaak ontstekingen erin had gehad had de tandarts gezegt.
Nou is mijn probleem ik kan niet terug naar de tandarts want ik ben niet verzekerd en telefonisch konden ze me niet helpen omdat ze het eerst wilden zien maar dat gaat dus niet.
Het tandvlees is wit en het is nog niet helemaal dicht het gat, het is een kies uit mijn ondergebit het is niet gehecht en ik heb ook geen antibiotica mee gekregen tegen de ontsteking.
Wat kan ik doen??
Ik heb een nare ervaring met de kaakchirurg gehad, er moesten toenertijd twee verstandkiezen getrokken worden en ik had een flinke onsteking erbij een wang die heel erg dik was en de verdoving werkte na 12 prikken door die onsteking heen niet. Daar die kaakchirurg en zijn assistente dachten (denk ik) dat ik in paniek raakte ik had hielde ze me nog steviger vast en pas toen ik met mijn benen begon te trappen kwamen ze erachter dat de verdoving niet werkte. Dat is nu zo'n 14 jaar geleden dat zijn ook de jaren dat ik niet bij de tandarts ben geweest.
Maar doordat ik zolang niet ben geweest zijn mijn tanden behoorlijk verwaarloosd en heb ik al wat pijn achter de rug gehad zo ook met mijn kies waarvan ik nog de helft had en de andere helft zat niks meer onder.
Maar vorige week was ik de pijn zat en was er weer voor de zoveelste keer een onsteking in mijn kaak onstaan waardoor ik al mijn moed bij elkaar heb geraapt en naar de tandarts ben gegaan.
Van die kies viel niet meer veel te maken en moest eruit.
Maar nu mijn vraag na dit lange verhaal het is nu zes dagen geleden dat die kies is getrokken maar de pijn word er niet minder op.
Ik voel mijn tandvlees niet maar mijn kaak doet zo zeer en het straalt door naar mijn oor die ook contstant pijn doet.
Aspirines helpen niet, eten lukt amper en praten doet zeer en slikken ook, en er komt misschien wat minder fris om te vermelden ook een stank uit die kiesholte.
Ik slaap hierdoor een paar uurtjes per nacht en word dan weer wakker van de pijn.
De wortels van die kies waren vastgegroeid aan het tandvlees, omdat ik zovaak ontstekingen erin had gehad had de tandarts gezegt.
Nou is mijn probleem ik kan niet terug naar de tandarts want ik ben niet verzekerd en telefonisch konden ze me niet helpen omdat ze het eerst wilden zien maar dat gaat dus niet.
Het tandvlees is wit en het is nog niet helemaal dicht het gat, het is een kies uit mijn ondergebit het is niet gehecht en ik heb ook geen antibiotica mee gekregen tegen de ontsteking.
Wat kan ik doen??
pijn na het trekken van mijn kies
Hierbij wil ik reageren op je oproep...
De verdoving werkte niet bij jou...bij kiezen trekken...nou ik weet wat je gevoeld heb hoor>want bij mij zijn er ook 2 kiezen getrokken>zonder dat de verdoving werkte>>wat doet dat zeer he...pffffffffffffffffff
Ook bij mij was het ontstoken onder de kiezen>zodat net als bij jou de verdoving niet werkte!
Daarna heb ik erg veel pijn gehad...en heeft wel vele weken geduurt voordat het over was..
Wat de pijn wat verzachte was>spoelen met corsodyl.. 2 x daags.(te koop bij drogisterij of apotheek)ook leek de ontsteking er minder door te worden...
Je mag dit ong 4 weken gebruiken..In overleg eventueel langer..(je krijgt er wel een bruine tong van en ook je tanden kunnen verkleuren...maar als je daarvoor je tanden goed poetst...is de verkleuring van je tanden te voorkomen...
Zodra ik na 4 weken gestopt was met spoelen met corsodyl...werd de pijn weer erger...en ontsteking ook..
Toen ben ik weer terug gegaan naar mijn tandarts>de pijn was niet meer te harden>>>toen kreeg ik medicijnen voorgeschreven...2 soorten.
Amoxilline/500>2 keer per dag en metronidazol/500>3 keer per dag....... was wel een zware kuur...daarbij mocht ik ook paracetamol gebruiken...als het heel erg is om de 4 uur >1 paracetamol erbij..en zodra de pijn vermindert...minderen met de paracetemol...de voorgeschreven medicijnen>wel op zelfde tijd innemen en kuur helemaal afmaken!!!
