Melkkies laten zitten of laten verwijderen?

Author:
Innge
Posted:
vr, 09/29/2006 - 20:57
Hoi hallo ik had een vraagje ik ben 31 jaar en ik heb een melkkies waar niets onder zit en waarvan de wortels erg kort zijn en de kies brokkelt langzaam af.
Wat is beter om hem te laten trekken door de tandarts of gewoon weg wachten totdat ie er zelf uitvalt?
de digitale tandarts

Als de melkkies geen ontsteking veroorzaakt, wordt vaak afgewacht. Maar als ook het kaakbot en/of het steunweefsel ontstoken raken, dan zouden de omstandigheden om nog een implantaat te kunnen plaatsen, verslechteren. Ook moet je voorkomen dat een eventuele ontsteking de gezondheid van je buurtanden/kiezen aantast, dus laat alles goed controleren door je tandarts.

Met vriendelijke groet.
vr, 09/29/2006 - 21:27 Permalink
Innge

:) bedankt voor de snelle reaktie.

ik ben afgelopen week dus bij de tandarts geweest en hij vroeg ook wat we ermee moesten gaan doen.
ben niet zo'n held bij de tandarts dus mijn eerste reaktie was lekker laten zitten. maar heb af en toe wel een klein beetje last van die kies.
moet over 3 weken weer terug voor een andere behandeling, dan zal ik het wel bespreken, ik denk dat ik hem toch maar laat verwijderen al sta ik er niet geheel achter.
za, 09/30/2006 - 01:16 Permalink
Innge

:( daar ben ik weer intussen alweer een paar maandjes verder maar vandaag is het zover ik moet zometeen naar de tandarts om de melkkies te laten trekken en ik ben erg nervous maar ja dat is iedereen wel voor de tandarts, nou ja niet voor de tandarts maar voor de behandelingen die die doet natuurlijk.

na lang beraad en een afwijzing van de zorgverzekering komt er geen implataat in maar een brug. maar er moet eerst nog een soort van kleine beugel in ofzo wat ik ervan bergrijp om de tand naast de melkkies recht te trekken. en dat heeft weer betrekking tot het plaatsen van de brug. :smt006
wo, 02/14/2007 - 13:39 Permalink