Is toen ook niet gelijk overgegaan...na elke maaltijd heb ik toen nog gespoeld met lauw water met een beetje zout erin..en daarna poetsen met goeie tandpasta> parandontax...spoelen daarna met mondwater...meridol.
Toen ging het zachtjes aan over...
Dus misschien heb je hier wat aan...misschien kan je ook via de huisarts deze medicijnen krijgen...en volgens mij ben je daar sowieso voor verzekerd...via ziektekosten verzekering...
Ik wens je veel sterkte..en hoop dat de pijn snel weer een beetje minder wordt...maar over gaat het zeker wel hoor!!! (ook al lijkt het er nu op dat het nooit over gaat) Nog even geduld hebben.....
Ps.Laat nog even weten...hoe het met je gaat he...
Hartelijke groetjes van Jolina.
Hartelijk bedankt voor je lieve (en snelle) reactie!
Wat vreselijk dat je dat ook hebt moeten meemaken, dat de verdoving niet werkte tijdens het trekken van je kiezen.
Ik heb nog nooit iemand eerder gehoord die hezelfde heeft meegemaakt en wat dat betreft vind ik het fijn (al is dat misschien een verkeerd woord in dit geval) dat je me volledig begrijpt.
Ik wil je ook bedanken voor je goede tips, ben direct een boodschappenlijsje gaan maken en heb (behalve de medicijnen) zo'n beetje alles in huis gehaald.
Ik heb weer amper geslapen vannacht en de pijn is bijna ondraagelijk, maar ik put veel kracht uit je woorden. Het lijkt nu inderdaad of er nooit een einde aan komt, hopelijk wordt het snel beter.
Nogmaals bedankt veel liefs Patricia
dus voor de volgende keer.. je kunt het beter voorkomen en optijd heen gaan als je iets niet vertrouwd.
Ik had 10 jaar geleden ook een beste ontsteking. konden ook niet verdoven.. gsus wat heeft mij dat enorm pijn gedaan.. gebeurt me dus niet weer.. liever te vroeg dan de tandarts dan alleen maar uitstellen..
sterkte meiden
Pijn na het trekken van mijn kies
Hoe is het nu met je?? Is er al een klein beetje verbetering>?
Ik hoop het echt voor je...
Ben blij dat je wat aan mijn mailtje gehad hebt!
Het verzacht toch een beetje he...als je weet dat je niet de enigste bent>die dit meegemaakt hebt....Wij hebben/hadden jammer genoeg die pech...
Maar goed...overal komt een eind aan> dus ook hier aan!
Kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt..
Hoop echt dat er snel verlichting voor je komt.,..
Je kan/mag ook ibrofen gebruiken>is ontstekingremmend!
Laat nog even weten hoe het nu met je gaat he...
Als het nu morgen nog hetzelfde met de pijn>dan zou ik je toch willen adviseren om naar je tandarts terug te gaan>of langs je huisarts en om medicijnen vragen!! Anders wordt het van kwaad tot erger!
Nogmaals sterkte!!! :smt006
Ps.Nog bedankt voor je medeleven>gewoon ikke>
Lieve groetjes van Jolina.
Er is nog weinig verbetering helaas maar ik heb n afspraak gemaakt bij de tandarts en morgenochtend ga ik erheen.
Ibruprofen gebruik ik al vanaf het moment dat het begonnen is met ontsteken maar het haalt niet veel uit helaas.
Ik hoop dat er na morgen verandering komt, ik hou je op de hoogte.
Gewoonikke bedankt voor je reactie en je hebt helemaal gelijk hoor je moet gewoon naar de tandarts gaan daar kan je een hoop mee voorkomen alleen in mijn geval was voor jarenlang de angst groter dan de pijn door die ervaring, waardoor het me niet lukte om naar een tandarts te gaan.
groetjes Patricia
In de eerste instantie bijna afgescheept met neem maar pijnstillers dan gaat het vanzelf over. Nou daar ben ik al een paar weken mee bezig maar het helpt niks en het gaat niet over.
Weer verdoving gehad en weer werkte het niet goed toen hij met die puntspuit in die wond ging verging ik weer even van de pijn uit een reactie daarop pakte ik perongeluk de hand van de tandarts, ik heb daarna wel mijn verontschuldigingen aangeboden.
Nou ik hoop dat er nu snel verbetering zal komen en dat ik eens zal kunnen slapen 's nachts.
Ik wil je (jullie) nogmaals hartelijk bedanken voor de reacties. Het heeft me enorm geholpen.